Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ajustare preturi conform ippc

valabil la 13 Dec 2022
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: IAR SA a incheiat in mai 2021 un contract de achizitie publica in valoare de 100.000 lei, preturi ferme, din care s-a livrat pana la aceasta data produse in valoare de 65.000 lei si urmeaza ca IAR SA sa livreze si sa factureze in decembrie 2022 diferenta de 35.000 lei.

Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta 126/2022 privind ajustarea preturilor contractelor de achizitie publica de produse/servicii, ale contractelor sectoriale si ale acordurilor-cadru atribuite in domeniile apararii si securitatii, respectiv:

Art. 2 pct. (3):

In vederea ajustarii valorii solicitarii de plata potrivit alin. (1), pentru contractele/acordurile-cadru prevazute la art. 1, se utilizeaza urmatoarea formula de actualizare a preturilor:

Pc = P0 x Pini = 0 (ippii/100)

unde:

a) Pc: pretul corectat;

b) P0: pretul unitar stabilit la incheierea contractului/acordului-cadru pentru toate contractele subsecvente incheiate in baza acestuia;

c) ippii - indicele preturilor productiei industriale pe total (piata interna si piata externa) - pe sectiuni si diviziuni CAEN aferent lunii, conform raportarilor Institutului National de Statistica asupra evolutiei costurilor productiei industriale pe total piata interna si piata externa;

d) n luna precedenta lunii anterioare efectuarii receptiei.

Va rog sa ne prezentati:

- modalitatea de stabilire al ippi;

- modalitatea de ajustare a pretului in conformitate cu prevederile OG 126/2022;

- modalitatea de facturare.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3030

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 dec 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123113 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Legislatie

11Ian2024

Vanzare sub cost de achizitie auto

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 11 Ian 2024
Intrebare: O societate achizitioneaza autoturisme in vederea revanzarii acestora. Unele sunt in stoc de mai bine de 6 luni si dorim sa le vindem pentru a nu ramane cu ele in stoc. Se poate face vanzarea la un pret mai mic decat cel de achizitie? Va rugam sa ne spuneti ce trebuie sa facem in acest caz.
18Dec2023

Declarare transport de bere achizitionata din Germania

de Elena Garofil valabil la 18 Dec 2023
Intrebare: Suntem o societate care achizitioneaza bere din Germania. Societatea detine atestat de destinatar certificat emis de autoritatea vamala. La fiecare achizitie de bere, inspectorii de la vama, verifica marfa, facturile, notele de receptie si calculul accizei. De asemenea, aceste documente le sunt transmise si pe mail pentru a fi inregistrare in aplicatia EMCS. In urma unui control de la ...
02Dec2023

Achizitie bunuri cu risc fiscal ridicat. Declarare transport

de Elena Garofil valabil la 02 Dec 2023
Intrebare: O societate din domeniul hotelier si alte facilitati de cazare urmeaza sa achizitioneze (pentru desfasurarea activitatii in restaurantul hotelului) atat din tara noastra, cat si din UE fructe, legume, bauturi alcoolice. Mentionez ca transportul poate fi asigurat fie cu masinile proprii, fie cu masinile furnizorului sau organizat de o firma de transport.Acestea fiind in categoria bunurilor cu ...
04Nov2023

Aplicare OUG 67/2023

de Mariana Prejbeanu valabil la 04 Nov 2023
Intrebare: O firma are ca obiect de activitate achizitia intracomunitara de materii prime pentru industria carnii, reprezentand carne de pui congelata si carne de porc congelata, ambele in cantitati vrac mai mari de 5 kg si vanzarea lor en-gros catre diverse firme din Romania, firme care le proceseaza in mod obligatoriu si le transforma in produse finite (salamuri, diverse preparate din carne etc). Potrivit ...
07Sep2023

Achizitie bitcoin

de Constanta Popa valabil la 07 Sep 2023
Intrebare: O societate cumpara crypto din firma (sa zicem Bitcoin) si sa il tine o perioada mai lunga. Pentru asta avem nevoie sa ne asiguram ca suma cheltuita, cat si asset-ul cumparat sunt trecute corespunzator in contabilitate astfel incat sa nu avem probleme in cazul unui control.Ce implicati fiscale presupune achizitionarea de crypto si care este monografia contabilia?
05Sep2023

Zona libera Dubai. Obligatii de inregistrare fiscala

de Anca Ardelean valabil la 05 Sep 2023
Intrebare: O persoana juridica din Romania intentioneza sa cumpere marfa de la o alta persoana juridica romana. Vanzarea se va face in Dubai, in zona libera. Persoana juridica care achizitioneaza marfa urmeaza sa organizeze transportul si vamuirea pentru ca marfa sa ajunga in Romania.Avand in vedere ca tranzactia se va desfasura in zona libera din Dubai, cele doua persoane juridicare romane care sunt ...
x