Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Asocieri in participatiune. Incadrare contabila si fiscala

valabil la 10 Aug 2020
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: Am mai multe tipuri de contracte de asociere in participatiune din domeniul constructiilor in cazul carora intampin dificultati din punct de vedere fiscal si contabil:

1. Asociere intre doua persoane fizice si o persoana juridica pentru constructia unui bloc de locuinte - persoanele fizice transfera in proprietatea societatii prin contract de asociere terenul, aduc o suma de bani la inceperea lucrarilor si vor suporta 25% din costurile bransarii blocului la utilitati, iar in contrapartida vor primi la terminarea lucrarilor doua apartamente, restul apartamentelor urmand a fi vandute de catre societate, in calitate de proprietar. Contabilitatea este tinuta de persoana juridica iar participarea la pierderi e de 75%- PJ si 25% persoanele fizice.

a) Ce implicatii sunt din punct de vedere al TVA pentru societate?

b) Ce obligatii fiscale au persoanele fizice, atat pe parcursul derularii contractului cat si la terminarea acestuia si ce obligatii fiscale are persoana juridica in privinta persoanelor fizice?

c) Ce inregistrari contabile se fac la incheierea contractului si la finalizarea acestuia?

2. Asociere intre doua persoane juridice pentru constructia unui spatiu comercial pe care il vor inchiria, autorizatia de constructie fiind emisa pe numele ambelor societati, acestea avand cote de participare de 50-50. Societatea 1 aduce in asociere terenul, pentru care face doua evaluari, precum si forta de munca, in contract fiind specificat ca terenul se intabuleaza initial pe numele ambelor societati provizoriu, urmand ca la finalizarea lucrarilor ambele societati sa aiba cote egale din teren si constructie . Societatea 2 - care este si asociat administrator, suporta contravaloarea pentru materiale, avize, bransamente etc. si transmite lunar deconturi catre asociatul 1.

a) Care sunt implicatiile TVA pentru asociatul administrator si ce inregistrari contabile se fac la inchierea contractului, cat si la finalizarea acestuia in contabilitatea acestuia?

3. Asociere intre doua persoane juridice, contractul initial prevede ca asociatul A sa fie asociat administrator, asociatul A transmite in folosinta un teren, asociatul B- asigura toate materialele de constructie, pana la concurenta unei sume x, care va fi depusa in contul asocierii. Asociatul B vireaza suma in contul asocierii, dupa care se incheie un act aditional care prevede ca asociatul B va fi asociat administrator, toate facturile de la furnizori sunt emise pe numele acestuia, autorizatia de construire fiind emisa pe numele amandurora astfel incat ambele societati sa fie proprietare ale blocurilor. La finalizarea lucrarilor asociatul A primeste o suma de bani y, iar asociatul B primeste o suma de bani de 10 ori mai mica, respectiv suma x adusa in asociere, profitul rezultat dupa plata acestor sume se imparte 50-50, participarea la pierderi e tot 50-50.

Ma intereseaza implicatiile fiscale si contabile pentru asociatul B.

a) Care sunt implicatiile tva pt asociatul administrator B si care-s cotele de repartizare a cheltuielilor si veniturilor lunare transmise prin decont de la asociatul B catre asociatul A.

b) Ce implica transferul initial al dreptului de folosinta al terenului?

c) Care sunt notele corecte la finalizarea lucrarilor si ce se intampla cu aportul initial al asociatului B, din perioada in care nu era asociat administrator?

d) Cum se inregistreaza alimentarea contului asocierii de catre asociatul administrator B, dupa incheierea actului aditional?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 aug 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122826 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate

15Apr2024

Organizare evidenta ONG

de Vera Constantin valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Asociatia constituita cu scopul de a sprijini minora X (diagnosticata cu parapareza spastica), fiica fondatorilor, a avut in anul 2023 urmatoarele cheltuieli efectuate:- achizitie medicamente; - achizitie orteze, pantofi speciali;- deplasare minora si parinti in Germania, pentru consult si masura orteze: combustibil, cazare, restaurant etc.Veniturile au fost obtinute din redirectionare - ...
13Apr2024

Reglementarile contabile si fiscale pentru amortizarea amenajarilor de terenuri

de Liviu Sapunaru valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Avem un teren in folosinta, ca urmare a unui drept de superficie pentru 15 ani, si urmeaza sa efectuam niste amenajari pe el, de genul plantare copaci, etc. toate in valoare de aprox. de 20.000 lei, deci nu imprejmuire teren.Dorim sa consideram aceste costuri ca investitie si, va rog sa ma ajutati, cu un cod de clasificare in catologul mijloacelor fixe, pentru aceste amenajari de teren, ...
13Apr2024

Ajustare baza de impozitare AIC in cazul unui refuz

de Anca Bilas valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Am primit un lot de marfa de la un furnizor din UE, platitor de TVA. Cu aproximativ jumatate din lot am avut probleme de calitate, din cauza unor ambalaje necorespunzatoare. Am facut sesizarea furnizorului, am returnat jumatatea din lotul cu probleme, furnizorului, pentru analize. Furnizorul sustine faptul ca, doar o parte din marfa returnata de noi, are probleme de calitate din vina sa, restul ...
14Apr2024

Imprumut asociat. Cost excedentar al indatorarii. Deductibilitate

de Constanta Popa valabil la 14 Apr 2024
Intrebare: O societate din Romania a primit in anul 2014 un imprumut de la asociatul unic, persoana fizica nerezidenta, in suma de 9.430.000 lei. Intre timp, asociatul persoana fizica, a devenit rezident in Romania. O parte din imprumut a fost folosit pentru achizitia unor terenuri iar, o parte pentru achitarea cheltuielilor de exploatare ale societatii. In prezent, terenurile achizitionate sunt date in ...
11Apr2024

Acoperire pierderi contabile din rezerve

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Societatea X a inregistrat o pierdere de 30.000 lei la 31.12.2023. Are in contul 1068 "Alte rezerve" suma de 100.000 lei constituita din profitul anilor precedenti (2021 si 2022).Se poate recupera pierderea anului 2023 din alte rezerve si care sunt operatiunile contabile? Cand se poate compensa soldul debitor al contului 121 aferent anului 2023 cu soldul creditor al contului 1068?
11Apr2024

Societate fara activitate. Schimbare vector fiscal la data de 01.01.2023

de Mariana Prejbeanu valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: O microintreprindere cu activitatea suspendata inscrisa la ONRC din 2009 nu face niciun demers dupa expirarea celor 3 ani. Depune declaratiile si situatiile financiare in toti acesti ani, iar in ianuarie 2023 in lumina noilor reglementari privind microintreprinderile de la acea data (obligativitatea existentei unui salariat) depune D700 si schimba vectorul fiscal din microintreprindere in ...
x