Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cod de TVA anulat. Livrari intracomunitare

valabil la 08 Iul 2020
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Suntem o PFA si avem cod CAEN: 0111 €žCultivarea cerealelor€. Am fost inregistrati in scopuri de TVA de la data de 11.02.2019 pana la 01.08.2019. Codul de TVA a fost anulat din oficiu potrivit art. 316 alin. 11 lit. d) la data de 01.08.2020. La solicitarea noastra, am fost inregistrati in scopuri de TVA din nou incepand cu 13.02.2020. Am primit notificare de la ANAF prin care suntem instiintati sa depunem declaratiei D311, pentru perioada in care codul de tva a fost anulat (01.08.2019 - 13.02.2020). In perioada in care codul de tva a fost anulat, am emis facturi pentru livrare de cereale, cu mentiunea €žtaxare inversa€ pentru care nu s-a colectat tva. Aceste facturi au fost platite de clientii nostri.

Intrucat livrarile au fost in lunile august si septembrie 2019, data la care nu se primise inca decizia de anulare a codului de tva, putem aplica la livrare €žtaxare inversa€ conform art. 331? Care este solutia dvs., cu privire la incadrarea acestor livrari si avem obligatia depunerii declaratiei D311 pentru aceste facturi care nu contin tva colectata? Pentru perioada in care codul de tva a fost anulat avem dreptul de deducere tva din facturile de achizitie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2550

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 iul 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121492 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Obligatiile persoanelor impozabile

29Mar2024

Reglementari TVA in tranzactiile cu Bulgaria. Responsabilitati si implicatii

de Liviu Sapunaru valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O firma romaneasca vinde in Bulgaria marfa prin Emag Bulgaria. Avem o situatie cand un client persoana fizica a dat datele unei firme mari, a luat pachetul de la easybox, noi am facturat fara tva doar ca firma din Bulgaria nu a declarat, dat fiind faptul ca nu ea primise/comandase marfa. Cum am putea evita astfel de situatii si cine ar fi responsabil?
26Mar2024

Termen depunere declaratia 406 - noi contribuabili mijlocii

de Costin Istrate valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Pentru o societate care a trecut la de la contribuabili mici la contribuabili mijlocii incepand cu data de 01.01.2023 de cand are obligatia intocmirii si depunerii declaratiei SAF-T - D406? Pentru o societate care a trecut la de la contribuabili mici la contribuabili mijlocii incepand cu data de 01.01.2024 de cand are obligatia intocmirii si depunerii declaratiei SAF-T - D406?
26Mar2024

Revanzare opere de arta. Regim special de TVA

de Gina Popescu valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: O firma second hand achizitioneaza opere de harta, le reconditioneaza si le revinde. Achizitiile pot sa fie din Romania si din uniune, la fel si vanzarile pot sa fie in Romania sau in UE. Calculam tva la marja, dar mai sunt si alte cheltuieli, contabilitate, ambalaje, consumabile pentru birou etc. La acestea avem dreptul sa ne deducem tva?
26Mar2024

Actualizarea codului de tva pentru prestarea de servicii in ue: proceduri si conditii

de Liviu Sapunaru valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: O societate neplatitoare TVA are cod special de TVA pentru inregistrare pentru primirea de prestari de servicii UE conform art. 307 alin. 2 din Codul fiscal. Codul a fost solicitat pentru servicii online de la Microsoft Ireland Operations Ltd in valoare de cca 1.500 lei/luna pentru care depunem 390 si 301.Putem face actualizare prin d700 pentru inregistrare pentru prestari de servicii in UE ...
18Mar2024

Cod CAEN diverse servicii

de Anca Bilas valabil la 18 Mar 2024
Intrebare: Ce cod CAEN ar trebui pentru a intermedia vanzarea, cu adaugarea de adaos, intre furnizor si client final a fructelor distribuite catre angajati? Ce cod CAEN ii trebuie unei firme de facility management pentru a desfasura serviciile de curatene cu personal propriu (avand deja ca obiect principal de activitate curatenia) si sa poate sa factureze si serviciile de paza desfasurate de o terta ...
02Mar2024

PFA. Subinchiriere spatiu inchiriat de la persoana fizica

de Mariana Prejbeanu valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: O PFA platitoare de TVA are un spatiu inchiriat de la o persoana fizica prin contract de inchiriere.Subinchiriaza acest spatiu unui ONG pentru desfasurarea activitatilor ocazionale.Cum emite factura de chirie catre ONG, cu TVA? Daca da, trebuie sa depuna notificare privind optiunea de taxare la Anaf? Cum se trimite aceasta notificare, la ghiseu sau in spv? Ce se intampla daca a emis ...
x