Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Mai 2022
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Corectie bon fiscal. Incasare avans in numerar

valabil la 26 Mar 2022Conform legislatiei in vigoare!
Constanta Popa Raspuns oferit de
Constanta Popa

Economist

Intrebare: Daca un angajat emite bon catre un client in mod gresit (cu un alt produs decat cel corect livrat), cum trebuie efectuata corectia? Se emite factura de stornare a articolului gresit pe numele angajatului (ce a gresit) sau pe numele clientului caruia i se efectueaza corectia (desi nu a fost din cauza clientului, ci doar o eroare a angajatului).

Daca modul de incasare este gresit tot dintr-o eroare a angajatului, adica in loc de modalitate de plata numerar a trecut modalitate de plata card (sau invers), cum se efectueaza corectia? Daca s-a emis bon fiscal cu factura pentru avans marfa de la un client persoana fizica, in momentul sosirii marfii este corect sa emitem factura de storno avans pe numele clientului ce a platit avansul si caruia i se dau banii aferenti avansului platit cu dispozitie de plata, iar apoi se emite bon fiscal pentru marfa sosita?

Raspuns: Referitor la corectie, conform art. 33 pct. B lit. c din Normele metodologice date in aplicarea O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin H.G. nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal.

Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 34 lit. c si f din aceleasi Norme, printre functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale se numara si emiterea de bonuri fiscale cu valori totale negative ori corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.

Ca atare, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal se va proceda conform art. 36 din Norme, respectiv prin intocmirea unui dosar care sa cuprinda:
  • sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
  • decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
  • copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
  • nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Pentru returul de marfa se va proceda conform art. 37 alin. 1 din normele amintite, prin intocmirea de catre magazin a unui dosar de retur care va cuprinde:
  • nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
  • dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
  • factura de stornare emisa si inregistrata conform Codului fiscal.
Pentru situatiile semnalate, daca doar produsul vandut a fost mentionat gresit in bonul fiscal sau daca doar modalitatea de plata este mentionata gresit in bonul fiscal, atunci este necesara corectia conform procedurii de la pct. 36 din norme. In situatia in care s-a vandut un produs incorect, cu valoare diferita de cea care este achitata de client, va fi necesara efectuarea procedurii de retur de la pct. 37 din norme urmata de emiterea bonului fiscal corect.

In cazul avansului, daca acesta este incasat in numerar/substitute de numerar, este obligatorie emiterea bonului fiscal pentru articolul avans (a se vedea in acest sens art. 1 alin. 1 coroborat cu art. 4 alin. 1 din OUG 28/1999), urmand ca factura sa fie eliberata la solicitarea clientului.

In momentul vanzarii (sosirii) marfii catre client, se va emite bonul fiscal pentru valoarea marfii vandute (cu ) si valoarea sumei incasate in avans (cu -), cu total pozitiv reprezentand restul de plata, respectandu-se restrictia de neemitere de bonuri fiscale cu valori negative prevazuta la art. 34 lit. c din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, aprobate prin HG 479/2003.

Intocmirea dispozitiei de plata catre casierie nu se justifica deoarece clientului nu i restituie avansul, ci se incaseaza restul de pret.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Top 10 monografii contabile indispensabile pentru contabili

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Top 10 monografii contabile indispensabile pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

19Mai2022

Sistemul RO e-Factura. Producator de carne

de Daniela Manole valabil la 19 Mai 2022
19Mai2022

Sistemul RO e-Factura. Produse farmaceutice

de Daniela Manole valabil la 19 Mai 2022
19Mai2022

Sistemul RO e-Factura. Piese auto

de Daniela Manole valabil la 19 Mai 2022
18Mai2022

Factura emisa inregistrata eronat

de Olguta Crevelescu valabil la 18 Mai 2022
18Mai2022

Servicii de comisionare vamala

de Olguta Crevelescu valabil la 18 Mai 2022
16Mai2022

Sistemul RO e-Factura

de Daniela Manole valabil la 16 Mai 2022
x