Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Iunie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Documente justificative prestari servicii

valabil la 18 Mai 2025Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Firma noastra a avut o colaborare in perioada 2014-2019 cu un client, o SRL, caruia i-a prestat servicii de lucrari si consultanta in valoare totala de 500.000 lei. Au fost emise facturile fiscale, pe care clientul le-a acceptat si inregistrat in contabilitate, iar suma a fost compensata in februarie 2021.

Ulterior, pentru marfa, s-au facturat 550.000 lei, suma neincasata pana la data de 31.03.2021. Deoarece pana in 2024 clientul a tot amanat plata, am decis sa il dam in judecata. Acum, acesta sustine ca facturile de 500.000 lei nu ar fi reale si ne solicita contractele si devizele care stau la baza facturilor (documente pe care le-a primit impreuna cu facturile). Reclama faptul ca a inregistrat facturile pe contul 471 si nu pe cheltuieli si solicita anularea compensarii.

Din motive independente de vointa noastra, in arhivele noastre nu mai regasim documentele anexa din perioada 2014-2019, iar clientul refuza sa le prezinte, negand ca le-ar detine. Mentionam ca anual, la confirmarile de primire, acesta a acceptat suma datorata si nu am primit nicio reclamatie oficiala sau adresa prin care sa conteste creantele pana la momentul introducerii cererii de recuperare. Facturile au fost inregistrate in contabilitate si raportate in bilanturile anuale, iar compensarea s-a realizat in conditii legale.

Va rugam sa ne oferiti un punct de vedere privind obligatia noastra de pastrare a arhivei si in contextul lipsei reclamatiilor in perioada 2014-2024, pana la momentul demararii recuperarii creantei. De asemenea, va rugam sa ne indicati cadrul legal aplicabil acestei situatii.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 mai 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Documente

19Iun2025

Angajare cetateni Republica Moldova

de Negoita Oana-Maria valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Am o societate in domeniul constructiilor care doreste sa angajeze cetateni moldoveni. Acestia urmeaza sa ajunga pe teritoriul Romaniei. Angajatorul doreste sa ii angajeze pe o perioada de maximum 9 luni, pentru a nu mai fi necesara obtinerea vizei si a permisului de sedere. Este corect? Totusi, le va trebui acel cod NIF. Vor putea incepe munca doar cu datele din pasaport, pana la eliberarea ...
09Iun2025

Distrugerea documentelor contabile la expirarea termenului legal de arhivare

de Negoita Oana-Maria valabil la 09 Iun 2025
Intrebare: Avand in vedere ca spatiile pentru arhivarea documentelor tiparite pe hartie au devenit insuficiente, intentionez sa distrug documentele pe care legislatia mi-ar permite sa le distrug.In acest sens, va rog sa ma ajutati sa identific ce documente si pentru ce perioada pot fi distruse, precum si care este procedura corecta de distrugere (comisie interna, opis etc.).
09Iun2025

Intocmire NIR

de Mihaela Corneanu valabil la 09 Iun 2025
Intrebare: Va rog frumos sa ne spuneti daca nota de receptie este un document obligatoriu de intocmit/prezentat atunci cand se efectueaza receptia bunurilor de la furnizori, intr-o unitate de productie. De asemenea, daca aceasta sta la baza inregistrarii in contabilitate, ca document justificativ, sau daca bunurile pot fi inregistrate doar in sistemul ERP, fara intocmirea unui document, doar pe baza ...
09Iun2025

Distribuire dividende

de Radu Otilia valabil la 09 Iun 2025
Intrebare: Societatea A a inregistrat in trimestrul I/2025 un profit net de 2 milioane lei. La data de 20 aprilie 2025, asociatii au aprobat situatiile financiare interimare la martie 2025 si au hotarat repartizarea de dividende interimare in suma de 500.000 lei. In termen de 30 de zile de la data Adunarii Generale a Actionarilor (20 aprilie 2025), au transmis catre Ministerul Finantelor atat hotararea AGA, ...
08Iun2025

Achizitie lavanda, iasomie, tei de la persoane fizice

de Vera Constantin valabil la 08 Iun 2025
Intrebare: O societate comerciala care are ca obiect de activitate prepararea si vanzarea produselor cosmetice doreste sa achizitioneze lavanda, iasomie, tei de la persoane fizice.Va rog sa-mi transmiteti daca poate achizitiona aceste produse de la persoane fizice (fara o forma juridica) si care sunt documentele justificative ce stau la baza acestor achizitii.
08Iun2025

Vanzare marfuri prin Amazon Germania

de Gina Popescu valabil la 08 Iun 2025
Intrebare: Ne-am inregistrat ca vanzatori pe platforma AMAZON Germania, am trimis produsele noastre in depozitul AMAZON din Germania si am incheiat un contract de prestari servicii cu o firma de contabilitate din Germania, care depune declaratiile fiscale in Germania din punctul de vedere al TVA (pana acum, toate au fost pe zero).Pe 24.04 am vandut primul produs pe Amazon, in valoare de 6 euro, TVA ...
x