Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 13 Iulie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Deductibilitate fiscala utilizare vehicule

valabil la 01 Iul 2025Conform legislatiei in vigoare!
Costin Istrate Raspuns oferit de
Costin Istrate

Consultant

Intrebare: Societatea detine un parc auto extins, iar toti salariatii utilizeaza fie autovehicule de serviciu, fie autovehicule personale puse la dispozitia firmei prin contracte de comodat. In functie de natura activitatii si pozitia in companie, angajatii se impart in urmatoarele categorii:

1. Director general si director administrativ – ambii avand si calitatea de administratori ai societatii.

2. Personal de vanzari – angajati care se ocupa de comercializarea produselor si serviciilor societatii.

3. Functii de conducere – Director tehnic, Director juridic, Director de resurse umane, Contabil-sef.

4. Functii suport – personal administrativ precum contabili, economisti, gestionari.

5. Functii tehnice – tehnicieni, mecanici, ingineri care desfasoara activitati de teren sau mentenanta.

6. Soferi – angajati cu atributii specifice de transport.

7. Angajati cu autoturisme personale puse la dispozitia firmei in baza unui contract de comodat.

8. Persoane externe societatii – rude sau prieteni care conduc unele autoturisme, fara a avea calitatea de angajat sau colaborator legal.

Toate aceste autovehicule genereaza lunar cheltuieli semnificative, precum:

* combustibil

* dobanzi aferente contractelor de leasing sau credit

* reparatii si intretinere

* piese de schimb

* inspectii tehnice periodice (ITP)

* asigurari obligatorii si facultative

* uneori si amenzi de circulatie

Obiectiv – Dorim sa ne aliniem legislatiei fiscale in vigoare si sa aplicam corect regulile privind deductibilitatea cheltuielilor auto si a TVA, in functie de fiecare categorie de utilizator. In acest sens, va rugam sa analizati urmatoarele aspecte:

Intrebari:

1. Pentru fiecare dintre cele 7 categorii de utilizatori (cu exceptia persoanelor externe), cum sunt tratate cheltuielile auto din punctul de vedere al:

* deductibilitatii la calculul impozitului pe profit?

* deductibilitatii TVA?

2. Pentru care dintre aceste categorii este obligatorie existenta unei foi de parcurs auto pentru a beneficia de deductibilitate 100%?

3. Cum trebuie tratate cheltuielile generate de autoturismele utilizate in baza unui contract de comodat, din punctul de vedere al deductibilitatii (cheltuieli si TVA)?

Avem cunostinte fiscale generale aplicabile, insa dorim sa avem confirmarea pe categorii de utilizatori:

Impozit pe profit:

* Cheltuielile sunt deductibile integral daca se demonstreaza ca autovehiculul este folosit exclusiv in interesul activitatii economice a firmei (exemplu: prin foi de parcurs si alte documente justificative).

* Daca autoturismul este folosit mixt (in scop personal si profesional) sau nu exista justificare clara, deductibilitatea se limiteaza la 50% din cheltuieli.

TVA:

* TVA aferenta costurilor auto este deductibila in proportie de 50% in cazul utilizarii mixte.

* TVA este 100% deductibila numai daca se poate dovedi folosirea exclusiv profesionala a autovehiculului (prin foi de parcurs, regulamente interne, ordine de deplasare etc.).

Acest subiect este tratat cu maximum de confidentialitate si nu va fi publicat sau afisat pe niciun portal public. Informatiile sunt analizate exclusiv in scop intern, pentru a asigura respectarea corecta a legislatiei fiscale.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4669

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 iul 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

12Iul2025

Calcul deductibilitate cost de indatorare

de Anca Bilas valabil la 12 Iul 2025
Intrebare: O societate are urmatoarele date:* Total venituri = 97.000.000 lei* Total cheltuieli = 92.500.000 lei* Cheltuieli cu dobanzi de la credite bancare = 5.400.000 lei* Cheltuieli cu dobanzi de la imprumuturi afiliati = 1.700.000 lei* Venituri cu dobanzi de la imprumuturi afiliati = 550.000 lei* Impozit pe profit = 273.000 leiCreditele si imprumuturile au fost luate, in principal, ...
04Iul2025

Deductibilitate cheltuieli refacere forta de munca pentru un cabinet de avocat

de Anca Bilas valabil la 04 Iul 2025
Intrebare: Persoana fizica autorizata PFA, cabinet de avocat, au inclus in Statutul Baroului urmatorul articol:Art. 226(4) Cheltuielile cu recuperarea capacitatii de munca efectuate de avocat includ, nelimitativ, costurile transportului, cazarii, meselor, tratamentului de refacere etc. Toate aceste cheltuieli sunt necesare pentru exercitarea corespunzatoare a profesiei si sunt deductibile in ...
04Iul2025

Trecerea de la impozitul pe venitul microintreprinderilor la impozitul pe profit

de Albescu Adina-Mihaela valabil la 04 Iul 2025
Intrebare: Firma care are activitate de transport pacienti (salvare privata), care nu are obligatia inregistrarii ca platitor de TVA, a trecut la plata impozitului pe venit microintreprindere.In luna mai a depasit plafonul de 300.000 lei. Are obligatia trecerii la impozitul pe profit din trimestrul 2?
03Iul2025

Deductibilitate cazare si masa tehnicieni straini

de Rodica Balanescu valabil la 03 Iul 2025
Intrebare: In cadrul societatii noastre s-a realizat un audit tehnic pentru doua utilaje achizitionate anterior, efectuat de doi ingineri de la furnizorul echipamentelor. Cazarea si masa acestora au fost suportate de catre noi.Sunt aceste costuri deductibile, avand in vedere ca nu s-a incheiat niciun contract cu societatea respectiva? (Tehnicienii au venit dintr-o alta tara UE la noi).
02Iul2025

Hrana administrator. Tratament fiscal. Cheltuiala deductibila sau beneficiu personal

de Nicolae Liviu valabil la 02 Iul 2025
Intrebare: O societate care se ocupa cu cresterea animalelor (oi), fara angajati, are ca administrator o persoana care ingrijeste animalele, adica ciobanul. Administratorul societatii achizitioneaza hrana atat pentru cainii care au grija de animale, cat si pentru el, care le ingrijeste.Cheltuiala cu hrana achizitionata pentru administrator este deductibila fiscal?Pe ce cont contabil ar trebui ...
18Iun2025

Aspecte fiscale amortizare contract de novatie

de Anca Bilas valabil la 18 Iun 2025
Intrebare: Societatea incheie un contract de novatie prin care cedeaza un contract de leasing pentru un autoturism. Valoarea de intrare a autoturismului este de 146.235 RON, durata de amortizare a autoturismului fiind de 4 ani. La momentul cesionarii leasingului, valoarea ramasa de amortizat este de 109.676 RON (perioada ramasa de amortizat: 36 luni), inregistrand o amortizare cumulata in valoare de 36.559 ...
x