Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 30 Aprilie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Aspecte fiscale si contabile trecere mijloace fixe in conservare

valabil la 09 Apr 2025Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: SRL detine mai multe echipamente sub forma unor vitrine de prezentare. Acestea au fost achizitionate de la furnizori din Romania si au fost instalate in diverse spatii comerciale pentru expunerea produselor comercializate de societate. In urma unei analize economice, s-a constatat ca mentinerea vitrinelor in centrele comerciale nu mai este rentabila din punct de vedere financiar. Prin urmare, s-a decis dezinstalarea acestora si mutarea lor intr-un depozit, unde vor fi pastrate pe o perioada de cateva luni, posibil chiar 1-2 ani. In acest interval, societatea intentioneaza sa identifice solutii privind utilizarea acestor echipamente, fie prin vanzarea catre terti, fie prin inchirierea acestora catre alte companii interesate.

Va rugam sa ne precizati ce optiuni are societatea pentru perioada cuprinsa intre data dezinstalarii si momentul valorificarii (vanzare/inchiriere sau reutilizare de catre SRL).

Intelegerea noastra este urmatoarea:

- Echipamentele ar trebui trecute in conservare;

- Amortizarea aferenta perioadei respective va deveni nedeductibila fiscal (sau, alternativ, amortizarea se va suspenda si se vor constitui ajustari pentru depreciere, care, de asemenea, nu sunt deductibile fiscal).

Va rugam sa ne confirmati daca aceasta este singura solutie posibila din punct de vedere fiscal sau daca exista si alte optiuni legale.

In cazul in care se decide trecerea in conservare, este necesara aprobarea Ministerului Finantelor? (Mentionam in acest sens (HG 909/1997) pct. 18 - 18. Agentii economici, persoanele fizice si asociatiile fara personalitate juridica, care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri, sunt scutiti de la calculul amortizarii, in situatii justificate, cu avizul directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat, pentru activele corporale mentionate la art. 16 din lege...). Ce implicatii apar daca se stopeaza amortizarea in lipsa avizului de la MF? Unde putem vedea procesul pentru obtinerea acestui aviz?

De asemenea, va rugam sa ne sprijiniti cu:

a) un model de document pentru trecerea in conservare;

b) orice alte informatii utile pentru a gestiona situatia in conformitate cu prevederile fiscale in vigoare.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4791

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 09 apr 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Amortizare

24Apr2025

Valoare indicator A utilizat in calculul IMCA

de Anca Bilas valabil la 24 Apr 2025
Intrebare: Firma se incadreaza la IMCA incepand cu anul 2024. La calculul IMCA pentru trimestrul I 2025, la indicatorul A se ia in calcul amortizarea aferenta perioadei ianuariemartie 2025 pentru activele achizitionate in 2025 sau si pentru cele achizitionate incepand cu anul 2024? De exemplu, daca am achizitionat un autovehicul in luna noiembrie 2024, cu amortizare incepand din decembrie 2024, la calculul ...
22Apr2025

Amortizare lucrari de amenajare spatiu inchiriat

de Gina Popescu valabil la 22 Apr 2025
Intrebare: O societate efectueaza lucrari de amenajare intr-un spatiu inchiriat (punct de lucru) pe care le amortizeaza pe durata contractului de inchiriere. Inainte cu 2 luni de expirarea termenului de inchiriere, contractul este prelungit cu inca 3 ani.Cum trebuie procedat cu valoarea ramasa neamortizata la data prelungirii? Se recalculeaza pentru urmatorii 3 ani sau se finalizeaza la data expirarii ...
16Apr2025

Primire factura autoturism cu intarziere

de Anca Bilas valabil la 16 Apr 2025
Intrebare: O societate comerciala vinde in luna martie 2025 un autoturism, la valoarea de 1.700 lei. Cu aceasta ocazie, se constata ca factura de achizitie a autoturismului nu a fost inregistrata in contabilitate la momentul achizitiei. Factura are data de 14.11.2022, iar valoarea autoturismului achizitionat este de 28.000 lei. Factura a fost solicitata si primita in martie 2025.Cum este corect sa fie ...
02Apr2025

Mijloc fix in conservare. Casare

de Negoita Oana-Maria valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: O societate a donat catre primarie un teren aflat intr-o zona in dezvoltare. Pe terenul donat exista o retea de iluminat subteran, instalata anterior de catre societate. Din punct de vedere juridic si contabil, reteaua de iluminat nu a putut fi inclusa in donatie si a ramas in proprietatea societatii. Reteaua a fost trecuta in conservare, nemaiputand fi utilizata sau valorificata de catre ...
14Mar2025

Capitalizare surplus din reevaluare

de Gabi Popescu valabil la 14 Mar 2025
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns privind capitalizarea rezervei din reevaluarea cladirilor. Este obligatorie capitalizarea rezervei din reevaluarea cladirilor pe masura inregistrarii amortizarii si impozitarea acesteia la fiecare perioada fiscala (trimestrial)? Sau se poate face transferul rezervei din reevaluare (contul 105) in contul 1175 la vanzarea cladirii respective si sa consideram ...
09Mar2025

Modernizare bun imobil inchiriat

de Negoita Oana-Maria valabil la 09 Mar 2025
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: societatea platitoare de TVA si impozit pe profit inchiriaza de la asociatul unic o cladire in totalitate pentru punct de lucru. Se face reconsolidarea cladirii pe cheltuiala chiriasului (a societatii). Exista contract de inchiriere intre locator si locatar. Cheltuielile cu reconsolidarea sunt in suma destul de mare (zeci de mii de euro). Ne intereseaza:1. Poate ...
x