Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Iunie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Impozit amenajari

valabil la 12 Mai 2025Conform legislatiei in vigoare!
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Care este opinia dumneavoastra privind tratamentul fiscal al amenajarilor efectuate intr-o cladire de birouri, realizate de proprietar in beneficiul chiriasilor, in ceea ce priveste impozitul pe constructii (cota de 0,5%)? Amenajarile constau in finisaje, compartimentari interioare, instalatii electrice si HVAC. Din perspectiva proprietarului, exista doua abordari posibile:

1. Amenajarile sunt tratate ca parte integranta din cladire si sunt impozitate cu impozitul pe cladiri.

2. Amenajarile sunt tratate distinct si sunt impozitate cu impozitul pe constructii (0,5%).

Va rugam sa ne indicati care este interpretarea dumneavoastra in acest context si care sunt criteriile-cheie ce trebuie avute in vedere pentru incadrare.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4110

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 12 mai 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Taxe locale

16Iun2025

Impozit pe constructii

de Constanta Popa valabil la 16 Iun 2025
Intrebare: Nu am calculat si declarat taxa pe stalp. Ma puteti ajuta, va rog? Atasez balanta mijloacelor fixe.
14Iun2025

Impozit constructii. Taxa pe stalp

de Gabi Popescu valabil la 14 Iun 2025
Intrebare: Societatea datoreaza impozit pe constructie in valoare de 5 lei, asa-zisa taxa de stalp. Pentru anul 2025, se declara in mai 2025 sau in mai 2026 prin formularul 100?
12Iun2025

Containere/ birou/ alimentare apa/trafo. Taxa stalp

de Vera Constantin valabil la 12 Iun 2025
Intrebare: Suntem o societate de constructii si prestam servicii pentru constructia unui spital.In acest sens, am facut organizarea de santier in curtea beneficiarului, pentru perioada contractuala (containere, birou, alimentare apa, trafo).Va rugam sa ne indicati ce obligatii de declarare si plata a taxelor avem fata de autoritatile locale si unde se depun eventualele declaratii, daca acestea sunt ...
13Iun2025

Modernizari ce depasesc 25% din valoare constructie -DTIL

de Vera Constantin valabil la 13 Iun 2025
Intrebare: O societate comerciala are in patrimoniu urmatoarele imobilizari:1. Teren contabilizat in cont 21112. Amenajare teren Gard contabilizata in cont 2112, cu o valoare de aproximativ 5,5% din valoarea terenului3. Amenajare teren Platforma contabilizata in cont 2112, cu o valoare semnificativa, aproximativ 80% din valoarea terenului4. Hala 1 depozitare + cladire birouri contabilizata in cont ...
10Iun2025

Deductibilitate cheltuieli sediu secundar in apartament

de Vera Constantin valabil la 10 Iun 2025
Intrebare: O firma detine un sediu social intr-un sector al Bucurestiului si doreste sa deschida un punct de lucru intr-un alt sector, prin inchirierea unui apartament intr-un ansamblu rezidential.Care sunt obligatiile declarative si ce implicatii fiscale exista (deducerea chiriei, utilitatilor) in urmatoarele variante:1. La ONRC se declara punctul de lucru fara activitate;2. La ONRC se declara punctul ...
09Iun2025

Rectificare 100 bonificatie impozitul pe constructii speciale

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 09 Iun 2025
Intrebare: Referitor la impozitul pe constructii speciale pentru anul 2024, societatea comerciala la care activez a platit contributia inainte de aparitia formularului D100 actualizat, cu includerea bonificatiei de 10%. Am platit acest impozit majorat, fara reducere, si dorim sa compensam diferenta la urmatorul termen de plata a datoriilor catre Bugetul Statului.Va rugam sa ne spuneti care este procedura ...
x