Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 13 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Achizitie materii prime din Olanda si transportate pentru prelucrare in Austria

valabil la 26 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Stan Cosmina Raspuns oferit de
Stan Cosmina

Economist

Intrebare: Suntem o societate cu codul CAEN 0113. In luna iunie 2025 am primit o factura (invoice) datata 23.10.2024, emisa de o societate din Olanda, pentru achizitia de seminte de tomate destinate societatii noastre din Romania. In documentul primit am constatat ca transferul semintelor a fost efectuat strict intre Olanda si o societate din Austria, care cultiva si obtine rasaduri, ulterior livrate catre societatea noastra din Romania. Nu exista UIT (Unitate Impozabila Teritoriala) pentru transportul semintelor, acestea fiind livrate intre Olanda si Austria.

1. Cum inregistram factura cu achizitia de seminte emisa pe societatea noastra, avand in vedere si data intarziata a primirii facturii?

2. Este aceasta achizitie considerata o achizitie intracomunitara scutita de TVA?

3. In ce rand din decontul de TVA o inregistram?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0113

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 26 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Declaratii TVA

10Iul2025

Conditii de indeplinit de un SRL cu activitate Instruire auto pentru ca operatiunile sa fie scutite de taxa

de Ramona Balasu valabil la 10 Iul 2025
Intrebare: O societate platitoare de TVA desfasoara concomitent urmatoarele activitati:- instruire auto (CAEN 8553);- inchirieri auto (CAEN 7711);- transport persoane dializate (serviciu de transport pacienti).Pentru activitatea de transport persoane dializate se aplica scutirea prevazuta la art. 292 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, astfel incat societatea nu deduce TVA la achizitii si nu ...
10Iul2025

Ajustare TVA dedusa

de Mihaela Corneanu valabil la 10 Iul 2025
Intrebare: In anul 2024 am inregistrat o factura de avans pentru un autoturism achizitionat in leasing cu destinatie mixta, deductibilitatea fiind de 50%. Insa TVA-ul aferent facturii de avans a fost inregistrat cu 100% deductibil. Restul facturilor de rate lunare au fost inregistrate cu deductibilitate de 50%. La o alta societate am aceeasi situatie, insa anul acesta, in luna februarie, s-a incheiat un ...
09Iul2025

Achizitie bunuri din Germania. Tratament TVA

de Monica Cernea valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: S-a achizitionat prin eMAG Marketplace un produs care va fi dat pe consum. Furnizorul de pe factura este o societate din Germania, cu cod TVA 442477608, insa codul intracomunitar al furnizorului este invalid (verificat in VIES mesaj: "Invalid VAT number for cross-border transactions within the EU"). Factura este in valoare de 71,99 lei, formata din 71,99 lei + 0 TVA = 71,99 lei. Pe factura ...
11Iul2025

Taxare cu TVA achizitie Emag

de Anca Bilas valabil la 11 Iul 2025
Intrebare: Am o achizitie prin Emag, o camera in valoare de 99 lei cu TVA, 15.81 lei. Furnizorul este din Germania.Aplic taxare inversa la intreaga factura, respectiv 18,81 lei? Declar d390 si intrastat?
09Iul2025

Achizitii de la persoane fizice a deseurilor feroase si neferoase

de Negoita Oana-Maria valabil la 09 Iul 2025
Intrebare: Persoana juridica care achizitioneaza deseuri feroase si neferoase de la persoane fizice, de exemplu: achizitioneaza 50 kg de deseuri la pretul de 10 lei/kg. Din punctul de vedere al TVA, am 50 kg * 10 lei = 500 lei; aceasta suma se declara in D394 si D300.Fond de mediu declarat si virat: 10 lei.Impozit pe venit 10%: 50 lei.Suma finala platita catre persoana fizica este 440 lei.In ...
08Iul2025

D300 cu perioada fiscala lunara

de Anca Bilas valabil la 08 Iul 2025
Intrebare: Suntem inregistrati in vectorul fiscal ca platitor de TVA trimestrial. Prestam servicii intracomunitare catre o firma din Austria, inregistrata in scopuri de TVA.Cum intocmim declaratiile 390 (lunar sau trimestrial) pentru serviciile intracomunitare, avand in vedere ca decontul de TVA 300 se intocmeste trimestrial? Trebuie sa modificam perioada fiscala a decontului de TVA, respectiv sa-l ...
x