Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Calendar fiscal
  •   « Aprilie 2024 »  
    D L M M J V S
    15
    1011 12 13 
    14 1516 17 18 19 20 
    21 2223 24 2526 27 
    2829 30
TVA, facilitati si raspunderea contabilului [14 sept. 2023]

25 spete pentru codul CAEN 1820

27Ian2023

Productie in curs

de Gabi Popescu valabil la 27 Ian 2023
Intrebare: O societate se ocupa cu productia tipografica a unor produse neomogene si nerepetitive (nu este productie in serie/in masa, ci fiecare lucrare are un caracter de unicitate, executandu-se numai la comanda clientului) tine evidenta productiei utilizand contul 345 pe seama caruia receptioneaza produsele finite la un cost global de productie stabilit statistic si prin decizie la 75% din valoarea de ...
03Nov2022

Prestari servicii de tipografie. Obligatii privind POS si casa de marcat

de Ionut Jinga valabil la 03 Nov 2022
Intrebare: Societatea noastra (tipografie) executa lucrari/servicii tipografice la cererea clientilor nostri, numai pe baza de comanda. Clientul solicita tiparirea propriului material (nu suntem editura) sau executarea unei lucrari de finisare, facturandu-i-se intregul tiraj (toate bucatile care rezulta in urma comenzii sale). Societatea noastra nu face desfacere catre publicul larg, nu lucreaza cu stoc ...
24Sep2022

Estimarea pretului pietei pentru inchiriere spatii de locuit

de Vera Constantin valabil la 24 Sep 2022
Intrebare: Compania noastra (tipografie CAEN 1812) aduce prin conventie cu IGI un numar de 16 salariati straini (ambalatori), pentru care a achizitionat, amenajat si dotat spatii locative in incinta proprie, respectiv amenajare platforma (imobilizare constructie speciala amortizabila), achizitie ansamblu de containere de locuit (86.4mp, imobilizare amortizabila), dotarea lor cu mobilier (paturi, dulapuri, ...
01Mar2022

Implicatii fiscale si contabile privind acordare de beneficii salariatilor

de Dani Cucu valabil la 01 Mar 2022
Intrebare: Compania noastra doreste sa angajeze un numar de 16 salariati straini din Bangladesh carora, in baza conventiei cu IGI (Imigrari), le va asigura cazare si mancare. Care este tratamentul fiscal al acestor cheltuieli in situatia in care angajatorul le asigura cazare (inclusiv utilitati) in spatii de cazare de tip containere detinute/achizitionate de societate (aflate in patrimoniul ...
12Nov2021

Cota redusa de 5% pentru carti, ziare si reviste. Cota aplicabila la facturarea avansurilor

de Constanta Popa valabil la 12 Nov 2021
Intrebare: In intelesul art. 291, alin.3, lit. a), pentru a factura aplicand cota redusa de 5% TVA, solicitam clientilor nostri codul ISBN/ISSN/ISMN pe care-l trecem pe factura in descrierea lucrarii produse, precum si o declaratie pe propria raspundere conform careia publicatia nu contine mai mult de 50% publicitate.In vederea facturarii unui avans necesar pentru achizitionarea cu TVA 19% a hartiei in ...
11Apr2021

Abonamente medicale suportate de angajator. Impozit pe venit si contributii sociale. Inregistrari contabile

de Rodica Mantescu valabil la 11 Apr 2021
Intrebare: Societatea acorda (contracteaza si plateste) pentru un angajat abonamente pentru servicii medicale, atat pentru salariat, cat si pentru membrul de familie, in suma de 15.5 euro/persoana, deci angajatorul suporta lunar 31 euro.1. Care este tratamentul fiscal pe cele 2 categorii: abonament angajat si abonament membru de familie, in intelesul impozitarii cu impozit pe venit si contributii ...
05Apr2021

Bunuri livrate sau servicii prestate catre un stat membru UE

de Mariana Prejbeanu valabil la 05 Apr 2021
Intrebare: Societate platitoare de TVA in Romania, profil tipografic, executa la cererea unui client inregistrat in Cipru, diferite materiale tiparite pe care le livreaza in Romania sau le ridica clientul. Exista posibilitatea sau obligatia din partea furnizoului de a factura fara TVA/taxare inversa? Care este mai exact procedura/regimul in acest sens (daca raspunsul este afirmativ)? Cum se declara ...
15Mar2021

