Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

HG nr. 217/2020 - clarificari privind concediul platit al parintilor (Legea nr. 19/2020)

23 Mar 2020
Nicolae Liviu Realizat de
Nicolae Liviu

Economist

In Monitorul Oficial nr. 230/21.03.2020 a fost publicata HG nr. 217/2020 privind aplicarea Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor pentru supravegherea copiilor in situatia inchiderii unitatilor de invatamant.

1. Se stabilesc ca zile libere platite pentru unul dintre parinti in situatia suspendarii cursurilor sau inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in temeiul Legii nr. 19/2020 si Decretului 195/2020, zilele lucratoare pana la incetarea situatiei de urgenta decretata, cu exceptia zilelor lucratoare din perioada vacantelor scolare.

2. Prevederile se aplica persoanelor care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 19/2020, respectiv:
a) au copii cu varsta de pana la 12 ani, inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant sau au copii cu dizabilitati cu varsta de pana la 18 ani, inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant;
b) locul de munca ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.

3. Zilele libere se acorda la cererea unuia dintre parinti depusa la angajatorul persoanei care va supraveghea copilul in aceasta perioada insotita de o declaratie pe propria raspundere a celuilalt parinte din care sa rezulte ca acesta nu a solicitat la locul sau de munca zile libere ce i s-ar cuveni potrivit Legii nr. 19/2020, respectiv ca nu se afla in concediu de odihna sau concediu fara plata precum si de copia certificatului de nastere al copilului/copiilor.

4. Modelul declaratiei pe propria raspundere poate fi accesat AICI:

5. Pentru fiecare zi libera angajatorul acorda o idemnizatie care se plateste din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului, si al carei cuantum este de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediul brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Practic indemnizatia se plafoneaza la 5.429 lei x 75% = 4.072 lei.

6. Pentru decontarea sumelor de plata, angajatorul va depune o cerere la AJOFM, insotita de urmatoarele documente:

a) lista angajatilor care au beneficiat de zile libere precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada
b) copii de pe statele de plata din care sa reiasa plata idemnizatiei
c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea 19/2020. Modelul se va publica prin ordin al ANOFM.
d) dovada platii contributiilor si impozitelor aferente perioadei pentru care s-a platit indemnizatia.

Cererea va fi semnata si va fi datata de reprezentantul legal al societatii si va contine cel putin urmatoarele elemente:

-datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de email
-contul bancar
-numele reprezentantului legal al angajatorului
-suma totala solicitata
-numarul angajatilor pentru care s-a solicitat suma.

Un model de cerere poate fi accesat AICI.

Documentele mentionate se trimit pe cale electronica la adresa electronica care va fi comunicata de AJOFM, in cel mult 30 de zile de la data efectuarii platii contributiilor si impozitelor aferente indemnizatiei.

Decontarea se va face in termen de 60 de zile calendaristice de la data inregistrarii documentelor.

AJOFM au obligatia ca in termen de 24 de ore de la primirea prin posta electronica a documentelor sa comunice angajatorului numarul de inregistrare a solicitarii.

Important! Potrivit OUG nr. 30/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 231/21.03.2020  mentioneaza faptul ca angajatorii vor putea recupera de la stat doar indemnizatia neta acordata pe perioada in care angajatii se afla in concediu de supraveghere a copiilor, conform Legii nr. 19/2020, urmand ca impozitul si contributiile sa fie suportate de angajator.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x