Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 18 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cedare amenajari spatii inchiriate

valabil la 05 Iul 2021
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: Am avut punct de lucru si sediu in baza unui contract de inchiriere in perioada iunie 2018-mai 2024. Incepand cu anul 2019 si pana la jumatatea anului 2019 societatea a investit in spatiul inchiriat (renovare totala). Din septembrie 2019 pana in martie 2020 societatea si a desfasurat activitatea in acest spatiu, iar pentru investitia efectuata a fost solicitat si rambusat tva si pe care l-am primit prin control ANAF.

Din martie 2020 si pana in prezent, intrucat societatea nu a mai putut sustine chiria (utilitatile, salariile etc.) societatea si-a inchis activitatea. Proprietarul (care este o persoana fizica neplatitoare de TVA) ne-a propus ca toata aceasta investitie sa fie compensata in contul chiriei pe 1 an de zile neachitat, printr-un act de dare in plata

Chiria neachitata este in suma de 24.000 euro. Investitia efectuata de noi este de peste 100.000 euro. Suntem nevoiti sa acceptam aceasta dare in plata, dar la cei 24.000 euro trebuie sa calculam TVA si sa achitam aceasta suma la stat (24.000x19/119), intrucat in darea de plata suma este fix 24.000 euro.

1. Pentru diferenta de 22.800 euro platim impozit pe microintreprindere?

2. Pentru diferenta din investitie intra pe cheltuiala societati sau suntem obligati sa regularizam TVA?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 5610

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 iul 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122692 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria TVA

15Apr2024

Licenta antivirus. Regim TVA

de Elena Garofil valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de TVA trimestrial, achizitioneaza o licenta antivirus si pe factura apare cod de NL (Olanda). O consider achizitie de bunuri (imobilizare) sau de servicii? Trece la TVA lunar?
14Apr2024

Aspecte fiscale si obligatii pentru instalarea panourilor fotovoltaice in Germania de catre o firma din Romania

de Liviu Sapunaru valabil la 14 Apr 2024
Intrebare: Societate cu sediul in Romania, platitoare de TVA, si care desfasoara activitati de prestari servicii in sfera constructiilor, respectiv, montaje de structuri si panouri fotovoltaice, catre o firma din Germania, platitoare de TVA, va rog sa precizati daca activitatea este neimpozabila in Romania, conform art. 278 alin. 2 CF, locul prestarii fiind Germania sau daca se incadreaza la TVA taxare ...
13Apr2024

Achizitie servicii non-UE. Impozit pe veniturile nerezidentilor

de Gina Popescu valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Intre societatea platitoare de tva din Romania A si societatea platitoare de tva din Turcia B (care este si asociat al societatii A) se incheie un acord de prestari servicii cu privire la producerea unui anumit produs (servicii pentru supravegherea procesului de productie) pentru care nu percepe un anumit tarif, ci doar societatea B va refactura catre A toate costurile suportate (cheltuieli cu ...
15Apr2024

Cod special de TVA anulat ca urmare a declararii inactivitatii societatii. Achizitie de servicii intracomunitare in perioada anularii

de Carmen Adomnoaei valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala a fost declarata inactiva, ca urmare a expirarii dovezii spatiului sediu social. In consecinta, i-a fost anulat si inregistrarea in scop de TVA pentru servicii intracomunitare. Societatea primeste facturi de comision de la eMmag BG si HU. In perioada de anulare partenerii externi au facturat serviciul fara TVA si pe factura apare CUI-ul societatii si codul de TVA ...
13Apr2024

Cote de TVA restaurant, catering, inchiriere sali. Refacturare

de Vera Constantin valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Societatea X, incadrata cod CAEN - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", va gazdui un eveniment organizat de societatea Y. Evenimentul care se va desfasura pe parcursul a cateva zile presupune servicii de cazare pentru un numar de persoane care participa la intalnire, servicii de masa, servicii de catering, inchiriere sali conferinta etc., tot ceea ce poate oferi un hotel pentru ...
13Apr2024

Cota TVA in cazul unui transport Romania-UK

de Anca Bilas valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Cu ce cota de TVA se factureaza un transport extern pe ruta Romania - Anglia, clientul fiind societate din Romania?
x