Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Hotararea nr. 766/2020. Norme metodologice de aplicare "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE"

16 Sep 2020
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Hotararea nr. 766/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", precum si a Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE"

Hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15 septembrie 2020.

Dispozitii generale
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului  nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", cu modificarile si completarile ulterioare.

Se aproba Schema de ajutor de minimis aferenta Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE".

In termen de 10 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN cererile de inscriere in program, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2020 in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", precum si nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului.

NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE"

Garantiile de stat prevazute la art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020 privind aprobarea Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", se acorda in favoarea fiecarui beneficiar participant in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE",  pentru finantarile de tip leasing financiar destinate achizitionarii de bunuri mobile noi si/sau second-hand prin intermediul finantarilor de tip leasing financiar, prin MFP, astfel:

    a) in procent de maximum 80% din valoarea finantarii, exclusiv dobanzile, comisioanele si alte cheltuieli aferente finantarii garantate, pentru achizitia de echipamente IT si tehnologia informatiei de urmatorul tip: echipamente individuale sau asamblate, sistemele hardware si software si/sau tehnologia necesara pentru prelucrarea - procurarea, procesarea, stocarea, convertirea si transmiterea informatiei prin folosirea computerelor - calculatoarelor electronice, tehnicii de calcul - tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, sisteme audiovideo etc. 
  
b) in procent de maximum 60% din valoarea finantarii, exclusiv dobanzile, comisioanele si alte cheltuieli aferente finantarii garantate, pentru achizitia de utilaje si echipamente tehnologice, vehicule pentru transport marfuri si persoane utilizate in scop comercial, care se incadreaza in urmatoarele categorii:

   -  autoutilitara - autovehicul transport marfa - autovehicul din categoria N1, N2 sau N3, cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de marfuri si care poate tracta o remorca; 
   - autocar - autobuz definit conform prevederilor art. 3 pct. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificarile si completarile ulterioare, cu mai mult de 22 de locuri pe scaune, destinat si echipat numai pentru transportul de persoane asezate pe scaune, avand spatii speciale pentru transportul bagajelor pe distante mari, amenajat si dotat pentru a asigura confortul persoanelor transportate, avand interdictia de a transporta persoane in picioare;
   - echipamente - totalitatea echipamentelor individuale sau asamblate, respectiv masini, utilaje si instalatii de lucru etc., destinate desfasurarii de catre beneficiarul eligibil a activitatilor economice conform codului CAEN finantat; 
   - utilaje - totalitatea uneltelor, aparatelor, masinilor etc. necesare pentru efectuarea de catre beneficiar a unei anumite lucrari sau pentru asigurarea procesului de productie conform CAEN finantat; 

Costul total al finantarilor de tip leasing financiar acordate in cadrul Programului este reprezentat de rata dobanzii ROBOR la 3 luni plus o marja fixa de maximum 3,5% pe an pentru finantarile de tip leasing financiar acordate in conditiile prevazute mai sus.

Plata ajutorului de minimis aferent dobanzii subventionate si a comisionului de administrare se efectueaza pana la data de 31 octombrie 2021, cu posibilitatea prelungirii, in limita bugetului alocat schemei prin Programul "Transferuri in cadrul schemelor de ajutor de stat", conform angajamentului legal emis in baza unei decizii de plata a sumelor de virat in contul FNGCIMM, potrivit prevederilor Schemei de ajutor de minimis aferente Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii "IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE", emisa si transmisa lunar de administratorul schemei. Modelul deciziei de plata este prezentat in anexa care face parte integranta din prezentele norme metodologice.

Plata se efectueaza in lei, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data inregistrarii on-line a deciziei de plata emise de catre administratorul schemei, la Registratura generala a MFP, pe adresa registratura@mfinante.gov.ro.
 
Categoriile de bunuri care pot face obiectul finantarii in cadrul Programului

Bunurile mobile care se pot achizitiona in cadrul Programului se pot incadra in urmatoarele categorii, in functie de obiectul de activitate al beneficiarului, fara a se limita la acestea:

a) autoutilitara - autovehicul transport marfa - autovehicul din categoria N1, N2 sau N3, cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de marfuri si care poate tracta o remorca;
b) autocar - autobuz definit conform prevederilor art. 3  pct. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificarile si completarile ulterioare, cu mai mult de 22 de locuri pe scaune, destinat si echipat numai pentru transportul de persoane asezate pe scaune, avand spatii speciale pentru transportul bagajelor pe distante mari, amenajat si dotat pentru a asigura confortul persoanelor transportate, avand interdictia de a transporta persoane in picioare;
c) echipamente - totalitatea echipamentelor individuale sau asamblate, respectiv masini, utilaje si instalatii de lucru etc., destinate desfasurarii de catre beneficiarul eligibil a activitatilor economice conform codului CAEN finantat;
d) utilaje - totalitatea uneltelor, aparatelor, masinilor etc. necesare pentru efectuarea de catre beneficiar a unei anumite lucrari sau pentru asigurarea procesului de productie conform CAEN finantat;
e) echipamente IT si tehnologia informatiei - totalitatea echipamentelor individuale sau asamblate, sistemele hardware si software si/sau tehnologia necesara pentru prelucrarea - procurarea, procesarea, stocarea, convertirea si transmiterea informatiei prin folosirea computerelor - calculatoarelor electronice, tehnicii de calcul - tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta/copiator/multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, sisteme audiovideo etc.

