Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Noiembrie 2020
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Seminare online

vezi aici toata colectia >>>


Comunicat M.F.P in legatura cu asigurarile de sanatate pentru salariatii aflati in somaj tehnic

In data de 10.07.2020, Ministerul Finantelor Publice a postat pe site_ul www.mfinante.ro, un comunicat prin care aduce la cunoastinta contribuabililor faptul ca MFP a inceput actiunea de verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic au constatat ca nu mai figureaza asigurati in sistemul national de sanatate.

De asemenea, prin acest comunicat se precizeaza ca Ministerul Finantelor Publice furnizeaza celorlalti beneficiari ai informatiilor din formularul 112 datele exacte completate de contribuabili, asa cum au fost ele stabilite prin ordinul comun. In ipoteza in care au aparut, insa, si erori de inregistrare a persoanelor asigurate din cauza completarii gresite de catre angajatori a formularului 112, acesta trebuie corectat prin depunerea declaratiei rectificative.

Iata mai jos textul integral al comunicatului M.F.P:
,,Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic ca masura de limitare a efectelor negative cauzate de criza COVID-19 au constatat ca nu mai figureaza asigurati in sistemul national de sanatate.
 
Din punct de vedere al legislatiei fiscale si al modului de completare a declaratiei 112 aceasta situatie nu trebuia sa apara, avand in vedere ca pentru indemnizatia de somaj acordata potrivit OUG nr. 30/2020 se datoreaza CASS, iar persoanele beneficiare ale indemnizatiei raman in continuare asigurati.
 
Mecanismul de declarare al obligatiilor fiscale aferente indemnizatiilor de somaj tehnic introdus prin Ordinul nr.1942/979/819/2020 din 12 mai 2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost elaborat si aprobat in comun de catre Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Sanatatii si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
 
Facem precizarea ca in ceea ce priveste calitatea de asigurat in sistemul national de sanatate, aceasta este reglementata prin Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

In acest context, institutiile beneficiare ale informatiilor privind contributiile declarate prin formularul D112 au atat dreptul, cat si obligatia de a propune si solicita campurile necesare pentru inregistrarea tuturor contribuabililor asigurati, precum si adaptarea sistemelor informatice la modelele de declaratii aprobate in comun. In acest sens, inregistrarea corecta a tuturor persoanelor care beneficiaza de asigurari, cade in responsabilitatea acestor institutii.
 
Ministerul Finantelor Publice furnizeaza celorlalti beneficiari ai informatiilor din formularul 112 datele exacte completate de contribuabili, asa cum au fost ele stabilite prin ordinul comun.

In ipoteza in care au aparut, insa, si erori de inregistrare a persoanelor asigurate din cauza completarii gresite de catre angajatori a formularului 112, acesta trebuie corectat prin depunerea declaratiei rectificative.

Pentru clarificarea tuturor acestor aspecte, avand in vedere reglementarile din legislatia sanatatii cu privire la calitatea de asigurat, este necesar si punctul de vedere al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, ca autoritate competenta’’.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x