Cheltuieli cu utilitati. Sediu social. Impozit pe cladiri
In contract se stipuleaza ca se pune la dispozitia societatii o suprafata de 50 mp in vederea stabilirii sediului social. Totodata, se prevede ca utilitatile facturate proprietarului se suporta de catre firma, proportional cu spatiul alocat, adica aproximativ 30%.
1. Se pot deduce cheltuielile cu utilitatile, asa cum este prevazut in contractul de comodat daca facturile vin pe numele proprietarului (printr-un decont la care se anexeaza aceste facturi)? Adica, se aplica prevederile art. 25 (3) lit. m) din Codul fiscal sau facturile trebuie emise catre firma? In acest caz vom avea contracte de utilitati si pentru firma si pentru persoana fizica pe aceeasi adresa?
2. Exista o relatie intre faptul ca s-a declarat ca nu se desfasoara activitate la sediu si deducerea cheltuielilor cu utilitatile? Noi intelegem ca ar trebui sa fie permisa deducerea avand in vedere si art. 31 (1) lit. c) din Codul de procedura care prevede ca, pentru persoana juridica, sediul social este si sediul fiscal, respectiv locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva, adica locul unde se organizeaza conducerea contabilitatii, unde se tin si se pastreaza documentele firmei, registrele, situatiile financiar - contabile, documentele fiscale etc.
3. Cum se declara spatiul la directia fiscala pentru stabilirea impozitului? Cladire rezidentiala (nu am contracte de utilitati pe numele firmei) sau cladire mixta? Concluzie: nu desfasuram activitate la sediu declarat. Dorim sa stim daca putem deduce procent din cheltuielile de utilitati facturate proprietarului si daca este corect sa declaram cladirea ca fiind rezidentiala.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 07 aug 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121527 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!