Comunicat ANAF: inregistrarea in SPV este obligatorie de la 1 martie
10 Feb 2022
ANAF reaminteste de obligativitatea inregistrarii in SPV a tuturor contribuabililor, data de 1 martie 2022 fiind data limita.
Iata continutul comunicatului:
„Inregistrarea in SPV devine obligatorie incepand cu 1 martie 2022 pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata
Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale, a fost introdusa, incepand cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, inscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spatiului Privat Virtual.
Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, pana la data de 01 martie pentru evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc.
Reamintim faptul ca Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie, etc.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.
Informatii suplimentare cu privire la inrolarea in Spatiul Privat Virtual se pot obtine:
- accesand portalul ANAF, la sectiunea „Servicii Online”
- vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru
persoane juridice, pe baza certificatelor digitale -
https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s si pentru persoane fizice, cu nume
de utilizator si parola - https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
- telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.”
Iata continutul comunicatului:
„Inregistrarea in SPV devine obligatorie incepand cu 1 martie 2022 pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata
Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale, a fost introdusa, incepand cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, inscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spatiului Privat Virtual.
Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, pana la data de 01 martie pentru evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc.
Reamintim faptul ca Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie, etc.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.
Informatii suplimentare cu privire la inrolarea in Spatiul Privat Virtual se pot obtine:
- accesand portalul ANAF, la sectiunea „Servicii Online”
- vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru
persoane juridice, pe baza certificatelor digitale -
https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s si pentru persoane fizice, cu nume
de utilizator si parola - https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
- telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.”
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
09Oct2023
Amenzi Directe, Fara Avertisment! Ce Schimbari Aduce HG 937/2023?
de
Ionut Jinga
09 Oct 2023
17Iun2022
Ordinul ANAF nr. 1090/2022. Procedura de comunicare online cu ANAF (prin intermediul SPV)
de
Ionut Jinga
17 Iun 2022