Certificatele de situatii de urgenta pot fi obtinute pe platforma prevenire.gov.ro
07 Apr 2020
Incepand cu data de 05.04.2020 este disponibila platforma http://prevenire.gov.ro/, pentru emiterea certificatelor de situatii de urgenta!!!
Avem nevoie de certificatul de situatii de urgenta?
Precizam ca Certificatul de Situatie de Urgenta NU ESTE NECESAR pentru solicitarea somajului tehnic la ANOFM!
Prin certificatul pentru situatii de urgenta se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere:
- amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare, pe durata starii de urgenta, de catre intreprinderile mici si mijlocii care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente;
- invocarea clauzelor de forta majora in contractele in derulare, altele decat cele prevazute mai sus, incheiate de intreprinderile mici sau mijlocii, cu precizarea ca poate fi invocata forta majora impotriva acestora numai dupa incercarea, dovedita cu inscrisuri comunicate intre parti prin orice mijloc, inclusiv prin mijloace electronice, de renegociere a contractului, pentru adaptarea clauzelor acestora cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de urgenta;
- suspendarea rambursarii ratelor aferente imprumuturilor contractate potrivit OUG 37/2020.
Cum se poate obtine certificatul de situatii de urgenta?
Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.
In vederea obtinerii certificatului de urgenta TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
a) datele de identificare;
b) declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.
De retinut:
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza CSU doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.
CSU sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, dupa serie si numar.
Important!!! In cadrul actiunilor de inspectie si control desfasurate de catre organele abilitate, acestea verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.
In ipoteza identificarii vreunor suspiciuni rezonabile privind obtinerea CSU cu nerespectarea dispozitiilor legale incidente ori prin neatestarea situatiei reale de drept si/sau de fapt a solicitantului, se sesizeaza organele abilitate in vederea stabilirii masurilor, potrivit competentelor.
Toate documentele incarcate in platforma vor fi in format pdf semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate (precizare publicata pe platforma prevenire.gov.ro).
Declaratia pe propria raspundere pentru eliberarea certificatelor de situatii de urgenta - MODEL - click AICI pentru a descarca!
Avem nevoie de certificatul de situatii de urgenta?
Precizam ca Certificatul de Situatie de Urgenta NU ESTE NECESAR pentru solicitarea somajului tehnic la ANOFM!
Prin certificatul pentru situatii de urgenta se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere:
- fie diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 (certificatul tip GALBEN)
- fie intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate (certificatul tip ALBASTRU)
- amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare, pe durata starii de urgenta, de catre intreprinderile mici si mijlocii care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente;
- invocarea clauzelor de forta majora in contractele in derulare, altele decat cele prevazute mai sus, incheiate de intreprinderile mici sau mijlocii, cu precizarea ca poate fi invocata forta majora impotriva acestora numai dupa incercarea, dovedita cu inscrisuri comunicate intre parti prin orice mijloc, inclusiv prin mijloace electronice, de renegociere a contractului, pentru adaptarea clauzelor acestora cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de urgenta;
- suspendarea rambursarii ratelor aferente imprumuturilor contractate potrivit OUG 37/2020.
Cum se poate obtine certificatul de situatii de urgenta?
Cererea pentru eliberarea CSU se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.
In vederea obtinerii certificatului de urgenta TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
a) datele de identificare;
b) declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.
De retinut:
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza CSU doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.
CSU sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, dupa serie si numar.
Important!!! In cadrul actiunilor de inspectie si control desfasurate de catre organele abilitate, acestea verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.
In ipoteza identificarii vreunor suspiciuni rezonabile privind obtinerea CSU cu nerespectarea dispozitiilor legale incidente ori prin neatestarea situatiei reale de drept si/sau de fapt a solicitantului, se sesizeaza organele abilitate in vederea stabilirii masurilor, potrivit competentelor.
Toate documentele incarcate in platforma vor fi in format pdf semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate (precizare publicata pe platforma prevenire.gov.ro).
Declaratia pe propria raspundere pentru eliberarea certificatelor de situatii de urgenta - MODEL - click AICI pentru a descarca!
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
22Feb2022
OMF nr. 196/2022. Formula de calcul a comisionului de administrare in cadrul IMM Invest
de
Ionut Jinga
22 Feb 2022
01Feb2022
ORDINUL MMPS nr. 94/2022. Documentatia necesara decontarii indemnizatiei de somaj tehnic incepand cu 2022
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022
21Ian2022
OUG nr. 2/2022. Conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj tehnic in 2022. Reguli privind schema de compensare a energiei electrice si a gazelor
de
Ionut Jinga
21 Ian 2022
15Dec2021
LEGEA nr. 295/2021. Agentii economici risca sanctiuni mai dure daca nu respecta masurile de limitare sau de suspendare a activitatii in contextul COVID 19
de
Ionut Jinga
15 Dec 2021
15Dec2021
Comunicat: A inceput transmiterea acordurilor pentru schema HoReCa
de
Ionut Jinga
15 Dec 2021