Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Aprovizionare cu materii prime fara contract. Regim fiscal

valabil la 14 Iun 2019
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: Suntem o societate producatoare de produse sanitare si ceramica. Pentru aprovizionarea cu materie prima folosim diversi furnizori pentru care nu avem contract incheiat, ci aprovizionarea se face pe baza de comanda autorizata electronic direct in sistemul informatic. Aceasta autorizare electronica se efectueaza de catre persoanele care au compententele necesare pentru a le autoriza conform unei proceduri interne. Prin aceasta procedura se stabilesc si sumele maxime pe care anumite persoane le poate aproba. Acestea nu au semnatura electronica cu certificat calificat, ci doar un user si o parola in sistemul electronic contabil prin care le autorizeaza. Din punct de vedere fiscal, aceasta autorizare electronica poate tine locul semnaturii originale de pe comanda listata din sistemul electronic? Ce reglementeaza acest aspect? In cazul in care avem un cadru general de contract, fara valoare stipulata, preturile pot fi diferite pe comanda ne mai trebuie comanda aprobata de catre conducerea companiei? Daca valoarea facturii primite este mai mica decat valoarea comenzii, autorizarea diferentei de valoare se face tot in sistemul contabil de catre persoanele autorizate.

Daca nu exista contract incheiat cu furnizorul, comanda tine loc de contract? Se semneaza fizic de catre furnizor si beneficiar (ca sa fie cheltuiala deductibila)? In procedura interna nu exista stipulat faptul ca, in lipsa contractului, comanda trebuie sa fie semnata de ambii parteneri de afaceri.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2342

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 14 iun 2019.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121493 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Documente

03Oct2023

OMFP 2634/2015

de Gabi Popescu valabil la 03 Oct 2023
Intrebare: In 2023 a aparut Ordinul 1447/2023 privind documentele financiar contabile. De cand si cum se aplica acesta? la data de astazi, octombrie 2023, societatea are in arhiva documente cum ar fi facturi de vanzare sau avize de insotire a marfii emise in perioada 2013-2015. Acestea pot fi distruse sau noile prevederi ale Ordinului 1447/2023 se aplica doar cu documentele emise dupa data publicarii ...
10Aug2022

Termenul de pastrare a foilor de parcurs

de Ionut Jinga valabil la 10 Aug 2022
Intrebare: Care este termenul de pastrare a foilor de parcurs?
22Iul2022

CMR original sau copie

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 22 Iul 2022
Intrebare: In cazul in care o casa de expeditii din Romania primeste o factura insotita de CMR primit de la transportator, acest CMR trebuie sa fie in original? Clientul pe care casa de expeditie il va factura, va trebui sa isi deduca TVA/cheltuiala pe baza exemplarului in original al CMR-ului sau este in regula sa ii dam o copie a CMR-ului? Se poate considera ca in CMR este in original daca este transmis ...
09Iun2022

Semnarea decontului de cheltuieli

de Mariana Prejbeanu valabil la 09 Iun 2022
Intrebare: Pe deconturile de cheltuieli (interne si externe) este obligatorie semnatura unei persoane din departamentul financiar-contabil?
31Mai2022

Ajutoare sociale. Documente

de Dana Hristu valabil la 31 Mai 2022
Intrebare: Ce documente primare se folosesc pentru inregistrare operatiuni in contabilitate pentru ONG care se ocupa de cazuri sociale?
18Mai2022

Bon de consum. Document justificativ

de Anca Ardelean valabil la 18 Mai 2022
Intrebare: Este obligatorie semnarea bonului de consum? Daca nu avem gestionar, poate semna administratorul?
x