Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contestatiile in domeniul accizelor: modificari de procedura

10 Aug 2022
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: OMF nr. 1788/2022 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de solutionare a contestatiilor prevazute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) si art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 787 din 09 august 2022

Este vorba de modificarea procedurii de solutionare a contestatiilor in domeniul accizelor, mai exact cele depuse impotriva urmatoarelor decizii:
  • Decizia de respingere a cererii de autorizare ca antreprozit fiscal
  • Decizia de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal
  • Decizia de respingere a cererii de autorizare ca destinatar inregistrat
  • Decizia de revocare a autorizatiei de destinatar inregistrat
  • Decizia de respingere a cererii de autorizare de importator inregistrat
  • Decizia de revocare a autorizatiei de importator inregistrat
Contestatia se depune la sediul autoritatii emitente a deciziei contestate, in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, sub sanctiunea decaderii.

Autoritatea emitenta, la primirea acesteia, va intocmi dosarul contestatiei, precum si o nota in care va prezenta informatii privind cauza supusa analizei si punctul sau de vedere referitor la acea cauza si le va transmite, in termen de 7 zile de la primirea contestatiei, directiei de specialitate in vederea solutionarii.  Directia de specialitate este directia cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor.

Autoritatea emitenta va comunica contestatorului decizia de solutionare a contestatiei prin modalitatile de comunicare a actului administrativ prevazute de Codul de procedura fiscala.

Principalele modificari in procedura de solutionare a contestatiilor

1. Se redefineste autoritatea emitenta ca fiind structura emitenta a deciziei contestate,  respectiv autoritatea vamala teritoriala competenta pentru autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati.

2. Se redefineste directia de specialitate ca fiind directia cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor.

3.  Contestatia se depune la sediul autoritatii emitente, in termenul prevazut la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, sub sanctiunea decaderii.

4. Autoritatea emitenta, la primirea acesteia, va intocmi dosarul contestatiei, precum si o nota in care va prezenta informatii privind cauza supusa analizei si punctul sau de vedere referitor la acea cauza si le va transmite, in termen de 7 zile de la primirea contestatiei, directiei de specialitate in vederea solutionarii.

5. Dosarul contestatiei va cuprinde: contestatia, in original, ce trebuie sa poarte semnatura persoanei indreptatite, imputernicire avocatiala/procura/mandat, in original sau in copie legalizata, dupa caz, actul prin care se desemneaza administratorul special/administratorul judiciar/lichidatorul, decizia atacata si documentele care au stat la baza emiterii acesteia, in copie, inclusiv referatul/nota intocmit(a) de structura competenta din cadrul autoritatii emitente prin care s-a propus luarea masurii din decizia atacata, dovada comunicarii deciziei si orice alte documente care au legatura cu cauza supusa solutionarii existente la nivelul autoritatii emitente si/sau depuse de contestator.

6. In cazul in care contestatia este depusa direct la directia de specialitate, aceasta o va transmite autoritatii emitente, in vederea constituirii dosarului contestatiei, a verificarii conditiilor procedurale, precum si a intocmirii notei cu punctul de vedere privind cauza supusa analizei. Asupra acestui fapt va fi informat si contestatorul.

Nota se aproba de catre conducatorul autoritatii emitente.

7.  Pentru lamurirea cauzelor, directia de specialitate poate solicita puncte de vedere altor directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Autoritatii Vamale Romane sau altor institutii competente sa se pronunte in cauzele respective, care vor raspunde cu celeritate, astfel incat sa nu se inregistreze intarzieri in solutionarea contestatiei.

8. Directia de specialitate va tine evidenta deciziilor intr-un registru, din care sa rezulte numarul atribuit deciziei de solutionare, numarul de inregistrare al contestatiei la Ministerul Finantelor la directia de specialitate, identitatea contestatorului, precum si solutia adoptata.

9.  Decizia de solutionare a contestatiei se transmite autoritatii emitente.

10.  Autoritatea emitenta va comunica contestatorului decizia de solutionare a contestatiei prin modalitatile de comunicare a actului administrativ prevazute de art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).

11. Dupa comunicarea deciziilor de solutionare a contestatiilor catre operatorii economici contestatori, autoritatea emitenta va actualiza baza de date NSEA Autorizari.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x