Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Martie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Contract de comodat societate comerciala

valabil la 23 Feb 2025Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: O persoana fizica detine o cladire in suprafata de 110 mp pentru care a fost eliberata o autorizatie de constructie in care este specificata destinatia cladirii ca fiind nerezidentiala. Cladirea este inregistrata la DITL pe rolul fiscal al persoanei fizice. Ulterior, persoana fizica a incheiat un contract de comodat cu o societate comerciala in care detine calitatea de asociat unic. Societatea comerciala utilizeaza acea cladire ca spatiu comercial.

1. Dupa incheierea contractului de comodat, persoana fizica ar fi trebuit sa depuna o noua declaratie la DITL, la care sa fie anexat si contractul de comodat?

2. Cine ar trebui sa achite impozitul pe cladire? Persoana fizica sau societatea comerciala?

3. Ce cota de impozitare ar trebui aplicata? Cota pentru persoane fizice sau juridice, avand in vedere ca acea cladire este utilizata de o societate comerciala?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0111

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 feb 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Beneficiaza de oferta noastra speciala
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Taxe locale

18Mar2025

Amenajare spatiu inchiriat

de Vera Constantin valabil la 18 Mar 2025
Intrebare: Va rog sa ma ajutati sa imi clarific o situatie cu privire la impozitul pe constructii de 1%. In anul 2016, societatea a amenajat o locatie inchiriata pentru desfasurarea activitatii, showroom + birouri. Aceste amenajari au fost contabilizate pe contul 212. Contractul de inchiriere a fost prelungit pe noi perioade de timp de cate 3 ani si este inca in vigoare.1. Se pot scoate/casa din ...
12Mar2025

Taxa de concesiune actualizata cu rata inflatiei

de Vera Constantin valabil la 12 Mar 2025
Intrebare: Sunt o organizatie neguvernamentala (camera de comert) care are incheiate 2 contracte de concesiune cu primaria pentru un teren, unul incheiat in anul 1998 si celalalt in anul 2000. La fiecare trimestru, taxa de concesiune este actualizata cu rata inflatiei.M-ar interesa cum ajung la o rata a inflatiei de 19.5058 lei pentru anul 1998 si la o rata a inflatiei de 8.4089 lei pentru anul 2000, ...
04Mar2025

Stabilirea impozitului pe cladiri sau a impozitului pe constructii

de Justinian Cucu valabil la 04 Mar 2025
Intrebare: O persoana juridica detine in proprietate locuri de parcare cu CF declarate la primarie ca fiind rezidentiale; in cazul in care persoana juridica doreste sa inchirieze aceste parcari catre alte persoane juridice este necesara schimbarea la primarie a incadrarii din rezidential in nerezidential?
19Feb2025

Inchiriere in regim hotelier. Declarare la DITL

de Vera Constantin valabil la 19 Feb 2025
Intrebare: O firma a achizitionat un apartament cu loc de parcare inclus, pe care doreste sa il inchirieze in regim hotelier la persoane fizice. In ce regim se declara apartamentul la Taxe si Impozite? Rezidential, nerezidential sau mixt? Inregistrarea contabila am efectuat-o pe contul 215. Daca se bifeaza regim rezidential, este obligatoriu sa bifam o casuta in declaratia de la DITL ca nu efectuam ...
24Ian2025

Termen reevaluare cladire. Raport pentru DITL

de Vera Constantin valabil la 24 Ian 2025
Intrebare: O persoana juridica achizitioneaza in anul 2024 o cladire scoasa la vanzare de un executor judecatoresc si o inregistreaza in contabilitate la valoarea de achizitie, pe baza procesului verbal intocmit de executor.Cum se calculeaza impozitul pe cladire ce trebuie platit la primarie: se aplica o cota la valoarea din contabilitate la 31.12.2024 si care este cota sau este necesar un raport de ...
18Dec2024

Inchiriere apartament. Persoana incadrata in grad de handicap. Impozite si taxe locale datorate de persoane fizice

de Dana Hristu valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: Firma (cu o vechime de 2 ani) are sediul social declarat cu activitate la sediu, intr-un apartament. Nu s-a dedus nicio cheltuiala aferenta apartamentului. Persoana fizica care detine acest apartament trebuie sa depuna declaratia la taxe locale si sa plateasca impozitul majorat (pentru cladire nerezidentiala).Care este procedura daca nu a fost depusa declaratia si nu a fost platit impozitul ...
x