Cheltuieli societate notariala

2. Aceeasi societate notariala, in luna octombrie 2024, isi muta sediul intr-o casa, avand contract de comodat pe 20 de ani. Pentru a putea incepe activitatea, a fost necesar sa se efectueze reparatii si sa se amenajeze spatiul (mobilier birouri, sistem de alarma si supraveghere, sistem de retelistica WIFI si IT, corpuri de iluminat, lustre, scaune, prize, sine, perdele si alte reparatii), facturile fiind achitate de societatea notariala, suma ajungand la 200.000 lei fara TVA. Cum este corect sa inregistram aceste cheltuieli? Ca o amenajare a sediului si sa o amortizam pe perioada contractului de comodat de 20 de ani, iar cheltuiala aferenta amortizarii sa fie dedusa in anul 2024? Sau putem inregistra direct pe cheltuieli reparatiile si sa deducem intreaga suma platita in anul 2024?
3. Daca vom inregistra ca o amenajare a sediului, vom datora taxa pe constructii speciale pentru aceasta valoare inregistrata in contul 212, conform OUG 21/2025? Si birourile notariale datoreaza aceasta taxa?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 mai 2025.
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!