Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 8 Aprilie 2020
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Specialistii live


Comunicat de presa: Cum se acorda si se plateste concediul parintilor pe durata inchiderii scolilor

Printr-un comunicat de presa publicat joi, 19 martie, de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale este anuntat  modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant.

 Va redam mai jos continutul comunicatului de presa:

"Guvernul a aprobat modul de acordare a zilelor libere pentru parintii care isi supravegheaza copiii pana la 12 ani, in situatia suspendarii cursurilor sau inchiderii temporare a unitatilor de invatamant. Hotararea de Guvern stabileste ca zilele lucratoare pana la incetarea situatiei de urgenta decretata, cu exceptia celor din perioada vacantelor scolare, sa fie zile libere acordate, la cerere, unuia din parinti.

Reamintim faptul ca zilele libere se acorda doar dupa epuizarea tuturor optiunilor prevazute de reglementarile legale in vigoare pentru desfasurarea activitatii si cu obligatia asigurarii continuitatii activitatii, inclusiv prin decalarea programului de lucru sau implementarea formelor de munca flexibile.

Cererea pentru acordarea zilelor libere va fi insotita de o copie a certificatului/certificatelor de nastere al/ale copilului/copiilor si de o declaratie pe propria raspundere a celuilalt parinte, din care sa rezulte ca acesta nu a solicitat la locul sau de munca zile libere ce i s-ar cuveni, potrivit Legii nr. 19/2020, si nici nu se afla concediu de odihna sau fara plata.

Mentionam ca actul normativ stabileste ca nu pot benenficia de zilele libere persoanele aflate in somaj tehnic, cele aflate in concediu pentru ingrijirea copilului, precum si angajatii ai caror soti/sotii nu inregistreaza venituri.

In ceea ce priveste modul de plata a zilelor libere acordate parintilor, s-a stabilit ca pentru fiecare zi libera, angajatorul acorda parintelui o indemnizatie in cuantum de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Indemnizatia este asimilata veniturilor din salarii si supusa impozitarii si platii contributiilor, conform Codului Fiscal.

Decontarea catre angajator a sumelor necesare pentru plata indemnizatiei pentru zilele libere acordate parintilor se va face de catre ANOFM, in termen de 60 zile calendaristice de la depunerea unei cereri si a altor documente la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti din raza in care isi desfasoara activitatea angajatorul sau sucursala/punctul de lucru al acestuia. Documentele necesare decontarii se depun prin posta electronica sau  prin orice alt mijloc de comunicare agreat, in cel mult 30 zile de la data platii contributiilor si impozitelor aferente indemnizatiei.

Sumele pentru plata indemnizatiei vor fi decontate angajatorului din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, iar utilizarea acestora cu alta destinatie decat plata cheltuielilor de personal, atrage raspunderea penala.

Tot in sedinta de Guvern s-a adoptat si Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, prin care a fost modificata si completata si Legea nr. 19/2020 prin care s-a reglementat cadrul general privind acordarea de zile libere.

Printre altele, modificarile si completarile aduse Legii nr.19/2020 clarifica notiunea de parinte si includ unele categorii care nu au fost avute in vedere, cum este persoana adulta cu handicap grav, care nu poate sa-si asigure necesitatile de baza ale vietii si care necesita supraveghere permanenta. De asemenea, pentru personalul care nu poate beneficia de zilele libere acordate in conditiile Legii nr. 19/2020 se prevede acordarea unor stimulente financiare la acelasi nivel cu indemnizatia prevazuta pentru perioada zilelor libere.

OUG completeaza si domeniile in care zilele libere pot fi acordate numai cu acordul angajatorului, fiind mentionate in plus domenii precum: comert alimentar, productie medicamente si echipamente sanitare, distributie carburanti.

Informatii de background:

Avand in vedere evolutia situatiei epidemiologice internationale determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de tari, precum si declararea „Pandemiei” de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, la data de 11.03.2020, prin Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei s-a stabilit suspendarea cursurilor scolare in unitatile de invatamant preuniversitar in perioada starii de urgenta decretate.

In acest context, a fost adoptata Legea nr. 19/2020, prin care s-a reglementat cadrul general privind acordarea de zile libere in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant ca urmare a conditiilor meteorologice nefavorabile si a altor situatii extreme, decretate de autoritatile competente."


Comunicatul de presa poate fi consultat si AICI.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x