Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inchiriere imobil societate

valabil la 18 Dec 2024
Mihaela Corneanu Raspuns oferit de
Mihaela Corneanu


Intrebare: O societate achizitioneaza un apartament in anul 2021 prin taxare inversa. Din anul 2024, administratorul declara ca utilizeaza imobilul in proportie de 50%. Se platesc utilitatile lunare in valoare de 447 + TVA si se hotaraste ca sa se factureze lunar 50% din chiria de piata si sa se refactureze utilitatile.

Ce valoare ar trebui facturata lunar pentru refacturarea utilitatilor pe numele administratorului si cum procedam cu cheltuielile de amortizare a imobilului?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 18 dec 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134803 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

16Ian2025

Achizitie apartament si teren la pret unic

de Stan Cosmina valabil la 16 Ian 2025
Intrebare: Cum se poate determina si inregistra corect valoarea terenului din pretul total al unei tranzactii care include apartamente, cote-parti din spatii comune si cota-parte din teren, pentru a respecta cerintele contabile si fiscale? Societatea noastra a achizitionat mai multe apartamente ca investitii, pe care le promoveaza pentru vanzare. In contractul de vanzare-cumparare, obiectul tranzactiei este ...
14Ian2025

Transfer drept proprietate investitii facute la imobil inchiriat. Regim TVA

de Monica Cernea valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: O societate comerciala A (care are ca obiect subinchirierea unor spatii comerciale) ii este transferata in 2025 de catre unul dintre chiriasi (societatea B) investitia realizata de acesta din urma in suma X mil RON. Mentionam ca aceasta investitie apartine unei perioade anterioare anului 2025. Societatea comerciala A s-a inteles cu chiriasul B ca aceasta investitie sa fie suportata de B, astfel ...
14Ian2025

Cheltuieli de amenajare spatiu PFA.

de Elena Garofil valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: O persoana fizica a cumparat un spatiu si doreste sa il inchirieze propriului PFA (activitati independente) pentru a-si desfasura activitatea (spatiul va fi folosit strict ca birou). Spatiul a fost achizitionat la nivel semifinisat si acum se finiseaza (glet, faianta, gresie, parchet etc.). Cand se prinde pe cheltuieli la PFA? Pe durata de amortizare a cladirii (40 de ani) sau pe durata ...
12Ian2025

Inchiriere spatiu de catre o PF catre o PJ. Recunoastere cheltuieli cu chiria in contabilitatea societatii

de Georgiana Mierloiu valabil la 12 Ian 2025
Intrebare: Am un spatiu in proprietate personala, ca persoana fizica, pe care l-am inchiriat unei societati. Cum se considera investitia realizata la acest spatiu: se amortizeaza sau se considera chirie?
31Dec2024

Tratamentul contabil al achizitiei unui mijloc fix

de Liviu Sapunaru valabil la 31 Dec 2024
Intrebare: Daca data facturii este in decembrie 2024 pentru achizitia unei masini de lucru si procesul-verbal de predare-primire a masinii este in luna urmatoare, adica ianuarie 2025, se poate receptiona la inregistrarea facturii mijlocul fix pe contul 4093 in decembrie 2024 si inchide pe contul 2133 odata cu data procesului-verbal de predare, adica ianuarie 2025, si sa il amortizam incepand din februarie ...
26Dec2024

Vanzare cladire si active anexate constructiei

de Vera Constantin valabil la 26 Dec 2024
Intrebare: Vanzarea de cladire facturata in regim de taxare inversa, activele mobile exterioare anexate constructiei (neimpozabile din punct de vedere DITL) care vor avea un contract separat (de exemplu liftul, transformator fotovoltaic si statii de incarcare etc.), ce regim de tva vor urma?
x