Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inregistrari contabile pentru subventii primite

valabil la 02 Oct 2019
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: O societate x a primit un ajutor de minimis (Romania Start Up Plus), cu durata de monitorizare 1 an. Conform planului de afaceri, in baza caruia societatea x a primit ajutorul de minimis, banii primiti ca subventie, societatea x se angajeaza ca ii cheltuie pentru:

- Angajarea a 3 salariati si mentinerea acestora pe o perioada de 3 ani (cea mai mare cheltuiala a subventiei fiind pentru sustinerea celor 3 salariati);

- Cumpararea unui laptop de 5.000 lei;

- Diverse servicii de maxim 7.000 lei (sumele sunt detaliate in planul de afacere, dintre aceste cheltuieli avem contabilitate si consilier taxe rentrop, ssm & su, etc.).

1. La data semnarii contractului de subventie am facut urmatoarea inregistrare:

4452 = 472 165.000 lei (aceasta este valoarea contractului de subventie)

2. In 24.05.2019 am angajat cei 3 angajati pe care societatea si i-a asumat conform planului de afaceri si in 27.05.2019 a primit 75% din subventie, urmand ca dupa ce realizeaza o cifra de afaceri de 30% din valoarea de 123.750 lei sa primeasca si diferenta.

Incasarea a 75% din subventie, am facut urmatoarea inregistrare:

5121 = 4452 123.750 lei

3. Cheltuiala cu salariatii o trec pe venituri la sfarsitul fiecarei luni:

472 = 7414 cu valoarea 641 si valoarea 646

De asemenea, unul din angajati, conform planului de afaceri, primeste bonuri de masa (aici cei de la fonduri nu m-au lamurit daca este ok sa primeasca sau sa nu primeasca bonuri) si am facut urmatoarea inregistare: 642 = 5328).

472 = 7414 cu valoarea bonurilor primite.

Factura de incarcare tichete de masa cuprinde o valoare infima de maxim 1.5 lei lunar comision pentru incarcare.In planul de afaceri am aproximat valoarea bonurilor de masa, deoarece aceasta variaza in functie de zilele lucratoare dintr-o luna, concedii de odihna, concedii medicale, etc. nu am cuprins acest comision in planul de afaceri, dar la sfarsitul lunii trec pe venit si valoarea comisionului pe venituri (factura de Sodexo se achita integral din contul de subventie, urmand la finalul perioadei de monitorizare sa se faca regularizarea).

472 = 741 cu valoarea comisionului pentru incarcarea valorii bonurilor.

4. Facturi pentru diverse servicii:

Am 2 facturi de la rentrop pentru acces Portal Contabilitate + Consilier de Taxe si Impozite, valabilitatea este de 36 de luni:

Am inregistrat cele doua facturi (societatea x este neplatitoare de TVA).

471 = 401 cu valoarea factura, urmand ca lunar sa repartizez cheltuielile inregistrate in avans si ulterior inregistrez pe venituri suma repartizata pe cheltuiala lunar:

472 = 741 cu valoarea cheltuielii repartizate lunar, dar cheltuiala de avans se repartizeza timp de 3 ani

Aici am o problema legata de repartizarea cheltuielilor pe care le am inregistrat in avans de 3 ani si planul de afaceri este pe 1 an plus 2 ani de monitorizare.

Este corect cum am inregistrat facturile si repartizat pe venituri?

5. Factura achizitie laptop:

2132 = 404 5.000 lei ( valoare totala cu TVA inclus), am stabilit durata de amortizare 3 ani (este intre 2 si 4 ani)

Valoarea amortizarii lunare o inregistrez pe venituri:

472 = 741 cu valoarea amortizarii lunare (aceasta este varianta pe care am inregistrat-o eu).

Am intalnit o alta varianta si anume: au diminuat valoarea subventiei inregistrata initial: 4452 = 472 cu valoarea laptopului, iar pentru valoarea laptopului au inregistrat 445 = 475 valoarea laptopului. La momentul incasarii subventiei, au incasat proportional 75% din 4452 si 475, iar pentru cheltuiala cu amortizarea inregistreaza lunar 475 = 7584.

Asa cum v-am scris mai sus am optat pentru varianta 4452 = 472. Este corect?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5914

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 02 oct 2019.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Monografii contabile

25Apr2024

Gestionarea stocurilor la dispozitia clientului conform prevederilor fiscale si contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila completa a unui magazin cu franciza cocodrillo. Marfa se primeste pe avize si se factureaza in momentul vanzarii.
24Apr2024

Intreprindere sociala. Evidentiere rezerve

de Vera Constantin valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: O asociatie infiintata in anul 2023 este intreprindere sociala. La sfarsitul anului 2023 a realizat un excendent de 100 lei. Conform statutului asociatiei si legii 219/2015, la data de 31.03.2024 a alocat o suma de 90 lei (90% din excendentul realizat la 31.12.2023) pentru indeplinirea scopului social, utilizand monografia 1171 = 1063. Pe parcursul anului 2023 intreprinderea a efectuat cheltueili ...
15Apr2024

Tranzactia de vanzare a unui autoturism catre un asociat. Implicatiile fiscale si contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Scietatea a vandut catre asociat un autoturism la valoarea de piata. Autoturismul a fost achizitionat cu 3 ani in urma (factura de achizitie cu TVA). Asociatul are dubla cetatenie, astfel, s-a facut factura de export (extracomunitar, fara TVA).La vanzare trebuie ajustat sau nu TVA-ul?Asociatul a creditat societatea, poate fi compensata aceasta factura cu creditarea?Care ar fi monografia ...
17Apr2024

Venituri nerezidenti. Retinere impozit. Monografie contabila

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Lucrez cu Bolt si Glovo la livrari de mancare. Am livrari pe Z cu plata moderna si factura de comision 30% Bolt.Trebuie sa platesc impozit de 2% pentru facturile de la Bolt? Mentionez ca am certificate rezidenta fiscal de laBolt. Va rog sa ma ajutati cu monografia contabila.
13Apr2024

Corectie. Factura inregistrata de doua ori

de Elena Garofil valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Firma platitoare de tva, lunar, constata in luna aprilie ca o factura primita de la furnizor a fost inregistrata de doua ori in luna februarie. Cum se face corectia si ce implicatii sunt?
19Apr2024

Utilizarea rezervelor. Tratament contabil

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 19 Apr 2024
Intrebare: O societate platitoare in prezent de impozit pe veniturile microintreprinderilor a hotarat sa acopere pierderile inregistrate in anii anteriori din contul 1068 (2.950.000 lei), de unde rezulta obligatia impozitarii sumei din acest cont. Care este monografia contabila necesara pentru impozitarea sumei din contul 1068 si care este modalitatea de declarare a acestui impozit in D100?
x