Cod de TVA anulat
Achizitii:
1. Importuri din Serbia si Republica Moldova in valoarea de 1.750.000,00 euro pentru care achita TVA in vama in valoare de aproximativ 335.000,00 euro in baza declaratiilor vamale;
2. Achizitii locale in valoare de 560.000,00 euro pentru care achita furnizorului TVA in valoare de 106.400,00 euro.
Livrari:
1. Livrari intracomunitare scutite conform art. 294 alin 2 lit. a in valoare de 1.400.000,00 euro;
2. Export care tari non UE si Marea Britanie in valoare de 130.000,00 euro.
Pentru toate aceste operatiuni au fost emise facturi, societatea primind notificarea de anulare a codului de TVA in 5 februarie 2022. Conform prevederilor legislative in perioada in care codul de TVA este anulat, societatea nu are dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate si mai mult decat atat, are obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
Avand in vedere cele anterior prezentate, cum se completeaza corect formularul 311 aferent lunii ianuarie? Dupa reactivarea codului de TVA conform art. 316 alin. (12), societatea isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile.
Ce intelegeti prin aceasta afirmatie? Sumele respective sunt trecute pe regularizari in primul decont de TVA? Facturile emise in luna ianuarie (codul de TVA fiind anulat) si in care apare la emitent societatea X, cod fiscal ROXXXXX, trebuie refacute astfel incat sa nu apara RO? Ulterior, dupa reactivarea codului de TVA, facturile respective, din cate am inteles, vor fi stornate si reemise cu atribut fiscal RO la emitent. Am inteles corect?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 17 feb 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122816 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!