Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 6 Octombrie 2022
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cheltuieli cu utilitati. Sediu social. Impozit pe cladiri

valabil la 07 Aug 2022Conform legislatiei in vigoare!
Dana Hristu Raspuns oferit de
Dana Hristu

Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Intrebare: O SRL are drept obiect de activitate codul CAEN 8121. Este constituita in baza unui contract de comodat intre proprietar (administrator) si societate. Aceasta nu desfasoara activitate la sediu, fiind vorba despre activitati de curatenie. Asa s-a declarat si la Registrul Comertului, la infiintare.

In contract se stipuleaza ca se pune la dispozitia societatii o suprafata de 50 mp in vederea stabilirii sediului social. Totodata, se prevede ca utilitatile facturate proprietarului se suporta de catre firma, proportional cu spatiul alocat, adica aproximativ 30%.

1. Se pot deduce cheltuielile cu utilitatile, asa cum este prevazut in contractul de comodat daca facturile vin pe numele proprietarului (printr-un decont la care se anexeaza aceste facturi)? Adica, se aplica prevederile art. 25 (3) lit. m) din Codul fiscal sau facturile trebuie emise catre firma? In acest caz vom avea contracte de utilitati si pentru firma si pentru persoana fizica pe aceeasi adresa?

2. Exista o relatie intre faptul ca s-a declarat ca nu se desfasoara activitate la sediu si deducerea cheltuielilor cu utilitatile? Noi intelegem ca ar trebui sa fie permisa deducerea avand in vedere si art. 31 (1) lit. c) din Codul de procedura care prevede ca, pentru persoana juridica, sediul social este si sediul fiscal, respectiv locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva, adica locul unde se organizeaza conducerea contabilitatii, unde se tin si se pastreaza documentele firmei, registrele, situatiile financiar - contabile, documentele fiscale etc.

3. Cum se declara spatiul la directia fiscala pentru stabilirea impozitului? Cladire rezidentiala (nu am contracte de utilitati pe numele firmei) sau cladire mixta? Concluzie: nu desfasuram activitate la sediu declarat. Dorim sa stim daca putem deduce procent din cheltuielile de utilitati facturate proprietarului si daca este corect sa declaram cladirea ca fiind rezidentiala.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 8121

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 aug 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 99341 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

PFA sau SRL in 2023?

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "PFA sau SRL in 2023?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozitele si taxele locale

28Aug2022

Inchiriere locuinta pentru punct de lucru societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin OG 16/2022

de Constanta Popa valabil la 28 Aug 2022
Intrebare: O persoana fizica ce detine in proprietate o casa de locuit incheie un contract de inchiriere cu o firma, aceasta urmand sa utilizeze spatiul ca punct de lucru. 1) Cum se modifica in acest caz impozitul pe cladiri datorat de persoana fizica? 2) Care este cota de impozit pe cladiri inainte, respectiv dupa incheierea contractului de inchiriere? 3) Aceasta situatie are implicatii si asupra ...
25Iul2022

Schimbare sediu social

de Adela Oncescu valabil la 25 Iul 2022
Intrebare: Care este procedura pentru transferarea bunurilor declarate la un sector, in cazul mutarii sediului social in alt sector? O parte din documente au fost depuse la DITL prin platforma conectx, iar alta parte s-au depus direct la sediul DITL.
22Iun2022

Cabina de paza (container). Reglementari contabile. Cod de clasificare

de Dana Hristu valabil la 22 Iun 2022
Intrebare: Am achizitionat o cabina de paza, valoare 8.800 lei. Cum ar trebui incadrata aceasta cabina de paza? La ce cod de clasificare din Catalogul mijloacelor fixe? Se plateste impozit pe cladiri?
25Mar2022

Inchiriere spatii de birouri. Schimbare destinatie

de Vera Constantin valabil la 25 Mar 2022
Intrebare: O firma detine un imobil in afara sediului social - functioneaza ca punct de lucru. In acest moment functioneaza ca birouri.Datorita restrangerii activitatii, managementul a hotarat urmatoarele:- sa desfiinteze punctul de lucru cu destinatia de birouri;- reprofilarea in activitatea de inchiriere sezoniera sau permanenta de locuit in functie de cererea de pe piata pentru persoane fizice si ...
24Feb2022

Cladire utilizata in scop nerezidential

de Elena Garofil valabil la 24 Feb 2022
Intrebare: O firma are sediul social in localitatea x si punct de lucru in Bucuresti sectorul 1. Detine un apartament la care nu desfasoara activitati comerciale, deci nu are inregistrat un punct de lucru, ci acest apartament este inchiriat in scopul de locuinta unei persoane care este contabilul firmei. La impozite si taxe locale imobilul este declarat ca fiind folosit in scop rezidential.Ce se ...
16Ian2022

Impozitarea cladirilor cu destintie mixta detinute de persoane fizice

de Anca Ivanov valabil la 16 Ian 2022
Intrebare: Proprietarul unui apartament, persoana fizica, a incheiat in 2016 un contract de comodat cu o societate pentru o parte din apartamentul in care locuieste pe perioada nedeterminata. Precizam ca toate utilitatile aferente apartamentului sunt suportate integral de proprietar.La 31.12.2016 a fost intocmit un raport de evaluare pentru impozitare care a fost depus la taxe locale sector 2 impreuna ...
x