Anulare cod de TVA. Consecinte neemitere facturi pentru TVA colectata si ajustare TVA
Societate care a avut calitatea de platitoare de TVA pentru perioada 21.03.2006-09.03.2016 fiind scoasa de la TVA din oficiu in data de 09.03.2016 de catre ANAF pentru motivul ca societatea nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica care implica operatiuni in sfera TVA, nemaindeplinind conditiile conform OPANAF 2032/2015.
In anii 2006 si 2007 cand societatea era platitoare de TVA, aceasta a achizitionat terenuri si cladiri pentru care s-a aplicat taxarea inversa. Dupa anularea codului de TVA, societatea a continuat sa realizeze venituri din inchirierea cladirilor respective dar a emis factura proforma si a inregistrat numai veniturile prin contul 706 nu si TVA colectata. In anul 2019 societatea si-a redobandit codul de TVA.
Care sunt consecintele faptului ca nu a facturat si colectat TVA in perioada in care avea codul TVA anulat si ce ar trebuii sa faca societatea acum, dupa redobandirea codului de TVA pentru a remedia situatia? Ce declaratii trebuie depuse si care este baza legala?
Revenire:
Asociatii nu vor sa faca ajustarea pe care ar fi trebuit sa o faca in 2016 deoarece aceasta genereaza in prezent un TVA de plata, care va fi regularizat cu ajustarile pozitive din viitor, fiind de acord numai cu colectarea TVA aferent facturilor care ar fi trebuit emise in locul proformelor din perioada in care societatea a avut codul de TVA anulat si pentru care au convenit cu clientul sa se emita o factura in luna iunie 2019.
Ei sustin ca daca nu ar fi avut codul TVA anulat, ar fi colectat TVA pe baza facturilor, lucru pe care il fac acum cu intarziere si atunci de ce sa faca si ajustarea TVA deductibil si sa plateasca de 2 ori TVA.
Care sunt riscurile neindeplinirii obligatiei de ajustare in afara de penalitati si dobanzi datorate pentru perioada in care au avut TVA suspendat si care sunt riscurile pentru neemiterea facturilor fiscale in perioada anterioara. Vorbim de servicii de inchiriere a acelor cladiri pentru care nu s-a facut ajustarea TVA deductibila in perioada in care codul TVA era anulat, dar pentru care la achizitie s-a colectat TVA pe sistemul Taxare Inversa si se colecteaza TVA prin inchirierea lor, inclusiv pentru perioada in care codul TVA a fost anulat.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 iul 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!