Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Conditii decontare somaj tehnic

valabil la 28 Mar 2020
Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: O societate comerciala are ca obiect de activitate proiectarea, producerea si comercializarea de bunuri industriale si aproximativ 200 de salariati.

In prezent nu poate beneficia de prevederile OG nr. 30, deoarece:

- nu poate sa obtina certificatul albastru (de intrerupere a activitatii totale), nu are activitate care se supune deciziillor emise de autoritatiile publice;

- nu poate sa obtina cerificat de situatii de urgenta (galben), deoarece trebuie sa indeplineasca cele 2 conditii cumulative:

* Sa aiba capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatiilor.

* Societatea beneficiaza in prezent de linii de credit de la banci pentru finantarea productiei, deci ar putea demonstra ca nu are capacitatea proprie financiara de a achita salariile.

- sa demonstreze ca inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anteriora depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie - februarie 2020.

Acesta nu poate justifica prin declaratie pe propria raspundere acest lucru datorita faptului ca in practica comerciala curenta incasarile se fac la intervale lungi de timp (de ex: 60, 75 sau chiar 100 zile in relatia cu marile retele de retail) si din acest motiv incasarile din luna martie nu reflecta in mod real dificultatile de incasare, adica scaderi de 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie - februarie 2020. Abia peste 2 luni se va vedea diminuarea incasarilor si lipsa reala a lichititatilor financiare. Conform ordonantei in forma actuala, societatea nu poate beneficia pentru salariatii de 75% somaj tehnic, desi se afla real intr-o situatie dramatica, deoarece nu mai are comenzi si nici nu are lichiditati financiare proprii din vanzarea produselor, decat cele aferente liniei de credit.

Ca urmare a celor prezentate mai sus, exista o varianta ca societatea sa poata beneficia de prevederile Ordonantei 30/18.03.2020 sau daca exista o alta varianta pentru salariatii avand in vedere ca nu mai au de lucru?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4711

Raspuns: Inteleg ca societatea dvs. se afla intr-o situatie dificila, insa, din pacate, nu este una pentru care statul sa acorde un ajutor in acest moment (28.03.2020).
Nu va incadrati in conditiile OG 30/2020 astfel incat, daca decideti sa trimiteti angajatii in somaj tehnic, statul nu va va da bani pentru plata indemnizatiilor de somaj.

Aceasta “subventie” a fost gandita pentru societatile care nu au deloc fonduri din care sa isi plateasca angajatii (indiferent de sursa lor) din cauza restrictiilor impuse de criza prin care trecem.

Aceasta fiind situatia, dvs. decideti ce faceti cu salariatii ca si cand v-ati fi restrans activitatea in conditii normale :
  • puteti diminua timpul de lucru
  • puteti trimite angajatii in somaj
  • puteti trimite angajatii in concediu fara plata
  • etc.
in functie de rezultatul negocierilor cu acestia, prevederile contractelor de munca  si de intentiile dvs. viitoare (doriti ca ei sa ramana pe viitor la dispozitia dvs. sau nu).
In acest timp si daca starea de urgenta se prelungeste este posibil ca indicatorii referitori la incasari si capacitate financiara sa fie reconsiderati, astfel incat sa puteti beneficia si dvs. de prevederile OG 30 pentru salariatii pe care decideti sa ii pastrati.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Masuri COVID19

11Aug2022

Sume acordate pentru telemunca. Aspecte fiscale si contabile

de Ionut Jinga valabil la 11 Aug 2022
Intrebare: Salariatii desfasoara activitate in regim de telemunca. Mai este de actualitate acordarea salariatilor suma de 400 lei neimpozabila pentru acoperirea cheltuielilor cu lumina, internetul etc.? Daca da, ce inregistrari contabile se fac si ce acte se intocmesc pentru plata acestei sume de 400 lei?
20Mai2022

Documentatie depusa pentru reducerea timpului de munca

de Elena Garofil valabil la 20 Mai 2022
Intrebare: Pentru ce luni mai pot depune documentatia OUG 132/21020 (reducere timp lucru la jumatate)? Mai si iunie sau doar pentru luna mai 2022?
30Mar2022

PFA. Masura 1. Cheltuieli eligibile

de Elena Garofil valabil la 30 Mar 2022
Intrebare: Se pot folosi cei 2.000 de euro (microgrant acordat prin Masura 1) obtinuti de un cabinet de contabilitate pentru plata obligatiilor la bugetul de stat (contributia la asigurari sociale si contributia la asigurari sociale de sanatate) datorate de catre titularul cabinetului si stabilite prin declaratia unica pentru anul 2021 care au termen de plata 25.05.2022?
07Feb2022

OUG 2/2022

de Gabi Popescu valabil la 07 Feb 2022
Intrebare: In cazul unei PFA cu norma de venit care-si desfasoara activitatea in domeniul agriculturii, aceasta poate beneficia de indemnizatia pentru profesionisti mentionata in OUG 2/2022: Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta si pana la 31 martie 2022, in situatia intreruperii activitatii ori a limitarii capacitatii de functionare pentru sectorul/domeniul de activitate ca ...
07Ian2022

Beneficiari grant. Obligatia de a mentine locurile de munca

de Rodica Mantescu valabil la 07 Ian 2022
Intrebare: Firma noastra cu activitate in domeniul HORECA (restaurant) a incasat contravaloarea masurii Grant 2 pe 13 august 2021. La data transmiterii cererii, societatea avea 16 salariati conform Revisal transmis. Ce inseamna mai exact pastrarea unui nr. de 16 salariati in aceleasi conditii? Putem pastra acelasi nr. de salariati indiferent de norma de lucru, adica daca la data transmiterii cererii ...
02Ian2022

Sprijinul oferit de stat pentru reducerea programului de munca

de Ionut Jinga valabil la 02 Ian 2022
Intrebare: OUG 130/2020 (reducere timp de lucru 50%) se mai aplica incepand cu data de 01.01.2021?
x