Elemente obligatorii chitanta
valabil la 30 Aug 2021
Intrebare: In situatia in care o firma achita in numerar o factura in conditiile legii, chitanta primita pentru justificare banilor platiti trebuie sa contina semnatura si stampila?
Raspuns: Potrivit pct. 2 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin Ordinul 2634/2015, documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;
- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
CHITANTA (Cod 14-4-1)
CHITANTA PENTRU OPERATIUNI IN VALUTA (Cod 14-4-1/a)
Chitanta si chitanta pentru operatiuni in valuta sunt documente justificative de inregistrare in registrul de casa/registrul de casa in valuta si in contabilitate a incasarilor si platilor efectuate in numerar (lei/valuta), precum si a depunerilor de sume la casieria entitatii.
In conditiile in care sumele inscrise in chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor din Codul fiscal, formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate.
In conditiile utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, in conformitate cu prevederile legale, documentul in baza caruia se inregistreaza in contabilitate veniturile aferente incasarilor zilnice este Raportul fiscal de inchidere zilnica, respectiv Registrul special intocmit in conditiile defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale.
Se intocmeste pentru fiecare suma incasata, de catre casierul entitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
Avand in vedere prevederile legale de mai sus, consider ca orice document justificativ trebuie sa contina semnatura persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii, respectiv a persoanei care a incasat suma, in cazul chitantei. Stampila nu este obligatorie.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Intrebari similare din categoria Documente
25Apr2024
Formulare tipizate pierdute
de
Gina Popescu
valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Societatea in cauza factureaza catre clientii sai pe tipizat facturi fiscale. Formularele necompletate a facturilor tipizate personalizate sunt comandate si stocate la sediul social, la punctele de lucru sunt trimise prin firma de curierat cu documente aferente. In luna aprilie s-a trimis prin firma de curierat un top de facturi fiscale tipizate personalizate necompletate (750 bucati) la punctul ...
09Apr2024
Documente inregistrare punct de lucru la ONRC.
de
Elena Garofil
valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O SRL are sediul social in jud. Cluj, platitoare de impozit profit, fara salariati si neplatitoare de TVA. Toate declaratiile si plata contributiilor se depun la ANAF Cluj. Urmeaza sa faca demersurile la ONRC in vederea deschiderii unui punct de lucru in jud. Sibiu; nu intentioneaza sa faca aganjari. Ce demersuri sunt de facut la ONRC? Actele pentru deschiderea punctului de lucru in jud. ...
03Apr2024
Declarare borderouri de achizitie in e-Factura
de
Anca Bilas
valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Achizitionam fructe si legume din piata, direct de la producatori pe baza de borderou de achizitie.Incepend cu 1.04.2024 producatorii trebuie sa declare aceste borderouri in e-Factura?
03Apr2024
Documente de transport BRFR
de
Gina Popescu
valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa specificati in cazul unei achizitii intracomunitare de marfuri cu risc fiscal ridicat (imbracaminte-incaltaminte) din UE, ce documente trebuie sa insoteasca marfa transportata.In ce conditii este necesara raportarea in e-Transport?
02Apr2024
Cartele de telefonie primite gratuit si oferite gratuit clentilor
de
Gina Popescu
valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: O societatea comerciala livreaza cartele cu titlu gratuit unui client. Castigul societatii este comisionul de activare. Mentionez ca aceste cartele au fost primite de la furnizor cu valoarea 0. Va rog sa imi mentionati ce document sta la baza livrarii acestor cartele cu titlu gratuit si ce informatii trebuie sa apara obligatoriu in acesta?
30Mar2024
Decontare transport la si de la locul de munca, documente.
de
Elena Garofil
valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: In cadrul unei ONG s-a hotarat decontarea transportului la si de la locul de munca pentru cei 12 salariati in cuantum de 80 de lei/ luna.Ce documente justificative trebuie sa aduca fiecare angajat pentru ca aceasta cheltuiala sa fie deductibila? Bonul fiscal STB/Metrorex cu codul fiscal al ONG este suficient sau trebuie solicitata factura fiscala in baza bonurilor fiscale?