Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Etapele si consecintele procedurii insolventei

valabil la 11 Oct 2019
Justinian Cucu Raspuns oferit de
Justinian Cucu

Jurist si expert in proceduri fiscale

Intrebare: O firma care are gradul de indatorare de peste 110% si datorii de aproape 2 milioane lei la bugetul de stat, doreste sa intre in insolventa si sa se reorganizeze. Care sunt pasii, atat ai deschiderii cat si derularii procedurii insolventei, procedeele necesare, documente care trebuiesc intocmite, depuse si unde anume, existenta unor controale si de unde, baza legala si orice informatie suplimentara, pe care nu am formulat-o, dar, pe care ati putea sa mi-o oferiti in calitate de specialist fiscal, pentru o situatie de acest gen?

1. Se va depune o cerere de deschidere a procedurii generale a insolventei sau una simplificata? In ce consta diferenta intre acestea doua?

2. Care va fi impactul asupra contabilitatii firmei? Va fi necesar un audit sau o expertiza contabila extrajudiciara, inainte de a fi depusa cererea? Mentionez ca in balanta contabila figureaza un sold foarte mare pe contul casa (bani care, real nu exista), un sold la fel de mare pe contul debitori diversi (care este pe numele asociatului), iar de aici se naste intrebarea, soldurile acestea, care fac parte din activele firmei (capital circulant), cum vor fi inchise? Se vor vinde din activele firmei pentru a se acoperi aceste lipsuri?

3. Ce documente vor fi depuse (inscrisuri) balante, bilanturi, invenare, raport de audit, etc. in spatele cererii de deschidere a procedurii insolventei?

4. Cum vor fi stinse obligatiile fiscale si celelalte datorii? Vor fi esalonate? Firma a cerut deja o esalonare la plata a datoriilor, acesta va mai fi luata in calcul, sau va fi anulata?

5. Ce facilitati reale exista pentru firma, in vederea salvarii si a reorganizarii activitatii? Cum va decurge planul de reorganizare?

6. Ce facilitati exista pe partea de impozite? Firma poate fi iertata de anumite penalitati sau dobanzi?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 8121

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 oct 2019.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123090 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Legislatie

09Apr2024

Compartimentul caruia ii revine obligatia de intocmire a statului de salarii

de Rodica Mantescu valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: In cadrul societatii noastre functioneaza doua compartimente, respectiv: resurse umane si financiar-contabilitate.Va rog sa imi comunicati carui compartiment, dintre cele doua ar trebui sa ii revina responsabilitatea cu privire la intocmirea statului de plata (calculul salariilor) potrivit legislatiei in vigoare?
25Mar2024

Dobanzi calculate pentru neincasarea in termen a creantelor fata de o societate din UE

de Anca Bilas valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra are unic asociat firma mama din UK. Conform dosarul preturilor de transfer intocmit de firma mama, societatea noastra calculeza pentru creantele neincasate de la aceasta o dobanda lunara. Dobanda lunara este calculata in functie de indicele Euribor care majorat cu 0,5%. 1. Este necesar ca pentru dobanda calculata si contabilizata ca firma din Romania sa emita factura catre ...
07Mar2024

Rata dobanzii in cazul unui contract de imprumut intre societati afiliate

de Anca Bilas valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala acorda un imprumut unei societati afiliate. Dobanda aplicata este pentru a fi corect fiscal-legal (dobanda medie bnr + comision de administrare etc.). Valoarea dobanzii se poate inregistra lunar pe baza de grafic prin nota contabila/decont calcul sau este necesar emiterea unei facturi de dobanzi? Daca considerati ca mai sunt detalii la care nu m-am referit, va rog sa ...
24Feb2024

Facilitati fiscale contructii. Cifra de afaceri zero in ianuarie

de Daniela Manole valabil la 24 Feb 2024
Intrebare: In luna ianuarie 2024 o societate cu codul CAEN in constructii nu are cifra de afaceri in constructii.Mai beneficiaza de facilitati la salarii tinand cont ca anul trecut a depasit mereu 80% sau ne raportam doar la anul 2024?
09Ian2024

Solicitare anulare factura de penalitati

de Mihaela Corneanu valabil la 09 Ian 2024
Intrebare: Compania la care lucrez are ca domeniu productia de benzi transportoare din cauciuc si ofera si servicii de imbinare a benzilor (lipire). In noiembrie am primit o solicitare de la un client pentru o banda transportoare si un serviciu de imbinare la fata locului. Banda respectiva s-a rupt, iar echipa noastra a fost la fata locului pentru a o repara. Ulterior s-a rupt, iar dupa cateva saptamani ...
27Nov2023

Scutiri. Legea 296/2023

de Adela Oncescu valabil la 27 Nov 2023
Intrebare: Va rog sa ne comunicati daca prin dispozitiile art. Iii pct. 8 si 19 din legea nr. 296/2023 privind unele masuri fiscal - bugetare ce au adus modificari legii nr. 227/2015 privind codul fiscal referitor la facilitatile fiscale afecteaza si salariatii care isi desfasoara activitatea in cercetare. Mentionez ca acestia beneficiaza de scutire a impozitului in baza omfp nr. 2326/29.08.2017 si mci nr. ...
x