Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Amenajare spatii comerciale

valabil la 27 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Avem un contract cu un partener care se ocupa de amenajarea spatiilor comerciale, iar conform acestuia ni se factureaza un cost fix pe metru patrat (ex. X lei/m²). In acest cost sunt incluse si montajul unor echipamente si materiale, cum ar fi corpuri de iluminat, ecrane LED, materiale de reclama etc.

Mentionez ca aceste echipamente/materiale ne sunt livrate direct in locatiile unde se face montajul, iar furnizorii le factureaza catre noi. Ulterior, noi refacturam aceste echipamente catre partenerul care realizeaza amenajarea, urmand ca acesta sa ne factureze, la randul lui, costul fix pe m², conform contractului mentionat anterior.

Care este monografia contabila pentru reflectarea acestor tranzactii (atat achizitia, cat si refacturarea materialelor catre partener)?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4772

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Venituri si cheltuieli

15Iul2025

Certificate de emisii de gaze cu efect de sera

de Negoita Oana-Maria valabil la 15 Iul 2025
Intrebare: Societatea considerata ca poluatoare are obligatia sa achizitioneze certificate cu efect de sera. Pentru anul 2025, stie doar numarul de certificate pe care trebuie sa le achizitioneze, valoarea urmand sa fie cunoscuta in anul 2026. Societatea achita in anul 2026 suma integrala la Agentia de Mediu, iar o parte din suma va fi subventionata de catre UE (aprox. 50%) si va fi incasata de societate ...
12Iul2025

Implicatii contabile si fiscale privind restituirea finantarii nerambursabile

de Ela Dumitra valabil la 12 Iul 2025
Intrebare: O societate care a primit finantare nerambursabila in 2020 prin programul Start-Up Nation, in suma de 199.000 lei, trebuie sa ramburseze suma in 2025, deoarece nu a respectat conditiile impuse de proiect.Cum tratam, din punct de vedere fiscal si contabil, suma restituita, avand in vedere ca societatea este platitoare de impozit pe profit?
08Iul2025

Transport rutier de marfuri

de Vera Constantin valabil la 08 Iul 2025
Intrebare: Care sunt particularitatile contabile si fiscale specifice unei societati care desfasoara activitati de transport rutier intern de marfuri in Romania? Exista particularitati privind facturarea, deducerea TVA, amortizarea autovehiculelor sau diurnele acordate soferilor?
10Iul2025

Prosumator persoana juridica

de Stan Cosmina valabil la 10 Iul 2025
Intrebare: Avem instalate de panouri fotovoltaice, achizitionate prin proiectul Electric Up din 2023, si apoi am mai pus si din surse proprii.Noi, in calitate de prosumator, ar fi trebuit sa evidentiem la venituri ce producem in fiecare luna? Daca da, in ce forma?Acum am primit in MyElectrica primele facturi. Cum se inregistreaza o factura de electricitate, noi avand calitatea de prosumatori? Venitul ...
06Iul2025

Cheltuielile in interes personal efectuate de administrator

de Mihaela Corneanu valabil la 06 Iul 2025
Intrebare: Societatea are sediul social declarat la domiciliul administratorului (asociat unic). In baza acestui fapt si motivand astfel, administratorul a achizitionat, pe firma, diverse materiale de constructii (ex. pavele, ciment, nisip etc.), in scopul realizarii unor investitii in curtea si locuinta proprie. Nu a fost prezentata nicio autorizatie de constructie sau document care sa ateste faptul ca ...
01Iul2025

Facturare despagubiri.Butelii lipsa

de Vera Constantin valabil la 01 Iul 2025
Intrebare: Avem incheiat un contract de custodie cu o firma care comercializeaza butelii si care ne aprovizioneaza cu propan. Ca urmare a inventarului, s-a constatat lipsa a 9 butelii, iar furnizorul ni le-a facturat cu TVA, mentionand pe factura Imputare butelie propan 10 kg.Este corecta facturarea sau trebuia intocmita factura fara TVA, considerandu-se penalitate contractuala?
x