Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Composesorat. Venituri si cheltuieli. Bilant

valabil la 27 Iun 2019
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Referitor la intrebarea:

Un composesorat desfasoara activitate din anul 2006 conform cod CAEN 6820 de inchiriere de terenuri agricole, pasuni, fanete, deci realizeaza venituri numai din chirii si subventii APIA, respectiv efectueaza numai cheltuieli aferente activitatii economice.

1. In perioada 2006-2018 cu ocazia intocmirii situatiilor financiare la forma de proprietate s-a completat codul 36 €œsocietati agricole€ (conform indicatiilor primite de la Finante)

2. s-a calculat impozit pe profit conform reglementarilor din Codul fiscal, ca la orice societate comerciala, inclusiv asupra veniturilor din subventii, sumele calculate fiind declarate trimestrial in D100, respectiv anual in D101

3. conform hotararii Adunarii Generale a Composesorilor, anual din profitul net s-au repartizat sume catre membrii composesori in functie de partile indivize detinute de catre fiecare, calculandu-se impozit conform legislatiei aplicate dividendelor.

Consideram ca:

1. aceasta entitate ar intra in categoria ONG

2. la calculul impozitului pe profit trebuia sa tinem cont de faptul ca ONG-le sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, dar noi nu realizam alte venituri in afara celor din activitati economice si subventii (subventiile primite de la APIA ar intra in categoria veniturilor scutite?)

3. in planul de conturi al ONG-lor nici nu apare contul 457 €œDividende de plata€, atunci in care cont se inregistreaza partea din profit repartizata composesorilor si care este cota de impozitare?

Cum sa procedam de acum inainte? Sa recalculam retroactiv (incepand cu anul 2006) impozitul pe profit sau sa aplicam legislatia specifica ONG incepand cu anul 2019?

Revenire:

Pentru a intelege mai bine situatia composesoratului, va prezentam contul de profit si pierderi la 31.12.2018:

- venituri din servicii prestate (contul 704) 5865.00 lei

- venituri din chirii (contul 706) 99408.00 lei

- venituri din subventii (contul 741) 25225.00 lei

- venituri din dobanzi bancare (contul 766) 65.00 lei

Total venituri: 130563.00 lei

- cheltuieli cu materiale auxiliare (contul 602) (ingrasaminte, seminte de iarba - se suporta din subventii) 11270.00 lei

- cheltuieli privind combustibilul (contul 602) (motorina pentru cosit - se suporta din subventii) 1293.00 lei

- cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar (contul 603) (casa de marcat) 1415.00 lei

- cheltuieli privind materiale nestocate (contul 604) (imprimate) 58.00 lei

- cheltuieli cu servicii bancare (contul 627) 1060.00 lei

- alte cheltuieli cu servicii prestate de terti (contul 628) (c/v imprastiat ingrasaminte, discuit teren, semanat seminte de iarba - se suporta

din subventii) 3960.00 lei

- cheltuieli cu alte impozite si taxe (contul 635) 9670.00 lei

- cheltuieli cu salarii+contributii aferente (contul 641,646) 23402.00 lei

- cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilelor (contul 681) 7151.00 lei

Total cheltuieli 59279.00 lei

Profit brut= 71284.00 lei

Impozit pe profit 16% = 11405.00 lei

Profit net = 59879.00 lei

Soldul contului 121 s-a repartizat astfel:

- pentru constituirea altor reserve 4879.00 lei;

- sume repartizate membrilor composesoratului 55000.00 lei.

Extracontabil tinem evidenta soldului ramas din subventii neutilizat (25225-16523=8702.00 lei)

Printre veniturile mai sus enumerate se gasesc venituri care ar intra in categoria celor neimpozabile?

De ce suma de 55.000 lei trebuia sa o inregistram pe contul 621? Membrii composesoratului sunt considerati colaboratori?

Pana in prezent am depus situatiile financiare S1002-S1003, iar pentru ONG-uri sunt valabile S1014-S1015. Cum sa procedam in anul 2019?

Tip societate: O.N.G.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 iun 2019.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123017 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

22Apr2024

Deductibilitate cheltuieli cu energia electrica in cazul unui spatiu inchiriat in regim de scutire

de Anca Bilas valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: O firma cu activitate principala vanzare combustibil auto, pe langa statia de carburant detine o alta cladire pe care a inchiriat-o in regim fara TVA. Firma nu aplica prorata, ci facturile de energie, gaz aferente spatiului inchiriat se prind in jurnal de cumparari separat si TVA aferenta este nedeductibila. Luna urmatoare se refactureaza firmei chiriase aceste utilitati si se ...
21Apr2024

Acordare ajutor copii. Cheltuieli sociale

de Vera Constantin valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra acorda un sprijin in valoare de 250 lei/luna unui angajat pentru cei trei copiii ai sai pana la implinirea varstei de 16 ani, in acest moment copii avand 10, 8 si respectiv 4 ani.Putem trata aceasta suma ca si bursa sociala? Ce documente intocmim? Care este monografia contabila? Care sunt implicatiile fiscale la calculul impozitului pe profit?
17Apr2024

Fundatie servicii sociale. Venituri din taxe

de Mariana Prejbeanu valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: In cazul unei fundatii acreditate in servicii sociale - tratamente de kinetoterapie pentru copii cu necsitati speciale se achita in unele cazuri o taxa pentru aceste servicii. Care ar fi tratamentul fiscal din punctul de vedere al impozitului pe profit al acestor venituri?
21Apr2024

Venituri gradinita

de Gabi Popescu valabil la 21 Apr 2024
Intrebare: In cazul unei gradinite cu program prelungit acredite se achita de catre parinti o taxa de scolarizare lunara in care se include si masa copiilor asigurata de gradinita prin bucatarie proprie.Care ar fi tratamentul fiscal al taxei lunare in aceasta situatie?
17Apr2024

Cumulare venituri cooperativa agricola

de Mihaela Corneanu valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: O societate A care desfasoare activitate in agricultura este platitoare de impozit pe venit micro la 31.12.2023. In acelasi timp detine 25% din capitalul social la o cooperativa agricola B.Daca la 31.12.2023 veniturile societatii A cumulate cu veniturile cooperativei B sunt mai mari de 500.000 euro este obligata sa treaca la impozit pe profit sau nu se iau in calcul veniturile cooperativelor?
14Apr2024

Scoatere din gestiune a stocului de marfa expirata si deteriorata

de Stan Cosmina valabil la 14 Apr 2024
Intrebare: Avem o SRL platitoare de tva si impozit pe profit, care are pe stoc marfa expirata si deteriorata in valoare de 50.000 RON. Se doreste scoaterea din evidenta a marfii expirate si a celei deteriorate si vrem sa stim in ce conditii se poate face scoaterea din gestiune si ce implicatii sunt din punctul de vedere al tva si deductibilitatii cheltuielilor.
x