Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 14 Aprilie 2021
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toata colectia >>>

Achizitie apartament. Sediu social SRL

Intrebare: Persoana fizica achizitioneaza un apartament de la o persoana juridica. La data vanzarii, persoana juridica avea inregistrat sediul social al societatii in acel apartament cu cod CAEN 6820 „Inchirierea bunurilor imobiliare proprii” si totodata apartamentul era inchiriat unor terti cu destinatia de locuinta, cumparatorul apartamentului preluand prin contractul de vanzare-cumparare toate drepturile si obligatiile ce decurg din contractul de inchiriere.

In contractul de vanzare-cumparare se specifica urmatoarele: transmiterea proprietatii de drept si de fapt (grevat de contractul de inchiriere) are loc azi, data perfectarii prezentului act, fara indeplinirea altor formalitati. Nu s-a specificat nimic referitor la sediul social. Vanzatorul persoana juridica dupa vanzarea apartamentului a omis radierea de la Registrul Comertului a sediului social al societatii din acel apartament.

Inregistrarea initiala la Registrul Comertului a sediului in acel apartament a avut drept dovada documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, actul de proprietate asupra apartamentuluil (persoana juridica detinea in proprietate apartamentul), specificandu-se durata sediului ca nelimitata. Din anul 2016, conform Codului fiscal, persoanele fizice care au in proprietate cladiri cu destinatie mixta la adresa carora nu se desfasoara nicio activitate econimica, depun declaratia model 2016 ITL 001.

Societatea care are inca declarat sediul social acolo, desi nu mai are dreptul de proprietate asupra acelui imobil, nu a mai avut accces la apartament de la data vanzarii si conform datelor din bilanturile contabile nu a avut venituri, nu a platit cheltuieli cu utilitati nici pentru acel apartament si nici pentru alta locatie. Singura cheltuiala a societatii a fost impozitul pe terenul care i-a ramas in proprietate (cota indiviza de teren aferenta apartamentului, teren pe care nu l-a putut vinde cumparatorului apartamentului, acesta fiind cetatean strain care nu are dreptul de a cumpara teren in Romania) .

In acest context este obligata persoana fizica sa depuna aceasta declaratie la DGITL desi ea a folosit apartamentul doar cu destinatie de locuinta? La ONRC apare inregistrat domiciliul fiscal al unei societati comerciale fara sa aiba acest drept.
Conform Codului fiscal valabil pentru anul 2016:
„ART. 459 - Calculul impozitului pe cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice
(2) In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457”.

Cum se interpreteaza acest articol, cum se demonstreaza ca nu se desfasoara nicio activitate economica? Domiciliul fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica inseamna ca societatea respectiva are suspendata activitatea la Registrul Comertului? Sau domiciliul fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica inseamna ca societatea respectiva apare in evidentele Registrul Comertului cu activitatea nesuspendata la sediu, dar in realitate nu are venituri, nu are angajati si nu plateste utilitati pentru acea adresa, singura cheltuiala fiind cea cu impozitul pe teren?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Testeaza GRATUIT sau logheaza-te in contul tau pentru a avea acces la raspunsul articolului
Achizitie apartament. Sediu social SRL

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 feb 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 85151 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU!Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Sinteza noutatilor fiscal-contabile de impact in 2021"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x