Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Asociatie proprietari

valabil la 11 Nov 2021
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: O persoana fizica nerezidenta are o proprietate (imobil) in Cluj Napoca pe care a inchiriat-o unor firme (este vorba de 12 apartamente), deci fiind peste 5 contracte, functioneaza ca un PFA, avand venituri din chirii si cheltuieli aferente proprietatii, impozitul fiind calculat in sistem real si declarat prin declaratia unica

In asociatie sunt prinse 14 aparatamente, 12 ale persoanei fizice in cauza, 1 apartament al unei alte persoane fizice si un apartament al unei persoane juridice. A fost constituita de ceva vreme, asociatia de proprietari conform cerintelor legislative si urmeaza a se deschide un cont pe asociatie. Pana de curand costurile de intretinere, modernizare ale imobilului au fost facturate/platite de catre proprietarul celor 12 apartamente, care este si presedintele asociatiei de proprietari.

Acum ni s-a recomandat de catre avocat sa semnam contractele care se refera la schimbarea acoperisului, ceea ce presupune semnarea mai multor contracte cu furnizorii (fiind si o cladire veche, istorica), deci aceste contracte sa fie facute pe asociatia de proprietari si achitate de aceasta.

Este ilegal sa plateasca proprietarul, celor 12 apartamente, in continuare aceste contracte si sa-si deduca partial sau prin amortizare aceste costuri facute cu modificarea/modernizarea imobilului? Asociatia nu are deocamdata nicio suma incasata, neavand cont bancar deschis. Care sunt pasii pentru a lucra corect si legal?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6920

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 nov 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122976 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Legislatie

13Apr2024

Analiza riscului fiscal in contractele de management international: Impactul asupra veniturilor asociatului unic

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: SC M SRL, platitoare de impozit pe profit si TVA, incheie un contract de management cu o firma din Olanda (BV). Lunar factureaza catre firma din Olanda contravaloarea stabilita prin contract in baza codului CAEN 7022.In paralel, asociatul unic al M SRL are incheiat un contract individual de munca cu o firma din Romania (N SRL- cod CAEN 6201) pentru prestarea muncii de manager proiect ...
05Apr2024

Operator autorizat gestionare deseuri

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: In cazul unui operator economic autorizat OTR (Organizatie de Transfer Responsabilitate) privind deseurile din echipamente electrice si electronice, poate obtine venituri din inchirierea unui imobil? Eventualul profit poate fi folosit de asociatul firmei?
29Mar2024

Venituri din contracte de activitate sportiva. Contributii sociale

de Rodica Mantescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O asociatie non profit cu activitate pe linia sportiva incheie cu un antrenor nerezident in Romania (rezident in Italia) un contract de activitate sportiva pentru suma de 24.900 lei/luna. Contractul se incheie incepand cu 01.04.2024 pentru o perioada de 5 ani si este singurul contract detinut de antrenor in Romania.Care sunt contributiile lunare care trebuie retinute prin stopaj de asociatie? ...
24Mar2024

Cladiri utilizate de institutii de invatamant. Impozit pe cladiri

de Ionut Jinga valabil la 24 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra este o societate comerciala cu capital privat ce desfasoara activitate de inchiriere bunuri imobile si mobile. O parte din spatiile detinute in proprietate de societatea noastra sunt inchiriate astfel:- catre o institutie de stat (primarie) care l-a randul sau a subinchiriat spatiul nei institutii de invatamant de stat;- catre alte societati comerciale cu capital privat ...
07Mar2024

Factura societate mama

de Gabi Popescu valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra a primit in 2024 o factura de la o alta societate din grup (din Romania) pentru servicii prestate in anul 2023 de catre un nerezident care a fost angajat de aceasta societate din grup, la cererea grupului. Acest nerezident a prestat niste servicii de safety pentru mai multe firme din cadrul grupului din Romania si fiecare a primit cate o astfel de factura cu servicii ...
29Feb2024

Inchiriere echipamente. Declarare transport

de Elena Garofil valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Compania noastra desfasoara, pe langa multe activitati, si activitatea de inchiriere echipamente de lucru (salopete, halate, geci, tricouri, pantaloni, bluze etc.). Dupa ce este stabilit tipul de echipament care se va inchiria, marimile purtatorilor, numarul de purtatori, numarul de schimburi de echipament pentru purtatori, frecventa schimbarii echipamentului, incepe sa se desfasoare contractul. ...
x