Constructie cladire din fonduri nerambursabile
Toate aceste cheltuieli au fost inregistrare in 231.01 - imobilizari corporale in curs - eligibil (2.000.000 lei), 231.02 - imobilizari corporale in curs - neeligibil (1.000.000 lei), in baza contractului, a situatiilor de lucrari si a facturilor emise de constructor. Receptia finala a cladirii a fost facuta la date de 01.04.2022 (data limita pentru constructor de a finaliza lucrarea si a pune la dispozitie cladirea). In perioada aprilie-decembrie 22 au mai fost/o sa mai fie amenajate curtea si gardul (cheltuieli neincluse in proiectul de 3.000.000 lei) inregistrare in contul 231.03 imobilizari corporale in curs - a.
Baza, cheltuieli platite din alte surse proprii, la care se vor adauga sumele nefacturate din perioada octombrie-decembrie 22. Pentru decontarea sumelor nedecontate (1.000.000 - cheltuieli eligibile) a fost depusa cererea de plata finala in data de 15.11.2022, urmand a fi decontate partial sau final de finantator intr-un termen de maxim 90 zile. Costul final al cladirii se va majora datorita unui act aditional semnat cu constructorul pentru acoperirea diferentelor de pret la materiale (OUG 15/2021), in suma de 65.000 lei (pus in buget la cheltuieli diverse si neprevazute - neeligibil), nefacturat inca.
1. Cand si cum inregistrez trecerea pe cladire (doar) sau/si pe mijloace fixe (centrala in suma de 150.000 lei) a sumelor din 231.01, avand in vedere ca ultima cererere de plata nu a fost inca decontata, desi receptia finala a fost facuta?
2. Cand si cum inregistrez trecerea pe cladire (doar) sau/si pe mijloace fixe, a sumelor din 231.02, avand in vedere ca suma finala o sa creasca ca urmare a facturari diferentelor de pret la materiale (OUG 15/2021)?
3. Cand si in ce cont inregistrez trecerea sumelor din 231.03 (amenajare curte si gard) avand in vederea ca nu au fost facturate toate serviciile/materialele?
4. As vrea sa stiu daca urmatoare monografie contabila este ok pentru inregistrarea contractului de finantare:
01.06.2019 4451.11 = 4751.11 - 2.000.000 lei (val finantare nerambursabila);
01.03.2021 5121 = 4451.11 - 500.000 lei (incasare valoarea cerere de plata 1);
01.11.2021 5121 = 4451.11 - 500.000 lei (incasare valoarea cerere de plata 2);
15.02.2023 5121 = 4451.11 - 1.000.000 lei (incasare valoarea cerere de plata finala).
Incepand cu data de ? (in functie de raspunsul de mai sus) 4751.11 = 7382.11 lunar proportional cu amortizarea a sumei de 2.000.000 lei.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 dec 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122849 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!