Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Asocieri in participatiune. Incadrare contabila si fiscala

valabil la 10 Aug 2020
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: Am mai multe tipuri de contracte de asociere in participatiune din domeniul constructiilor in cazul carora intampin dificultati din punct de vedere fiscal si contabil:

1. Asociere intre doua persoane fizice si o persoana juridica pentru constructia unui bloc de locuinte - persoanele fizice transfera in proprietatea societatii prin contract de asociere terenul, aduc o suma de bani la inceperea lucrarilor si vor suporta 25% din costurile bransarii blocului la utilitati, iar in contrapartida vor primi la terminarea lucrarilor doua apartamente, restul apartamentelor urmand a fi vandute de catre societate, in calitate de proprietar. Contabilitatea este tinuta de persoana juridica iar participarea la pierderi e de 75%- PJ si 25% persoanele fizice.

a) Ce implicatii sunt din punct de vedere al TVA pentru societate?

b) Ce obligatii fiscale au persoanele fizice, atat pe parcursul derularii contractului cat si la terminarea acestuia si ce obligatii fiscale are persoana juridica in privinta persoanelor fizice?

c) Ce inregistrari contabile se fac la incheierea contractului si la finalizarea acestuia?

2. Asociere intre doua persoane juridice pentru constructia unui spatiu comercial pe care il vor inchiria, autorizatia de constructie fiind emisa pe numele ambelor societati, acestea avand cote de participare de 50-50. Societatea 1 aduce in asociere terenul, pentru care face doua evaluari, precum si forta de munca, in contract fiind specificat ca terenul se intabuleaza initial pe numele ambelor societati provizoriu, urmand ca la finalizarea lucrarilor ambele societati sa aiba cote egale din teren si constructie . Societatea 2 - care este si asociat administrator, suporta contravaloarea pentru materiale, avize, bransamente etc. si transmite lunar deconturi catre asociatul 1.

a) Care sunt implicatiile TVA pentru asociatul administrator si ce inregistrari contabile se fac la inchierea contractului, cat si la finalizarea acestuia in contabilitatea acestuia?

3. Asociere intre doua persoane juridice, contractul initial prevede ca asociatul A sa fie asociat administrator, asociatul A transmite in folosinta un teren, asociatul B- asigura toate materialele de constructie, pana la concurenta unei sume x, care va fi depusa in contul asocierii. Asociatul B vireaza suma in contul asocierii, dupa care se incheie un act aditional care prevede ca asociatul B va fi asociat administrator, toate facturile de la furnizori sunt emise pe numele acestuia, autorizatia de construire fiind emisa pe numele amandurora astfel incat ambele societati sa fie proprietare ale blocurilor. La finalizarea lucrarilor asociatul A primeste o suma de bani y, iar asociatul B primeste o suma de bani de 10 ori mai mica, respectiv suma x adusa in asociere, profitul rezultat dupa plata acestor sume se imparte 50-50, participarea la pierderi e tot 50-50.

Ma intereseaza implicatiile fiscale si contabile pentru asociatul B.

a) Care sunt implicatiile tva pt asociatul administrator B si care-s cotele de repartizare a cheltuielilor si veniturilor lunare transmise prin decont de la asociatul B catre asociatul A.

b) Ce implica transferul initial al dreptului de folosinta al terenului?

c) Care sunt notele corecte la finalizarea lucrarilor si ce se intampla cu aportul initial al asociatului B, din perioada in care nu era asociat administrator?

d) Cum se inregistreaza alimentarea contului asocierii de catre asociatul administrator B, dupa incheierea actului aditional?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 aug 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123098 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate

24Apr2024

Achizitie imobil in Italia

de Bajan Camelia valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: O SRL cu codul CAEN 0111, impozit pe profit, TVA trimestrial, administrator si asociat unic italian, achizitioneaza un imobil in Italia de la persoana fizica pe baza contractului de vanzare-cumparare intocmit la notar. Se mai emit si doua facturi facturi cu onorariu de la notar si una de la firma de intermediere cu tva 22%. Pentru achizitie a fost nevoit sa obtina un cod fiscal in Italia pe ...
23Apr2024

Retinere contributie de 2% fondul de mediu pe factura

de Anca Bilas valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: Societatea la care lucrez vinde deseuri lemnoase catre o societate autorizata sa colecteze deseurile. Pe factura am retinut si taxa de mediu de 2% din valoarea fara TVA a deseurilor. Este corect asa?
23Apr2024

Studii de piata si servicii de intermediere. Microintreprindere

de Stan Cosmina valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O SRL noua infiintata presteaza doua tipuri de activitati:1. efectueaza rapoarte de piata despre diverse industrii (celuloza, materiale lemnoase etc.) care includ: variatii de vanzari, de disponibilitate resurse per tari, preturi comparative etc., rapoarte ce sunt updatate lunar cu informatiile lunii inchise. Aceste rapoarte sunt achizitionate pe baza de abonament si trimise in format PDF ...
23Apr2024

Situatia de trezorerie

de Gabi Popescu valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O asociatie:- incheie un contract cu consiliul Judetean pentru o finantare nerambursabila de 10.000 lei; - primeste de la Trezorerie suma de 1.563 lei; - primeste o sponsorizare de 11.000 de la o SRL pentru suma de 10.000 are si facturi pe care le ataseaza decontului ce insoteste factura (consumabile si servicii).Va rog sa-mi spuneti monografia contabila pentru aceste fonduri. Intrucat ...
22Apr2024

Cota de TVA vanzare teren

de Gina Popescu valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Vrem sa vindem teren intravilan si extravilan fara constructii.Ce cota de tva se aplica?
15Apr2024

Organizare evidenta ONG

de Vera Constantin valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Asociatia constituita cu scopul de a sprijini minora X (diagnosticata cu parapareza spastica), fiica fondatorilor, a avut in anul 2023 urmatoarele cheltuieli efectuate:- achizitie medicamente; - achizitie orteze, pantofi speciali;- deplasare minora si parinti in Germania, pentru consult si masura orteze: combustibil, cazare, restaurant etc.Veniturile au fost obtinute din redirectionare - ...
x