Schimbare sediu social la alta adresa. Formalitati de indeplinit

de Vera Constantin valabil la 15 Mar 2021
Intrebare: Societatea (cu mai mult de 50 salariati), din ratiuni de proceduri juridice ulterioare, si-a schimbat sediul social de la adresa A, unde inca desfasoara efectiv activitatea, la o alta adresa B in aceeasi circumscriptie (sector). In afara schimbarii sediului social, in fapt, nu s-a schimbat nimic, adica activitatea funtioneaza ca si pana acum la locatia vechiului sediu social. Conform ...
26Sep2020

Unitate protejata. Comert in cadrul acordului de parteneriat

de Elena Garofil valabil la 26 Sep 2020
Intrebare: In sensul Legii 193/2020 si Legii 448/2008, art. 78, alin (3) si art. 81 alin. (2), lit. c): Unitatea protejata poate face comert, in sensul in care comanda produse pe care le refactureaza (la un pret mai mare) catre contribuabilul care-si deduce 50% din contributie in cuantumul total al facturii primite de la unitatea protejata?
27Iul2020

Profit reinvestit. Calcul impozit pe profit

de Irina Dumitrescu valabil la 27 Iul 2020
Intrebare: La 31.03.2020:Profit brut = 450.000 leiInvestitii conform art 22 din Codul fiscal = 750.000 leiImpozit/profit scutit = 72.000 leiLa 30.06.2020:Pierdere bruta = -300.000 leiInvestitii conform art 22 din Codul fiscal = 6.000.000 leiImpozit/profit scutit = 0 leiProfit impozabil cumulat 01.01 - 30.06.2020 = 150.000 lei1. Ce suma se declara la impozit pe profit 30.06.2020 in ...
11Iul2020

Darea in plata prin repartizare si plata de dividende

de George Nitescu valabil la 11 Iul 2020
Intrebare: O societate are de incasat de la asociatii sai 4 sume egale rezultate in urma vanzarii (cu ani in urma) a unui imobil. A patra persoana de la care firma are de incasat este fiica unuia dintre asociati. Asociatii doresc darea in plata prin repartizare dividende si compensarea cu sumele de incasat din urma vanzarii.1. Este posibila si legala o astfel de dare in plata?2. Este suficienta ...
18Feb2020

Achizitie intracomunitara versus achizitie locala

de Ela Dumitra valabil la 18 Feb 2020
Intrebare: Dorim sa achizitionam un utilaj sh din Austria. Firma austriaca are si CUI de RO, dar este tot firma din Austria care si-a luat cod de TVA romanesc, fara sa fie organizata distinct in RO. Desi suntem inregistrati intracomunitar (validare VIES) si am solicitat masura de simplificare, furnizorul insista sa factureze cu TVA 19%.1. Masura de simplificare este optionala sau este o obligatie a ...
27Ian2020

Ajustare TVA. Regim TVA refacturare cheltuieli

de Ela Dumitra valabil la 27 Ian 2020
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat in anul 2015, in regim de scutire, un imobil. Pe parcursul anilor 2015-2018 s-au efectuat diverse cheltuieli de intretinere si reparatii, precum si achizitii mobilier, in vederea inchirierii spatiului, cheltuieli pentru care societatea a dedus TVA, dar care nu au depasit 20% din valoarea imobilului. Totodata, lunar se achita utilitati (purtatoare de TVA) pentru ...
20Oct2019

Investitii la un spatiu inchiriat. Tratament contabil si fiscal. TVA

de Dana Hristu valabil la 20 Oct 2019
Intrebare: In luna 07/2019, societatea a incheiat un contract de inchiriere pe o durata de 5 ani pentru o parte dintr-o hala industriala in vederea amenajarii unui spatiu de depozitare.In lunile 07 - 09.2019 s-au executat lucrari de amenajare/reparatie, astfel:- inlocuire sistem de incalzire/climatizare (centrala + aeroterme) - 13.000 lei;- montare usa metalica - 6.000 lei;- reparatii (materiale + ...
Pagina: 12»
x