Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 30 Aprilie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>



Inregistrare platitor de TVA

valabil la 14 Apr 2025Conform legislatiei in vigoare!
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Firma de prestari servicii, neplatitoare de TVA, incheie un contract pentru o lucrare ce se va desfasura pe 12 luni. Partile stabilesc facturarea serviciilor (atentie, nu avans) la data semnarii contractului. La finalul lucrarii se va intocmi devizul si PV-ul de receptie. Mentionez ca lucrarile sunt exclusiv pentru manopera, fara materiale.

Exista vreo consecinta daca eu facturez la data semnarii contractului serviciile integrale, la pretul stabilit in contract, depasesc pragul de TVA, devin ulterior platitoare de TVA si, dupa 12 luni, finalizez lucrarile si semnez PV-ul de receptie? Conform Art. 280 alin. (4), (6), (7), Art. 281 alin. (1), Art. 282 alin. (1), (2) lit. a) si b) eu inteleg ca, la data receptiei serviciilor, respectiv dupa 12 luni, cand voi fi platitoare de TVA, trebuie sa regularizez TVA aferenta serviciilor facturate anterior. Va rog frumos sa imi spuneti daca este corect si care este monografia? Cum se inregistreaza aceasta regularizare si cum se declara? Acel TVA pe care il voi colecta, va putea fi dedus si de clientul meu?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: Prestri servicii

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Fa-ti un CONT de TESTARE GRATUITA completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 14 apr 2025.

Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
 
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria TVA e-TVA

29Apr2025

Retur marfuri exportate

de Gabi Popescu valabil la 29 Apr 2025
Intrebare: Societatea noastra a livrat, in anii precedenti (2022, 2023, 2024), produse catre o firma din Anglia. O parte dintre aceste produse au fost considerate neconforme si au fost returnate in aprilie 2025. Marfa returnata a beneficiat de scutiri de TVA si taxe vamale de import, documentul justificativ care a stabilit valoarea statistica fiind factura emisa de firma din Anglia.Care este tratamentul ...
23Apr2025

Emitere factura pentru incasare avans livrare locuinta. Regim TVA

de Amelia Dumitras valabil la 23 Apr 2025
Intrebare: O societate comerciala cu CAEN 4110 (dezvoltare si promovare imobiliara, 6812 CAEN rev. 3) incaseaza avansuri pentru vanzarea apartamentelor in curs de construire.Apartamentele aflate in curs de finalizare vor respecta conditiile pentru aplicarea cotei reduse de 9%:Suprafata utila maxima de 120 mp, fara anexe gospodarestiValoarea totala, inclusiv terenul, nu depaseste 600.000 lei fara ...
16Apr2025

Tratamentul TVA si inregistrarea contabila a accesului la o conferinta internationala desfasurata in afara UE

de Liviu Sapunaru valabil la 16 Apr 2025
Intrebare: O societate din Singapore ne factureaza Acces conferinta. Aceasta conferinta va avea loc in Indonezia-Bali, iar angajatul nostru va participa la ea. Cum o voi inregistra si in ce declaratii (randuri decl) o vom prinde?
15Apr2025

Achizitie intracomunitara autoturism de catre o societate cu obiect de activitate medical

de Anca Bilas valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: O societate cu raspundere limitata (SRL), avand ca obiect de activitate medicina de specialitate, a achizitionat din Germania un autoturism, a carui factura este atasata alaturat. Firma detine un cod special de TVA pentru achizitii intracomunitare, iar autoturismul va avea utilizare mixta, cu deducere de 50%.Va rugam sa ne precizati:- ce declaratii trebuie depuse in legatura cu aceasta ...
02Apr2025

Declaratia 394

de Gabi Popescu valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: O persoana impozabila cu regim mixt, care nu aplica TVA la incasare, tine evidenta a trei jurnale de cumparari: (1) pentru operatiuni pentru care are drept de deducere; (2) pentru achizitii aferente operatiunilor care nu dau drept de deducere; (3) pentru achizitii pentru care nu se poate stabili destinatia (deducere pe baza proratei). Astfel, daca prorata este de 70%, o achizitie de 100 ...
08Mar2025

Obligatiile fiscale ale unei firme cu servicii medicale scutite pentru o factura de procesare plati din Irlanda

de Liviu Sapunaru valabil la 08 Mar 2025
Intrebare: O societate care presteaza doar servicii medicale scutite fara drept de deducere primeste din Irlanda o factura de taxa procesare plata cu cardul. Firma din Irlanda nu aplica TVA pe factura, dar mentioneaza pe factura "Reverse Charge VAT may be applicable".Ce obligatii fiscale si declarative are firma din Romania?
x