Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Mai 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Cheltuieli de reabilitare cladiri vechi

valabil la 19 Apr 2025Conform legislatiei in vigoare!
Gina Popescu Raspuns oferit de
Gina Popescu

Consultant fiscal

Intrebare: O societate comerciala a achizitionat un ansamblu de cladiri industriale vechi, cu scopul de a le reabilita, urmand sa le inchirieze.

1. In procesul de reabilitare se efectueaza, de asemenea, lucrari de reabilitare la instalatiile de distributie energie electrica, retele de alimentare cu gaz etc. Nu avem identificate retelele existente, cu numar de inventar separat. Este corect sa alocam aceste costuri in valoarea de reabilitare a cladirilor total sau proportional, pentru investitiile realizate global, pentru mai multe cladiri?

2. La data achizitiei, cladirile aveau deja 40 de ani de utilizare. De la vanzator nu s-au putut obtine documente referitoare la durata de viata ramasa, astfel ca s-a apelat la un evaluator in vederea stabilirii duratei de viata a cladirilor. Pentru majoritatea cladirilor, a fost stabilita o durata de 20 de ani. Avand in vedere ca aceste cladiri au fost reabilitate, exista obligatia de a reestima durata de viata sau putem utiliza durata stabilita initial, urmand sa amortizam investitiile de reabilitare pe durata de viata ramasa?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 apr 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

19Mai2025

Vanzare bunuri catre salariatii proprii. Documente de intocmit. Aspecte fiscale

de Diana Ioana Tabara valabil la 19 Mai 2025
Intrebare: A fost schimbata flota veche de laptop-uri cu una noua. Laptop-urile vechi sunt amortizate integral si vor fi vandute angajatilor care le-au folosit. Ce documente trebuie sa pregatim in acest sens din punct de vedere fiscal si legal?
18Mai2025

Vanzare cladire reevaluata. Sold 105

de Negoita Oana-Maria valabil la 18 Mai 2025
Intrebare: Firma vinde un imobil reevaluat. Dupa vanzare si descarcarea mijlocului fix, ramane o suma in contul 105.Va rugam sa ne indicati monografia contabila. Cum se inregistreaza suma ramasa in acest cont?
16Mai2025

Achizitie mijloc fix second-hand. Amortizare

de Negoita Oana-Maria valabil la 16 Mai 2025
Intrebare: Durata de amortizare pentru echipamente second-hand pentru societatile care aplica OMFP 1802/2014 (si nu 2844/2016 sau IFRS). Echipamente industriale de lucru (motostivuitoare) cumparate de societate in leasing financiar la data de 01.01.2019 si puse in functiune tot la 01.01.2019. In perioada 01.01.2019 01.04.2025, proprietar a fost societatea de leasing, insa societatea noastra a fost cea care ...
16Mai2025

Tratamentul contabil al anvelopelor inlocuite de pe autovehicule

de Liviu Sapunaru valabil la 16 Mai 2025
Intrebare: Am achizitionat in noiembrie anul trecut o flota de masini. Acestea au venit echipate cu cauciucuri de vara. Ulterior, s-au achizitionat cauciucuri all season, cu care au fost echipate masinile, iar la achizitie acestea au fost inregistrate direct pe cheltuieli.Amortizarea masinilor s-a calculat la valoarea de intrare a acestora (inclusiv cauciucurile de vara). Acum dorim sa vindem aceste ...
15Mai2025

Inchidere cabinet de tehnica dentara

de Vera Constantin valabil la 15 Mai 2025
Intrebare: Un cabinet de tehnica dentara a achizitionat in anul 2023 un cuptor in valoare de 27.000 lei. In anul 2024, din cauza schimbarii domiciliului fiscal, tehnicianul dentar a fost obligat de catre Ordinul Tehnicienilor Dentari din Romania sa inchida acel cabinet si sa deschida un nou cabinet la noua adresa. Astfel, la data de 30.09.2024 a predat la ANAF certificatul de inregistrare fiscala vechi si, ...
14Mai2025

Inregistrare cu intarziere in contabilitate de cladiri achizitionate in 2006

de Anca Bilas valabil la 14 Mai 2025
Intrebare: In urma unui control efectuat de catre primarie, s-a constatat ca trei cladiri, proprietatea societatii noastre, nu au fost declarate si nici inregistrate in contabilitate. Am obtinut o copie a contractului de vanzare-cumparare din anul 2006, in care valoarea acestora este de 60.000 lei. Pentru calculul impozitelor si taxelor, primaria a solicitat un raport de evaluare, iar pe teren au fost ...
x