Composesorat. Venituri si cheltuieli. Bilant
Un composesorat desfasoara activitate din anul 2006 conform cod CAEN 6820 de inchiriere de terenuri agricole, pasuni, fanete, deci realizeaza venituri numai din chirii si subventii APIA, respectiv efectueaza numai cheltuieli aferente activitatii economice.
1. In perioada 2006-2018 cu ocazia intocmirii situatiilor financiare la forma de proprietate s-a completat codul 36 €œsocietati agricole€ (conform indicatiilor primite de la Finante)
2. s-a calculat impozit pe profit conform reglementarilor din Codul fiscal, ca la orice societate comerciala, inclusiv asupra veniturilor din subventii, sumele calculate fiind declarate trimestrial in D100, respectiv anual in D101
3. conform hotararii Adunarii Generale a Composesorilor, anual din profitul net s-au repartizat sume catre membrii composesori in functie de partile indivize detinute de catre fiecare, calculandu-se impozit conform legislatiei aplicate dividendelor.
Consideram ca:
1. aceasta entitate ar intra in categoria ONG
2. la calculul impozitului pe profit trebuia sa tinem cont de faptul ca ONG-le sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, dar noi nu realizam alte venituri in afara celor din activitati economice si subventii (subventiile primite de la APIA ar intra in categoria veniturilor scutite?)
3. in planul de conturi al ONG-lor nici nu apare contul 457 €œDividende de plata€, atunci in care cont se inregistreaza partea din profit repartizata composesorilor si care este cota de impozitare?
Cum sa procedam de acum inainte? Sa recalculam retroactiv (incepand cu anul 2006) impozitul pe profit sau sa aplicam legislatia specifica ONG incepand cu anul 2019?
Revenire:
Pentru a intelege mai bine situatia composesoratului, va prezentam contul de profit si pierderi la 31.12.2018:
- venituri din servicii prestate (contul 704) 5865.00 lei
- venituri din chirii (contul 706) 99408.00 lei
- venituri din subventii (contul 741) 25225.00 lei
- venituri din dobanzi bancare (contul 766) 65.00 lei
Total venituri: 130563.00 lei
- cheltuieli cu materiale auxiliare (contul 602) (ingrasaminte, seminte de iarba - se suporta din subventii) 11270.00 lei
- cheltuieli privind combustibilul (contul 602) (motorina pentru cosit - se suporta din subventii) 1293.00 lei
- cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar (contul 603) (casa de marcat) 1415.00 lei
- cheltuieli privind materiale nestocate (contul 604) (imprimate) 58.00 lei
- cheltuieli cu servicii bancare (contul 627) 1060.00 lei
- alte cheltuieli cu servicii prestate de terti (contul 628) (c/v imprastiat ingrasaminte, discuit teren, semanat seminte de iarba - se suporta
din subventii) 3960.00 lei
- cheltuieli cu alte impozite si taxe (contul 635) 9670.00 lei
- cheltuieli cu salarii+contributii aferente (contul 641,646) 23402.00 lei
- cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilelor (contul 681) 7151.00 lei
Total cheltuieli 59279.00 lei
Profit brut= 71284.00 lei
Impozit pe profit 16% = 11405.00 lei
Profit net = 59879.00 lei
Soldul contului 121 s-a repartizat astfel:
- pentru constituirea altor reserve 4879.00 lei;
- sume repartizate membrilor composesoratului 55000.00 lei.
Extracontabil tinem evidenta soldului ramas din subventii neutilizat (25225-16523=8702.00 lei)
Printre veniturile mai sus enumerate se gasesc venituri care ar intra in categoria celor neimpozabile?
De ce suma de 55.000 lei trebuia sa o inregistram pe contul 621? Membrii composesoratului sunt considerati colaboratori?
Pana in prezent am depus situatiile financiare S1002-S1003, iar pentru ONG-uri sunt valabile S1014-S1015. Cum sa procedam in anul 2019?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 iun 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123017 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!