Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Bunuri mobile inchiriate si subinchiriate

valabil la 23 Oct 2019
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: Cum se inregistreaza in contabilitate cofrajele venite in chirie in Romania din Polonia, in depozitul firmei de aici pentru care se emite factura de chirie lunara si pe care noi le reinchiriem? Doar 612 = 401 pe achizitii de servicii intracomunitare si un stoc in gestiune? Trebuie si alta inregistrare contabila? Cum arata registrul nontransferurilor? Ce rubrici sunt obligatorii? Exista un tipizat? Este suficient daca avem in momentul in care ajung aici in depozit marfurile, CMR si proces verbal de livrare? Sunt necesare si alte documente?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7732

Raspuns: Potrivit pct. 19 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul 2861/2019 (pct. 19 si 32), bunurile existente in entitate si apartinand altor entitati (inchiriate, in leasing, in concesiune, in administrare, in custodie, primite in vederea vanzarii in regim de consignatie, spre prelucrare etc.) se inventariaza si se inscriu in liste de inventariere distincte.
 
Listele de inventariere pentru aceste bunuri trebuie sa contina informatii cu privire la numarul si data actului de predare-primire si ale documentului de livrare, precum si alte informatii utile.
 
Listele de inventariere cuprinzand bunurile apartinand tertilor se trimit si persoanei fizice sau juridice, romane ori straine, dupa caz, careia ii apartin bunurile respective, in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la terminarea inventarierii, urmand ca proprietarul bunurilor sa comunice eventualele nepotriviri in termen de 5 zile lucratoare de la primirea listelor de inventariere.
 
In caz de nepotriviri, entitatea detinatoare este obligata sa clarifice situatia diferentelor respective si sa comunice constatarile sale persoanei fizice sau juridice careia ii apartin bunurile respective, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea sesizarii.

Pentru elemente de natura activelor aflate la terti se fac cereri de confirmare, care se vor atata la listele respective dupa primirea confirmirii.
 
Cofrajele venite in chirie in Romania din Polonia reprezinta bunuri pe care societatea dumneavoastra le-a primit in custodie, deci pentru care trebuie sa tineti evidenta.
 
Cu ajutorul contului 8033 «Valori materiale primite in pastrare sau custodie» se tine evidenta valorilor materiale (materii prime si materiale, marfuri, imobilizari corporale etc.) primite temporar spre pastrare sau in custodie pe baza de act de predare-primire (scoatere) din custodie, incheiat in acest scop.

In debitul contului 8033 «Valori materiale primite in pastrare sau custodie» se inregistreaza, la preturile prevazute in documentele incheiate, valorile materiale primite in custodie sau pastrare temporara, iar in credit, la aceleasi preturi, valorile materiale iesite din custodie sau pastrare ca urmare a restituirii, achizitionarii pentru nevoile entitatii, distrugerii din cauza calamitatilor, lipsurile la inventar etc.
Soldul contului reprezinta valoarea materialelor primite in pastrare sau custodie, existente la un moment dat.
 
Astfel, chiar daca mai departe inchiriati cofrajele respective, opinia mea este ca, pana la momentul restituirii catre proprietar (ori pana la data distrugerii, dupa caz), aveti obligatia sa le evidentiati in contul 8033:
8033    =          -
 
Pentru ca nu exista un cont de bunuri inregistrate in conturi in afara bilantului trimise la terti (si ma refer acum la cofrajele subinchiriate), opinia mea este ca le puteti tine evidenta fie definind analitice pentru contul 8033 (pentru fiecare client al dumneavoastra), fie pe baza de fise de magazie pe fiecare loc de depozitare a valorilor materiale.
 
Conform pct. 101 alin. (1) lit. e) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, registrul nontransferurilor cuprinde:
  • denumirea si adresa primitorului,
  • un numar de ordine,
  • data transportului bunurilor,
  • descrierea bunurilor transportate,
  • cantitatea bunurilor transportate,
  • valoarea bunurilor transportate,
  • data transportului bunurilor care se intorc dupa efectuarea de lucrari asupra acestora, cum ar fi lucrarile de prelucrare, reparare, evaluare,
  • descrierea bunurilor returnate,
  • cantitatea bunurilor returnate,
  • descrierea bunurilor care nu sunt returnate,
  • cantitatea bunurilor care nu sunt returnate,
  • mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu aceste operatiuni, dupa caz, precum si data emiterii acestor documente.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

15Apr2024

Livrare de bunuri

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: avem un client din Romania pentru care vom aduce marfa din Polonia. Locul de livrare este Ucraina, deci, livrarea va fi livrata din Romania in Ucraina, prin clientul nostru, persoana juridica romana. Marfa este reprezentata din tabla cutata pentru constructii industriale, gen hale industriale. Ce documente trebuie sa intocmim noi, ca furnizori, si ce proceduri mai ...
11Apr2024

Facturare livrare intracomunitara catre o persoana neplatitoare de TVA

de Gina Popescu valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: In luna martie am efectuat o livrare de mobilier catre un client persoana juridica din Spania care nu este platitor de TVA. In acest caz factura se emite cu TVA? La ce rand se declara in D300?
11Apr2024

Livrare intracomunitara catre persoana neplatitoare de TVA

de Gina Popescu valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: In luna martie am efectuat o livrare de mobilier catre un client persoana juridica din Spania care nu este platitor de TVA. In acest caz factura se emite cu TVA? Pe factura a fost trecut si transportul care a fost asigurat de catre noi. Si acesta e tot cu TVA? Se declara aceasta livrare in D390? Dar in intrastat?
10Apr2024

Aspecte fiscale si contabile livrare bunuri

de Anca Bilas valabil la 10 Apr 2024
Intrebare: Avem un client la care livram doua produse cu marfuri ridicate din doua locuri: una din Danemarca si celalalt de la sediul societatii din Romania.Exista posibilitatea sa facem doua facturi sau una cu conditii/loc de livrare diferite dupa cum urmeaza: sa se faca doua facturi din RO: o factura pentru produsul 1 cu ridicare din Danemarca cu incorterm FCA Svendborg sau EXW Svendborg si o alta ...
02Apr2024

Procedura si justificarea scutirii de tva pentru exporturile de bunuri din Romania catre republica Moldova

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: In cazul in care firma din Romania (vindem telefoane mobile si accesorii telefoane) incheie un contract cu un marketplace din Republica Moldova, care este procedura corecta de emitere a facturilor in cazul in care beneficiarii sunt firme din tari non-UE? Marketplace-ul se ocupa de formalitatile vamale. Noi livram marfa intr-un depozit de-al lor din Romania, ei fac formalitatile vamale de export. ...
29Mar2024

Achizitie in alt stat membru. Livrare in afara UE

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra a vandut un bun catre un partener din Guadelupa (teritoriu care este considerat, din punct de vedere al TVA, in afara CE). Bunul respectiv a fost achizitionat de catre noi de la un furnizor - persoana impozabila din statul membru Franta care a livrat si transportat direct respectivul bun catre partenerul nostru din Guadelupa. Aferent acestei tranzactii furnizorul din Franta ...
x