Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Conditii de acordare a scutirii de impozit potrivit OUG 48/2020

valabil la 27 Mai 2020
Justinian Cucu Raspuns oferit de
Justinian Cucu

Jurist si expert in proceduri fiscale

Intrebare: O societate cu activitate principala cod CAEN 4730 (Benzinarie), efectueaza in acelasi timp si activitatile cod CAEN 5610 si CAEN 5630. In anul 2020, societatea datoreaza impozit specific pentru cele doua activitati secundare inainte mentionate, in conformitate cu prevederile Legii 170/2016. In perioada starii de urgenta, activitatea pe cele doua coduri 5610 si 5630 a fost afectata prin: inchiderea spatiului de servire la masa, limitarea vanzarii catre client doar la produsele la pachet (to go), o parte din bucatarii societatii au fost trimisi in somaj tehnic, afise amplasate in zone vizibile privind restrangerea activitatii de servire. Totodata, societatea a solicitat si a obtinut certificatul de urgenta (CSU) tip 2 (galben), deoarece a intrunit conditiile privind diminuarea veniturilor si incasarilor in conformitate cu prevederile legale aferente.

1. Avand in vedere cele mentionate mai sus, societatea poate beneficia de scutirea de impozit specific pe perioada starii de urgenta (15.03-15.05.2020), in baza CSU galben, in conformitate cu prevederile OUG 48/2020?

2. Mentiunea din OUG 48/2020 de la art. IX al. 1 referitoare la €žintreruperea activitatii total sau partial pe perioada starii de urgenta decretate€ inseamna ca trebuie sa avem CSU albastru obtinut pe baza acestui criteriu ca sa beneficiem de scutirea de impozit specific?

3. Cum putem sustine intreruperea partiala a activitatii pe intreaga perioada a starii de urgenta, avand in vedere ca actiunile mentionate in descrierea cadrului in care am actionat inca de la inceputul starii de urgenta nu s-au realizat in totalitate in acelasi timp? Astfel, somajul tehnic a inceput in aprilie, dar blocarea spatiilor de servire a inceput la 15.03.2020. In plus, restrictiile de circulatie au afectat si activitatea principala a benzinariei, concomitent cu cea secundara. Putem considera ca am fost afectati inca de la inceputul starii de urgenta?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4730

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 mai 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121488 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Masuri COVID19

11Aug2022

Sume acordate pentru telemunca. Aspecte fiscale si contabile

de Ionut Jinga valabil la 11 Aug 2022
Intrebare: Salariatii desfasoara activitate in regim de telemunca. Mai este de actualitate acordarea salariatilor suma de 400 lei neimpozabila pentru acoperirea cheltuielilor cu lumina, internetul etc.? Daca da, ce inregistrari contabile se fac si ce acte se intocmesc pentru plata acestei sume de 400 lei?
20Mai2022

Documentatie depusa pentru reducerea timpului de munca

de Elena Garofil valabil la 20 Mai 2022
Intrebare: Pentru ce luni mai pot depune documentatia OUG 132/21020 (reducere timp lucru la jumatate)? Mai si iunie sau doar pentru luna mai 2022?
30Mar2022

PFA. Masura 1. Cheltuieli eligibile

de Elena Garofil valabil la 30 Mar 2022
Intrebare: Se pot folosi cei 2.000 de euro (microgrant acordat prin Masura 1) obtinuti de un cabinet de contabilitate pentru plata obligatiilor la bugetul de stat (contributia la asigurari sociale si contributia la asigurari sociale de sanatate) datorate de catre titularul cabinetului si stabilite prin declaratia unica pentru anul 2021 care au termen de plata 25.05.2022?
25Feb2022

Utilizare subventie HORECA

de Constanta Popa valabil la 25 Feb 2022
Intrebare: O SRL este platitoare de impozit micro. Semneaza contractul pentru finantarea HORECA in noiembrie 2021. Incaseaza prima transa in 22 decembrie 2021. Pe data de 16 decembrie 2021 face o plata din contul curent pentru achizitia de mijloace fixe, apoi transfera banii primiti din finantare HORECA in contul curent. Nu imi este clar daca este corect acest virament intern intre contul de grant HORECA si ...
07Feb2022

OUG 2/2022

de Gabi Popescu valabil la 07 Feb 2022
Intrebare: In cazul unei PFA cu norma de venit care-si desfasoara activitatea in domeniul agriculturii, aceasta poate beneficia de indemnizatia pentru profesionisti mentionata in OUG 2/2022: Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta si pana la 31 martie 2022, in situatia intreruperii activitatii ori a limitarii capacitatii de functionare pentru sectorul/domeniul de activitate ca ...
07Ian2022

Beneficiari grant. Obligatia de a mentine locurile de munca

de Rodica Mantescu valabil la 07 Ian 2022
Intrebare: Firma noastra cu activitate in domeniul HORECA (restaurant) a incasat contravaloarea masurii Grant 2 pe 13 august 2021. La data transmiterii cererii, societatea avea 16 salariati conform Revisal transmis. Ce inseamna mai exact pastrarea unui nr. de 16 salariati in aceleasi conditii? Putem pastra acelasi nr. de salariati indiferent de norma de lucru, adica daca la data transmiterii cererii ...
x