Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 10 Decembrie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Specialistii live


Inregistrari contabile pentru subventii primite

Intrebare: O societate x a primit un ajutor de minimis (Romania Start Up Plus), cu durata de monitorizare 1 an. Conform planului de afaceri, in baza caruia societatea x a primit ajutorul de minimis, banii primiti ca subventie, societatea x se angajeaza ca ii cheltuie pentru:
- Angajarea a 3 salariati si mentinerea acestora pe o perioada de 3 ani (cea mai mare cheltuiala a subventiei fiind pentru sustinerea celor 3 salariati);
- Cumpararea unui laptop de 5.000 lei;
- Diverse servicii de maxim 7.000 lei (sumele sunt detaliate in planul de afacere, dintre aceste cheltuieli avem contabilitate si consilier taxe rentrop, ssm & su, etc.).

1. La data semnarii contractului de subventie am facut urmatoarea inregistrare:
4452 = 472 165.000 lei (aceasta este valoarea contractului de subventie)

2. In 24.05.2019 am angajat cei 3 angajati pe care societatea si i-a asumat conform planului de afaceri si in 27.05.2019 a primit 75% din subventie, urmand ca dupa ce realizeaza o cifra de afaceri de 30% din valoarea de 123.750 lei sa primeasca si diferenta.
Incasarea a 75% din subventie, am facut urmatoarea inregistrare:
5121 = 4452 123.750 lei

3. Cheltuiala cu salariatii o trec pe venituri la sfarsitul fiecarei luni:
472 = 7414 cu valoarea 641 si valoarea 646
De asemenea, unul din angajati, conform planului de afaceri, primeste bonuri de masa (aici cei de la fonduri nu m-au lamurit daca este ok sa primeasca sau sa nu primeasca bonuri) si am facut urmatoarea inregistare: 642 = 5328).
472 = 7414 cu valoarea bonurilor primite.
Factura de incarcare tichete de masa cuprinde o valoare infima de maxim 1.5 lei lunar comision pentru incarcare.In planul de afaceri am aproximat valoarea bonurilor de masa, deoarece aceasta variaza in functie de zilele lucratoare dintr-o luna, concedii de odihna, concedii medicale, etc. nu am cuprins acest comision in planul de afaceri, dar la sfarsitul lunii trec pe venit si valoarea comisionului pe venituri (factura de Sodexo se achita integral din contul de subventie, urmand la finalul perioadei de monitorizare sa se faca regularizarea).
472 = 741 cu valoarea comisionului pentru incarcarea valorii bonurilor.

4. Facturi pentru diverse servicii:
Am 2 facturi de la rentrop pentru acces Portal Contabilitate + Consilier de Taxe si Impozite, valabilitatea este de 36 de luni:
Am inregistrat cele doua facturi (societatea x este neplatitoare de TVA).
471 = 401 cu valoarea factura, urmand ca lunar sa repartizez cheltuielile inregistrate in avans si ulterior inregistrez pe venituri suma repartizata pe cheltuiala lunar:
472 = 741 cu valoarea cheltuielii repartizate lunar, dar cheltuiala de avans se repartizeza timp de 3 ani
Aici am o problema legata de repartizarea cheltuielilor pe care le am inregistrat in avans de 3 ani si planul de afaceri este pe 1 an plus 2 ani de monitorizare.
Este corect cum am inregistrat facturile si repartizat pe venituri?

5. Factura achizitie laptop:
2132 = 404 5.000 lei ( valoare totala cu TVA inclus), am stabilit durata de amortizare 3 ani (este intre 2 si 4 ani)
Valoarea amortizarii lunare o inregistrez pe venituri:
472 = 741 cu valoarea amortizarii lunare (aceasta este varianta pe care am inregistrat-o eu).
Am intalnit o alta varianta si anume: au diminuat valoarea subventiei inregistrata initial: 4452 = 472 cu valoarea laptopului, iar pentru valoarea laptopului au inregistrat 445 = 475 valoarea laptopului. La momentul incasarii subventiei, au incasat proportional 75% din 4452 si 475, iar pentru cheltuiala cu amortizarea inregistreaza lunar 475 = 7584.
Asa cum v-am scris mai sus am optat pentru varianta 4452 = 472. Este corect?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Testeaza GRATUIT sau logheaza-te in contul tau pentru a avea acces la raspunsul articolului
Inregistrari contabile pentru subventii primite

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 74494 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU!áAccesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Modific─ârile tVa de la 1 ianuarie 2020

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Modific─ârile tVa de la 1 ianuarie 2020"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x