Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cheltuieli ulterioare vanzarii unui imobil. Tratament contabil

16 Apr 2018
Anca Ivanov Realizat de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: O societate comerciala a construit in anul 2017, un bloc de locuinte cu 17 apartamente,14 parcari exterioare si 6 garaje interioare. In decursul anului 2017 au fost vandute 15 apartamente,13 parcari exterioare si 5 garaje interioare. In momentul in care s-a efectuat vanzarea catre persoane fizice, procesul-verbal de receptie lucrari cu firma de constructie era incheiat. Apartamentele, parcarile si garajele erau inregistrate drept produse finite in contul 345. Pe masura ce au fost vandute, s-a inregistrat descarcarea de gestiune 711 = 345. Acestea au fost declarate la Directia de Impozite si Taxe Locale, la valoarea costului de productie, iar dupa vanzare au fost radiate.

Problema este ca, dupa terminarea lucrarilor de constructie si dupa vanzarea in mare parte a produselor finite, societatea a continuat sa achizitioneze diverse materiale si servicii in legatura cu constructia. Mai precis, a cumparat vopsea lavabila pentru vopsirea peretilor exteriori ai cladirii, usi de garaj, tot ce inseamna bransamente la utilitati s-a cheltuit si se cheltuie in continuare diverse alte materiale si servicii. In momentul incheierii contractelor de vanzare-cumparare, a fost mentionat faptul ca societatea se va ocupa de bransamentele la utilitati si toate cheltuielile intra in pretul de vanzare deja incasat de catre societate.

A fost imputernicit administratorul societatii de catre fiecare cumparator sa se ocupe de bransamente. Demersurile pentru utilitati au fost incepute inaintea vanzarii, dar pentru ca dureaza foarte mult aceasta problema a bransamentelor la utilitati, conform intelegerii dintre vanzator si cumparator, societatea a fost nevoita sa vanda constructia in proportie de 90%, fara racordarea la utilitati si fara anumite finisaje ulterioare, toate acestea generand costuri in continuare societatii. Societatea, momentan, le-a inregistrat in conturi de cheltuieli, materiale nestocate (604), diverse (628). Cum trebuie inregistrate in contabilitate aceste costuri ulterioare aferente constructiei? Cum sunt tratate d.p.d.v. fiscal? Cum sunt interpretate la un eventual control de fond sau TVA?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5229

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 16 apr 2018.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x