Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Iunie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Documente justificative achizitie intracomunitara

valabil la 03 Iun 2025Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societatea noastra comercializeaza utilaje agricole si, de curand, am participat la un targ cu vanzare. La acelasi targ a participat si furnizorul nostru extern de utilaje, in calitate de vanzator. Furnizorul ne-a facturat utilajele noua cu taxare inversa, dar ne-a inmanat CMR-ul cu care a dus el utilajele in tara, unde, atat la rubrica de expeditor, cat si la rubrica de destinatar, este trecut numele societatii lui.

Se poate folosi acest CMR pentru a demonstra ca am efectuat o achizitie intracomunitara? Cine avea obligatia obtinerii codului UIT? Ce alte documente am putea solicita pentru a ne asigura ca, la un eventual control, nu primim amenda pentru UIT?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4690

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 03 iun 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Drept de deducere

17Apr2025

Factura de decontare

de Gabi Popescu valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Societatea A emite o factura de servicii de transport catre societatea B, dar factura lui A este platita de C in numele lui B. Pentru recuperarea de la B a sumelor platite, C are posibilitatea sa emita o factura de decontare, dar care nu este obligatorie. B isi exercita dreptul de deducere a TVA in conditiile stabilite de lege pe baza facturii emise de A, in timp ce o eventuala factura de ...
16Apr2025

Documente justificative vama

de Mihaela Corneanu valabil la 16 Apr 2025
Intrebare: Persoana fizica, cetatean roman cu domiciliul in Republica Moldova, achizitioneaza de pe teritoriul Romaniei un bun mobil cu o valoare aproximativa de 5.500 lei. Cand paraseste teritoriul Romaniei, prezinta la vama factura de achizitie si documentul de restituire a TVA conform Ordinului 101/2016. I s-au verificat documentele si s-a confirmat domiciliul. Documentul de restituire a fost stampilat, ...
15Feb2025

Achizitie intracomunitara de bunuri in alt stat UE

de Monica Cernea valabil la 15 Feb 2025
Intrebare: Suntem o societate romana, inregistrata in scop de TVA in Romania. Am achizitionat o ambarcatiune maritima de la o persoana juridica din Franta, care detine un cod valid de TVA intracomunitar. Transportul ambarcatiunii se face terestru, iar in acest sens avem un CMR de la firma transportatoare. Ambarcatiunea urmeaza sa fie inmatriculata intr-un alt stat din UE (nu in Romania sau Franta). Va ...
15Feb2025

Documente necesare in vederea efectuarii unor achizitii de la o persoana fizica

de Anca Bilas valabil la 15 Feb 2025
Intrebare: Va rugam sa ne indicati care sunt documentele necesare pentru a putea efectua achizitia unor bunuri de la o persoana fizica ce nu este inregistrata fiscal si nu poate emite factura? Ce fel de documente trebuie sa ne furnizeze sau ce documente trebuie sa intocmim noi, ca societate comerciala?
15Feb2025

Ajustare TVA vanzare autoturism provenit din achizitie intracomunitara

de Anca Bilas valabil la 15 Feb 2025
Intrebare: Societatea in cauza a cumparat un autovehicul second-hand din UE cand nu era platitor de TVA, in luna august 2024. Avea cod de TVA. Am intocmit la luna august declaratia 301 si a achitat TVA in Romania. Cu 01.11.2024 a devenit platitor de TVA. In luna noiembrie nu s-a dedus TVA asupra stocului de autoturime am omis acest lucru. Masina in cauza (autoturism) a fost inmatriculata apoi pe firma si a ...
20Dec2024

Documente justificative livrare intracomunitara

de Anca Bilas valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate X (S.R.L.) din Romania a pus la dispozitia organelor de inspectie un document CMR pentru justificarea scutirii de TVA intr-o livrare intracomunitara. Societatea X achizitioneaza produsele de la societatea Y din Romania, care, la randul ei, le-a cumparat de la furnizorul Z din Romania. Societatea X din Romania vinde produsele unei societati din Italia. Pe documentul CMR figureaza la ...
x