Referitor la achizitia de bunuri mobile second-hand

Achizitia bunurilor mobile second-hand poate fi finantata prin leasing garantat in cadrul Programului in cazul bunurilor inmatriculate si rulate minimum 100 km, iar in cazul bunurilor neinmatriculabile, daca acestea au fost puse in functiune si la data cererii de acordare a finantarii inregistreaza un numar de ore de functionare. Finantatorul poate aproba finantarea in conditiile in care durata maxima a finantarii este cel putin egala cu perioada ramasa din durata normata de functionare a bunurilor mobile care fac obiectul contractului de leasing financiar.

Conform politicilor interne ale finantatorului se stabileste ca vechimea bunului mobil la momentul finantarii plus perioada de finantare nu trebuie sa depaseasca durata economica de viata a acestuia - in functie de tipul bunului mobil, perioada totala nu va depasi 10 ani.

Durata maxima a finantarii
Durata maxima este de 72 de luni, cu posibilitatea acordarii unei perioade de gratie cu durata cuprinsa intre 3 si 12 luni.

Criteriile de eligibilitate pentru finantatorii care acorda finantari garantate in cadrul Programului

a) se incadreaza in categoria institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul special tinut de Banca Nationala a Romaniei;
b) au acoperire teritoriala la nivel national si/sau judetean;
c) acorda finantari in lei destinate beneficiarilor care indeplinesc criteriile de eligibilitate ale Programului;
d) acorda finantarile pe baza analizei incadrarii beneficiarului in conditiile Programului, precum si a capacitatii de rambursare a acestora, efectuata in conformitate cu normele interne proprii in vigoare;
e) prevad in mod expres in contractele de leasing financiar costurile cu dobanda, exprimata in raport cu ROBOR la 3 luni, incluse in marja si, separat, costurile cu comisioanele aferente finantarilor garantate;
f) nu percep comision de rambursare anticipata si nu includ in contractele de leasing financiar clauze care sa permita modificarea unilaterala a acestora;
g) acorda finantarile pentru o durata maxima de 72 de luni, inclusiv perioada de gratie cu durata cuprinsa intre 3 si 12 luni.

Criterii de eligibilitate pentru beneficiarii Programului

Beneficiarul este eligibil in cadrul Programului daca la data acordarii finantarii indeplineste cumulativ conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, nu desfasoara activitatea in sectoarele si domeniile prevazute la art. 3 alin. (5) din acelasi act normativ si indeplineste conditiile de eligibilitate din schema de ajutor de minimis prevazuta in anexa nr. 2 la hotarare.

In cazul in care beneficiarul finantarii inregistreaza obligatii fiscale restante si/sau alte obligatii bugetare restante administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta are obligatia achitarii acestora pana la data transmiterii de catre finantator la FNGCIMM a solicitarii de garantare in cadrul Programului.

Domeniile de activitate pentru care nu pot fi garantate finantari in cadrul Programului
a) intermedieri financiare si asigurari:
641 - Intermediere monetara;
642 - Activitati ale holdingurilor;
643 - Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare;
649 - Alte activitati de intermedieri financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii;
651 - Activitati de asigurari;
652 - Activitati de reasigurare;
653 - Activitati ale fondurilor de pensii (cu exceptia celor din sistemul public de asigurari sociale);
661 - Activitati auxiliare intermedierilor financiare, cu exceptia activitatilor de asigurari si fonduri de pensii;
662 - Activitati auxiliare de asigurari si fonduri de pensii;
663 - Activitati de administrare a fondurilor;

b) tranzactii imobiliare:
681 - Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii;
682 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate;
683 - Activitati imobiliare pe baza de comision sau contract;

c) 920 - Activitati de jocuri de noroc si pariuri;

d) productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, cu exceptia vinului si berii, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope;
110 - Fabricarea bauturilor, cu exceptia clasei: 1102 - Fabricarea vinurilor din struguri, 1103 - Fabricarea cidrului si a altor vinuri din fructe, 1105 - Fabricarea berii, 1107 - Productia de bauturi racoritoare nealcoolice; productia de ape minerale si alte ape imbuteliate;
1200 - Fabricarea produselor din tutun;
2540 - Fabricarea armamentului si munitiei;
2051 - Fabricarea explozivilor;
4635 - Comert cu ridicata al produselor din tutun;
4639 - Comert cu ridicata nespecializat de produse alimentare, bauturi si tutun;
4725 - Comert cu amanuntul al bauturilor, in magazine specializate;
4726 - Comert cu amanuntul al produselor din tutun, in magazine specializate;

e) activitati de inchiriere si leasing:
771 - Activitati de inchiriere si leasing cu autovehicule;
772 - Activitati de inchiriere si leasing cu bunuri personale si gospodaresti;
773 - Activitati de inchiriere si leasing cu alte masini, echipamente si bunuri tangibile;
774 - Leasing cu bunuri intangibile, exclusiv financiare;
f) activitati de investigare si protectie:
801 - Activitati de protectie si garda;
802 - Activitati de servicii privind sistemele de securizare;
803 - Activitati de investigatii;

g) sectoarele de activitate excluse de la aplicarea Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x