Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Amenajare spatiu firma (cai de acces) detinut in baza unui contract de comodat

valabil la 28 Oct 2019
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: In cadrul societatii trebuie sa ne ocupam si de contabilitatea unei societati micro, neplatitoare de tva, cu sediul social in baza unui contract de comodat, intr-o cladire proprietate privata. La respectiva cladire societatea micro doreste sa efectueze ceva lucrari de reparatii cai de acces, sa toarne beton etc.

Cum trebuie sa tratam aceste cheltuieli? Se repartizeaza intre societate si proprietar? Cum trebuie intocmita factura furnizorului de beton (catre societatea micro sau catre proprietar)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4672

Raspuns: Lucrarile de amenajari sau de reparatii cai de acces destinate spatiului, terenului ce urmeaza a fi utilizat de comodatar, reprezinta cheltuieli cu investitiile si sunt considerate mijloace fixe amortizabile, conform art. 28 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, unde se stipuleaza: sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, asociere in participatiune si altele asemenea.

In cazul acestora, amortizarea fiscala se calculeaza, potrivit art. 28 alin. (12) lit. c) din acelasi act normativ, pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

Astfel, societatea care a realizat investitiile la spatiul detinut in baza contractului de comodat (comodatarul) isi poate deduce cheltuielile cu investitiile prin amortizarea lor pe durata contractului, acestea neputand fi deduse integral la momentul efectuarii lor.

In cazul proprietarului spatiului (comodantul), valoarea investitiilor realizate de comodatar ce ii vor fi predate acestuia la finalul contractului reprezinta venit brut obtinut din cedarea folosintei bunurilor. El va declara valoarea investitiilor in vederea suplimentarii bazei de impunere.

Asadar, in functie de prevederile contractului de comodat, daca se specifica faptul ca se pot face asemenea investitii la initiativa comodatarului, se achizitioneaza  materialele de constructii pe firma, se efectueaza reparatiile, se receptioneaza la final investitia, se amortizeaza pe durata contractului de comodat  iar la final se preda proprietarului, ce va declara aceasta suma ca venit brut din cedarea folosintei bunurilor in vederea impunerii.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe veniturile microintreprinderilor

13Apr2024

Suspendare contract de mandat

de Anca Bilas valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Societatea este micro, are un contract de mandat pentru administrator, iar in luna ianuarie, februarie si martie are concediu fara plata 20 de zile insumat (5 zile ianuarie,10 zile februarie si 5 zile martie).Se considera ca, poate pastra statutul de micro in conditilie in care Codul fiscal spune ca nu poate avea mai mult de 30 zile fara plata mai mult de o singura data.
08Apr2024

Refacturare combustibil scoala auto

de Anca Bilas valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Reprezentam o societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor care are ca obiect de activitate "Scoli de conducere" (pilotaj), codul CAEN 8553. Ne-ar interesa daca este corect ca elevul sa plateasca separat de taxa de scolarizare, alimentarea cu carburant la fiecare sedinta de conducere (6L/sedinta). Ar trebui sa emitem bon fiscal pentru contravaloarea carburantului platit ...
17Mar2024

Refacturarea cheltuielilor pentru sistemul de climatizare: aplicabilitatea structurii de comisionar

de Liviu Sapunaru valabil la 17 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o persoana juridica. Spatiul inchiriat nu asigura o aerisire corespunzatoare pentru specificul activitatii societatii, motiv penru care, pentru a putea functiona, a fost necesara investitia intr-un sistem de climatizare pentru toata cladirea. Conform contractului de inchiriere, proprietarul suporta o parte din investitia ...
22Feb2024

Microintreprindere. Surplus din reevaluare

de Elena Garofil valabil la 22 Feb 2024
Intrebare: Am facut evaluarea unei cladirii in decembrie 2012, suma din evaluare fiind inregistrata in contul 105.1. Daca am efectuat nota contabila 105 = 1075 anual, suma respectiva este impozabila la baza de calcul a impozitului pe microintreprindere?2. Daca am efectuat nota contabila 105 = 1075 intr-un an (sau mai multi), cladirea nu a fost vanduta. Pot face storno la aceste inregistrari si sa am ...
09Feb2024

Suspendare contract de munca. Pastrare calitate de microintreprindere

de Bajan Camelia valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Societatea are un salariat, dar doreste suspendarea activitatii pe o perioada de 3 luni, intrucat nu are venituri. Momentan este platitoare de impozit micro.Ce se intampla cu contractul salariatului pe perioada suspendarii temporare? Cand isi reia activitatea o poate face in conditiile micro?
05Feb2024

Intreprinderi legate in cazul unui contract

de Anca Bilas valabil la 05 Feb 2024
Intrebare: O persoana fizica detine 10% din capitalul social al societatii A si este unul din administratorii cu puteri depline in cadrul societatii A. Totodata, aceeasi persoana fizica este asociat unic si administrator in cadrul altei societati B care are acelasi cod CAEN ca si societatea A. Societatea B are ca si client principal societatea A. In baza definitiei din Legea 346/2004, intreprinderea A ...
x