Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Evidentiere comisioane vanzare prin retele

valabil la 20 Mar 2025Conform legislatiei in vigoare!
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Va contactam cu privire la procesul de inregistrare contabila a comisioanelor si bonusurilor in cadrul sistemului tip MLM, descris mai jos. Dorim sa ne asiguram ca toate procedurile sunt conforme cu reglementarile fiscale si comerciale, precum si sa clarificam clasificarea corecta a activitatii din punct de vedere contabil.

Aspecte analizate:

- Contabilizarea corecta a comisioanelor si bonusurilor, astfel incat sa respectam reglementarile in vigoare.

- Asigurarea conformitatii fiscale, astfel incat toate tranzactiile sa fie inregistrate corect si sa evitam eventuale probleme cu autoritatile fiscale.

- Clasificarea activitatii comerciale dorim sa intelegem daca acest proces este considerat comert cu amanuntul sau comert cu ridicata, avand in vedere modelul prezentat.

- Receptionarea marfii in sistemul MLM modul corect de evidenta a marfurilor si inregistrarea acestora in sistemul nostru contabil.

Procesul actual de functionare:

1. Acumularea punctelor

- Fiecare achizitie efectuata de membrii retelei (distribuitori independenti) genereaza puncte.

- Aceste puncte sunt inregistrate in sistem si sunt utilizate ulterior pentru calcularea comisioanelor si bonusurilor.

2. Totalizarea punctelor

- Sistemul cumuleaza toate realizarile membrilor, incluzand atat achizitiile personale, cat si punctele generate de echipele lor (liniile inferioare).

3. Calcularea comisioanelor

- Comisioanele sunt stabilite pe baza punctelor acumulate si a nivelului atins, in functie de valoarea totala a vanzarilor generate.

- Fiecare produs are o valoare de vanzare stabilita, utilizata pentru calcularea comisioanelor.

4. Modalitati de plata a bonusurilor si comisioanelor

4.1 Achizitionarea de produse cu reducere

- Membrii pot folosi comisioanele acumulate pentru a achizitiona produse cu o reducere de pana la 50%.

- Aceste comisioane nu au termen de expirare.

4.2 Sold virtual pentru achizitii viitoare

- Membrii care achizitioneaza un pachet de produse XY primesc o valoare de reducere echivalenta, inregistrata intr-un cont virtual.

- Reducerea poate fi utilizata pentru achizitionarea de produse cu un discount de 10%, dar are o valabilitate de 3 ani.

4.3 Plata comisioanelor pe baza de factura

- Membrii care detin o firma pot factura comisioanele obtinute, in baza unui contract suplimentar.

- Sumele sunt apoi transferate in contul bancar al firmei respective.

5. Exemplu de gestionare a comisionului si punctelor

- Un client intra in magazinul nostru sau plaseaza o comanda online. Deoarece este deja un membru inregistrat, acesta dispune de un comision virtual, care este inregistrat intr-un sistem separat.

- Sa presupunem ca pretul produsului X este de 50 RON. Clientul poate folosi maximum 50% din comisionul sau ca reducere, ceea ce inseamna 25 RON in acest caz. Astfel, clientul va plati doar 25 RON in numerar sau cu cardul.

- De asemenea, produsul are un anumit numar de puncte asociate, care sunt inregistrate in sistemul companiei.

- Sa presupunem ca acest produs valoreaza 15 puncte, iar 1 punct = 2 RON, deci 15 puncte 2 RON = 30 RON sub forma de comision acumulat.

- Deoarece acest comision este inregistrat doar intr-un sistem separat si nu apare imediat in contabilitate, clientul nu poate primi cei 30 RON la momentul achizitiei.

- Plata acestui comision se face doar daca clientul acumuleaza minimum 100 de puncte pe luna; altfel, nu primeste nimic.

Cum putem evidentia analitic aceste sume in contul 472, daca la momentul achizitiei nu stim exact cat comision va fi acordat?

Dorim sa analizam urmatoarele aspecte:

- Metoda corecta de contabilizare a comisioanelor si bonusurilor.

- Conformitatea fiscala a procesului, inclusiv obligatiile privind impozitarea.

- Clasificarea corecta a activitatii (comert cu amanuntul sau comert cu ridicata).

- Modul corect de receptionare a marfii in sistemul MLM si evidenta acesteia.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4617

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 mar 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Comert

21Apr2025

Incadrarea fiscal-contabila a voucherelor in comertul cu amanuntul

de Liviu Sapunaru valabil la 21 Apr 2025
Intrebare: Firma detine un magazin de suveniruri, cu activitate de comert cu amanuntul. Dorim sa emitem vouchere cu diverse valori, pe care clientii le pot achizitiona de la noi si le pot oferi mai departe. Clientul final se intoarce cu voucherul primit si achizitioneaza marfa in limita sumei inscrise pe acel voucher.Cum se pot contabiliza aceste vouchere si care este monografia contabila aferenta? La ...
18Apr2025

Achizitie de marfuri din Franta. Clienti persoane fizice din Spania

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2025
Intrebare: O societate din Romania platitoare de tva achzitioneaza marfa din Franta de la o firma platitoare de tva, marfa care este vanduta clientilor persoane fizice din Spania, fara ca marfa sa ajuga pe teritoriul Romaniei. Care sunt obligatiile societatii din Romania- cum va inregistra factura de la furnziorul din Franta si cum va factura clientilor spanioli din punctul de vedere al tva?
15Apr2025

Vanzare marfa in consignatie

de Mihaela Corneanu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: SRL vinde arme de vanatoare cu amanuntul. Cum se contabilizeaza armele de vanatoare in consignatie? Ce taxe se platesc? Care este monografia contabila si legislatia aferenta activitatii?
18Apr2025

Vouchere de combustibil acordate clientilor in cadrul unor campanii publicitare

de Carmen Adomnoaei valabil la 18 Apr 2025
Intrebare: Firma doreste sa acorde clientilor, persoane juridice, in campanii de marketing vouchere de combustibil.Va rog sa-mi spuneti baza legala, documentul de insotire (decontare) pentru predarea voucherelor si monografia contabila.
16Apr2025

Achizitie accesorii mobila din UK cu livrare in UK

de Vera Constantin valabil la 16 Apr 2025
Intrebare: O companie producatoare de mobila trimite din Romania in Anglia mobila, la o alta firma din Anglia. Pentru acea mobila mai sunt necesare cateva manere (acesta este doar un exemplu) care se gasesc doar in Anglia. Firma din Romania trebuie sa le plateasca si sa le furnizeze odata cu mobila. Insa nu le mai aduce in Romania. Doar doreste sa le plateasca si sa fie livrate direct in Anglia, la ...
15Apr2025

Receptie si vanzare marfuri

de Mihaela Corneanu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: O societate cu raspundere limitata (SRL) are un contract cu un client pentru vanzarea unor marfuri. Comenzile de la client sunt transmise pentru produse cu o anumita denumire, iar la achizitie, produsele au denumiri diferite fiecare furnizor folosind propriile denumiri insa, in esenta, este vorba despre aceleasi produse.Intrucat clientul are pretentia ca in factura emisa catre el sa fie ...
x