Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Documente si alte cerinte pentru aplicarea regimului de scutire in cazul livrarii intracomunitare de bunuri

valabil la 22 Feb 2020
Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea noastra produce si livreaza marfa in tari din spatiul UE, in practica intalnindu-se urmatoarele situatii:

1. Transport rutier efectuat de catre diverse firme de transport independende atat de societatea noastra cat si de cumparator si suportat de catre societatea noastra, conditii de livrare DAP, CIP (localitatea unde societatea nostra isi are sediul) si CIP.

2. Transport rutier efectuat de catre diferite firme de transport si suportat de catre client, conditia de livrare EX WORKS.

3. Transport efectuat de catre diferite firme de curierat si suportat de catre client, conditia de livrare EX WORKS.

4. Transport efectuat prin mijloace de transport proprii ale clientului, conditia de livrare EX WORKS.

5. Transport efectuat prin mijloace de transport al unei firme unde clientul este actionar majoritar, conditia de livrare EX WORKS.

Ce documente trebuie sa fie in posesia noastra si cand trebuie sa le detinem (pentru fiecare dintre situatiile descrise mai sus), pentru a putea aplica scutirea de TVA a livrarilor intracomunitare de bunuri, incepand cu data de 01.01.2020 si cu aplicarea Reg UE nr 1912/2018?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2572

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 feb 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121452 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

26Feb2024

Solicitare cod UIT

de Bajan Camelia valabil la 26 Feb 2024
Intrebare: Firma noastra are contract cu o firma de transport care colecteaza in numele nostru, de exemplu: 2 paleti din Italia, 3 paleti din Franta, 5 paleti din Elveria. Cei 10 paleti sunt transportati in depozitul central din Germania al transportatorului, unde noi trimitem masina pentru incarcarea si transportul celor 10 paleti in Romania. In acest caz, cate coduri UIT trebuie sa facem?
21Feb2024

Obtinere coduri UIT. Diverse situatii

de Vera Constantin valabil la 21 Feb 2024
Intrebare: Unitatea face livrari intracomunitare de bunuri (care nu sunt cu risc fiscal).1. In cazul unei livrari se incarca bunuri facturate catre mai multe societati. Transportul este asigurat de furnizor, fie prin inchiriere tir, fie cu tir propriu si se face pana la 2 - 3 depozite intermediare romanesti (care nu sunt beneficiarii marfii). De la acele depozite clientii externi isi asigura ei ...
20Feb2024

Scutirea de TVA in livrarile intracomunitare. Cerinte si documente obligatorii

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: O SRL platitoare de TVA din Romania livreaza marfuri catre o firma din Ungaria, platitoare de TVA. Care sunt conditiile ce ar trebui indeplinite si lista completa de documente care ar trebui intocmite (sa fie in posesia SRL) pentru ca livrarea sa poata fi considerata o livrare intracomunitara de bunuri cu taxare inversa (pret marfa > peste 10.000 ron/bucata)? Firma beneficiara se ocupa de ...
15Feb2024

Locul livrarii de bunuri

de Stan Cosmina valabil la 15 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra, platitoare de TVA cu sediul in Romania, livreaza bunuri alimentare catre o companie din Ucraina.Factura se intocmeste catre o alta societate din Romania care detine VAT valid de Romania care factureaza la randul ei societatii din Ukraina. Transportul marfii este asigurat de catre clientul nostru, societatea din Romania. Exportatorul suntem noi, deoarece clientul nostru din ...
12Feb2024

Livrare de marfuri din Romania in Germania prin intermediar

de Anca Bilas valabil la 12 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra (A) inregistrata in scopuri de TVA in Romania/rezidenta in Romania vinde bunuri catre un client (B) rezident in Romania, inregistrat in scopuri de TVA in Romania, dar cu livrarea bunurilor catre un partener al acestuia (C) rezident in Germania. Transportul este organizat de noi (A). Descarcarea bunurilor (destinatia) este in Germania, iar livrarea se efectueaza direct de la A ...
07Feb2024

TVA livrare panouri fotovoltaice

de Gina Popescu valabil la 07 Feb 2024
Intrebare: In cazul in care o firma platitoare de TVA (A) vinde panouri fotovoltaice catre o SRL (B), iar cumparatorul (B) vinde mai departe aceste panouri catre o persoana fizica (destinatie imobil: locuinta), poate fi aplicata pentru vanzarea de la (A) la (B) cota de TVA redusa de 9% (prevazuta in Codul fiscal la art. 291 alin. (2) lit. n))? In caz afirmativ, care este modalitatea de completare de catre ...
x