Asocieri in participatiune. Incadrare contabila si fiscala
1. Asociere intre doua persoane fizice si o persoana juridica pentru constructia unui bloc de locuinte - persoanele fizice transfera in proprietatea societatii prin contract de asociere terenul, aduc o suma de bani la inceperea lucrarilor si vor suporta 25% din costurile bransarii blocului la utilitati, iar in contrapartida vor primi la terminarea lucrarilor doua apartamente, restul apartamentelor urmand a fi vandute de catre societate, in calitate de proprietar. Contabilitatea este tinuta de persoana juridica iar participarea la pierderi e de 75%- PJ si 25% persoanele fizice.
a) Ce implicatii sunt din punct de vedere al TVA pentru societate?
b) Ce obligatii fiscale au persoanele fizice, atat pe parcursul derularii contractului cat si la terminarea acestuia si ce obligatii fiscale are persoana juridica in privinta persoanelor fizice?
c) Ce inregistrari contabile se fac la incheierea contractului si la finalizarea acestuia?
2. Asociere intre doua persoane juridice pentru constructia unui spatiu comercial pe care il vor inchiria, autorizatia de constructie fiind emisa pe numele ambelor societati, acestea avand cote de participare de 50-50. Societatea 1 aduce in asociere terenul, pentru care face doua evaluari, precum si forta de munca, in contract fiind specificat ca terenul se intabuleaza initial pe numele ambelor societati provizoriu, urmand ca la finalizarea lucrarilor ambele societati sa aiba cote egale din teren si constructie . Societatea 2 - care este si asociat administrator, suporta contravaloarea pentru materiale, avize, bransamente etc. si transmite lunar deconturi catre asociatul 1.
a) Care sunt implicatiile TVA pentru asociatul administrator si ce inregistrari contabile se fac la inchierea contractului, cat si la finalizarea acestuia in contabilitatea acestuia?
3. Asociere intre doua persoane juridice, contractul initial prevede ca asociatul A sa fie asociat administrator, asociatul A transmite in folosinta un teren, asociatul B- asigura toate materialele de constructie, pana la concurenta unei sume x, care va fi depusa in contul asocierii. Asociatul B vireaza suma in contul asocierii, dupa care se incheie un act aditional care prevede ca asociatul B va fi asociat administrator, toate facturile de la furnizori sunt emise pe numele acestuia, autorizatia de construire fiind emisa pe numele amandurora astfel incat ambele societati sa fie proprietare ale blocurilor. La finalizarea lucrarilor asociatul A primeste o suma de bani y, iar asociatul B primeste o suma de bani de 10 ori mai mica, respectiv suma x adusa in asociere, profitul rezultat dupa plata acestor sume se imparte 50-50, participarea la pierderi e tot 50-50.
Ma intereseaza implicatiile fiscale si contabile pentru asociatul B.
a) Care sunt implicatiile tva pt asociatul administrator B si care-s cotele de repartizare a cheltuielilor si veniturilor lunare transmise prin decont de la asociatul B catre asociatul A.
b) Ce implica transferul initial al dreptului de folosinta al terenului?
c) Care sunt notele corecte la finalizarea lucrarilor si ce se intampla cu aportul initial al asociatului B, din perioada in care nu era asociat administrator?
d) Cum se inregistreaza alimentarea contului asocierii de catre asociatul administrator B, dupa incheierea actului aditional?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 aug 2020.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122826 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!