Decontarea cheltuielilor cu educatia timpurie
1. Care este procedura corecta pentru decontarea acestor sume? Angajatul plateste unitatii de educatie timpurie (UEP), apoi societatea ii deconteaza suma platita in cuantumul maxim de 1.500 lei sau societatea plateste direct in contul UEP?
2. Care sunt documentele necesare (contract, factura, chitanta etc.) in vederea justificarii acordarii acestei facilitati?
3. In situatia in care contractul de scolarizare este incheiat de unul dintre parinti si/sau platile s-au efectuat de catre acesta, iar celalalt parinte solicita acordarea facilitatii, cum se poate aplica aceasta facilitate?
4. Aceste sume se pot plati/deconta si in perioada vacantelor scolare (vacanta de iarna, de vara, intersemestriala etc.)?
5. Educatia timpurie, conform Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011 se refera la intervalul de varsta 0-6 ani. In situatia in care copilul are implinita varsta de 6 ani (dar sub 7 ani) si se afla in grupa mare, se poate acorda facilitatea?
6. Ce cuprind serviciile de educatie timpurie pentru care se poate acorda facilitatea, cu exceptia taxei de scolarizare? Optionalele sau curriculum la decizia scolii sunt eligibile?
7. Ce obligatii are angajatorul in ceea ce priveste verificarea acreditarii UEP? Unde poate verifica acest aspect? Care este frecventa verificarii (lunar, semestrial etc) avand in vedere ca aceste acreditari nu sunt permanente si se pot revizui?
8. Cum se trateaza situatia in care intr-un trimestru, societatea inregistreaza pierdere si suma acordata este mai mare decat impozitul pe profit, salarii si TVA de plata?
9. Avand in vedere ordinea in care se scad aceste sume (impozitul pe profit fiind primul mentionat), acest mecanism se aplica trimestrial?
10. Cum se completeaza in declaratiile fiscale (100, 101, 112, 300) scaderea acestor sume?
11. In situatia in care se vor emite norme de aplicare cu prezizari care nu au fost luate in calcul de societate, care este riscul de reincadrare a sumelor acordate de la inceput si pana la aparitia unor norme de aplicare?
12. Care sunt alte aspecte care ar trebui luate in calcul cu privire la acest subiect?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 feb 2021.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123139 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!