Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 2 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie teren cu padure. Inregistrare padure

valabil la 02 Nov 2024Conform legislatiei in vigoare!
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea noastra a cumparat un teren cu padure, care urma sa fie defrisata pentru construirea unei instalatii de exploatare, conform specificului activitatii societatii. La momentul achizitiei, nu s-a inregistrat separat in contabilitate masa lemnoasa, ci doar terenul. Pentru valorificarea padurii, s-a semnat un contract cu un tert (nr. X), al carui obiect a fost organizarea licitatiei si realizarea tuturor demersurilor necesare pentru valorificarea prin vanzare a cantitatii de masa lemnoasa pe picior, proprietatea societatii noastre.Acest tert, dupa organizarea licitatiei si desemnarea unui castigator, a semnat un contract (nr. Z) cu acesta, avand ca obiect vanzarea-cumpararea masei lemnoase pe picior, pentru aceeasi cantitate prevazuta in contractul semnat cu societatea noastra (nr. X). Dupa indeplinirea clauzelor contractuale din contractul nr. Z, partenerul comercial din contractul nr. X a virat societatii noastre suma incasata, corespunzatoare valorificarii masei lemnoase pe picior prin licitatie.1. Ce regim de TVA trebuie sa aplice societatea noastra la emiterea facturii pentru suma incasata, corespunzatoare masei lemnoase pe picior valorificate? Conform Codului fiscal am identificat ca ar trebui sa aplicam taxarea inversa. Mentionam ca ambii parteneri din contractul nr. X sunt inregistrati in scopuri de TVA:(2) Operatiunile pentru care se aplica taxarea inversa sunt:a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri;b) livrarea de masa lemnoasa si materiale lemnoase, astfel cum sunt definite de Legea nr. 46/2008 - Codul Silvic, republicata.Art. 331 alin. (2), litera A pct. 4 din titlul VII, capitolul XIV - Codul Fiscal din 2015, M.Of. 688 din 10-sep-2015.2. Societatea noastra trebuie sa inregistreze mai intai o intrare de masa lemnoasa in gestiune, urmata de o descarcare de gestiune corespunzatoare vanzarii si ce documente ar trebui intocmite?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3512

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 02 nov 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 132724 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Venituri si cheltuieli

27Nov2024

Refacturare energie electrica

de Vera Constantin valabil la 27 Nov 2024
Intrebare: In anul 2022, societatea a inregistrat in contabilitate cheltuieli estimate cu energia electrica pentru perioada aprilie-iunie 2022. Estimarea cheltuielilor s-a facut la pretul contractului cu furnizorul, si anume 0,36 lei/kWh energie activa.605/4428 = 408Societatea a refacturat cheltuielile cu utilitatile clientilor sai, acestea fiind cheltuieli accesorii contractului de locatiune.4111 = ...
21Nov2024

Tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor de protocol

de Liviu Sapunaru valabil la 21 Nov 2024
Intrebare: Cum contabilizam actiunile de protocol pentru o firma platitoare de impozit pe profit, actiuni de protocol care constau concret in facturi pentru masa la restaurant cu parteneri de afaceri (clienti), in situatia in care firma inregistreaza pierdere atat in trimestrul in care contabilizam aceste facturi, cat si la finalul anului? Conform Codului fiscal, cheltuielile sunt deductibile in limita a 2% ...
28Oct2024

Implicatii contabile si fiscale inregistrare facturi de storno primite cu o intarziere de cca doi ani

de Ela Dumitra valabil la 28 Oct 2024
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit a primit facturi de storno pentru utilitati pentru perioada noiembrie-decembrie 2021 si ianuarie 2022, in valoare de aproximativ 322.000 lei (fara TVA). Aceste facturi au fost primite si inregistrate in contabilitate in aprilie 2024. Momentan sunt inregistrate in bilant in contul intermediar 473.Avem nevoie de lamuriri din punct de vedere contabil si ...
30Oct2024

Emitere factura de despagubire

de Elena Popescu valabil la 30 Oct 2024
Intrebare: Un curier ne acorda o despagubire de 100 ron, ca urmare a nelivrarii unei expeditii. La suma de mai sus nu se aplica TVA.Pentru suma mai sus mentionata trebuie emitem o factura?
21Oct2024

Cheltuieli de markenting

de Adela Oncescu valabil la 21 Oct 2024
Intrebare: Societatea noastra a organizat o petrecere de aniversare a 30 de ani de activitate, la care au fost invitati, pe langa angajatii societatii, si parteneri de afaceri - clienti si furnizori. In acest sens, s-a emis o decizie a conducerii societatii, in care se mentioneaza ca evenimentul a fost organizat si in scop de promovare a imaginii firmei (publicitate si marketing), la care se ataseaza o ...
20Oct2024

Simplificarea fiscala si contabila prin inchirierea spatiului de locuit utilizat in scop personal de catre administrator

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Oct 2024
Intrebare: O societate cu asociat unic/administrator, care este si salariat, a achizitionat un apartament la data de 11.02.2021, in care a mutat sediul social, unde se desfasoara activitatea comerciala. Achizitia s-a facut prin taxare inversa si a fost platita prin imprumut de la asociat si fonduri proprii ale firmei. Imobilul se amortizeaza lunar cu suma de 928 lei.Administratorul are domiciliul in acest ...
x