Inchirierea unui bun imobil intre persoane afiliate
- A SRL are ca obiect principal de activitate administrare imobile (cod CAEN 6832) si secundar printre altele, inchiriere imobile (cod CAEN 6820).
- B SRL are ca obiect principal de activitate productia si printre alte coduri CAEN, inchiriere imobile (cod CAEN 6820).
- spatiul de productie va fi dat in comodat societatii A SRL care il va subinchiria societatii B SRL.
- societatea A SRL va notifica ANAF pentru aplicarea TVA pe veniturile din inchiriere pentru tot spatiul primit in comodat (identificat cu adresa spatiului).
- societatea B SRL nu va notifica ANAF pentru aplicare TVA pe veniturile/factura de subinchiriere a spatiului inchiriat mai sus de la A SRL.
Actionarul unic la societate este proprietarul spatiului de productie (persoana fizica).
Printre clauzele contractuale dintre Proprietar-A SRL si A SRL-B SRL se numara si:
- ambele societati A SRL si B SRL pot sa subinchirieze total sau partial spatiul primit in comodat de la proprietar;
- societatea B SRL va suporta toate costurile cu intretinerea, reparatiile, modificari functionale (ex. compartimentari) etc. legate de folosirea spatiului si pe durata de folosirii acestuia;
- societatea B SRL va suporta costurile cu raportul de evaluare imobil si cu impozit pe cladire pe durata folosirii spatiului;
- societatea B SRL plateste utilitatile pe periodata folosirii/inchirierii spatiului.
1. Este permis acest model de afacere de catre legislatia curenta?
2. Poate o societate care primeste spre folosinta/comodat spatiu (deci nu este proprietar pe spatiu) sa notifice ANAF pentru aplicarea TVA la factura de inchiriere?
3. Este permis ca societatea B SRL sa subinchirieze partial sau total spatiul inchiriat de la A SRL la o alta persoana terta (fizica sau juridica) fara a adauga TVA la factura de subinchiriere (de reamintit ca numai B SRL a notificat ANAF pentru aplicarea TVA la factura de inchiriere pentru tot spatiul inchiriat)?
4. Este permisa deducerea TVA pentru platile efectuate de B SRL legate de lucrari in cadrul spatiului inchiriat de la A SRL daca:
a) aceste lucrari sunt legate de desfasurarea activitatii directe cu productia cum ar fi intretinere/reparatii/verificare instalatii utilitati, inlocuiri (ex. centrale termice), compartimentari interioare, izolatie termica compartimentari, reparatii/inlocuire/modificare podele (ex. pentru utilaje grele), instalatii sanitare, reparatii/amenajare spatiul exterior pentru access trafic greu etc.
b) aceste lucrari sunt legate de eficientizarea folosirii spatiului de productie in vederea subinchirierii la societati terte (ex. compartimentari).
5. Exista restrictii relative la tipul de lucrari permise si deductibile (direct sau prin amortizari) pe care societatea A SRL sau B SRL le poate face in cadrul spatiului inchiriat (ex. constructii care pot mari valoarea imobilului, inbunatariri imobil etc.)?
6. Ce alte obligatii fiscale sau notificari are proprietarul spatiului (persoana fizica) pentru speta din acest exemplu, pe durata cedarii spre folosinta/comodat (ex. plata impozite, alte obligatii impuse de lege)? De mentionat ca s-a stipulat in contractul de comodat ca toate cheltuielile legate de intretinere, impozite, utilitati sunt suportate de societatea B SRL.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 feb 2022.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121519 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!