Inspectie economico financiara. Realitatea operatiunilor efectuate
Astfel, se deconteaza mai multe etape la aceasta lucrare, iar la finanul lucrarii (sau chiar dupa terminarea acestuia - 2 ani) se instituie de catre acest department de inspectie economico-financiara din cadrul ANAF, un control si se verifica inca o data toate documentele care stau la baza deconturillor depuse si platite, pana la urma, control efectuat conform OUG 94/2011.
Prin acest control se resping mai multe sume, care repet s-au decontat deja, pe motiv ca nu exista documente justificative, desi initial ele au fost verificate si decontate. In contabilitate exista documete justificative, in sensul ca societatea a subcontractat o parte din lucrarile sale unor alte societati, la care s-au descoperit ca unele dintre facturile de achizitii, nu se regaseau si nu se puteau justifica efectuarea lucrarilor, pentru ca aveau prea putini angajati, astfel s-a considerat ca nu exista documente justificative.
Totodata, ANAF apreciaza ca banii primiti pe aceasta lucrare se considera subventii si ca s-a depasit bugetul alocat, desi a existat o licitatie si a castigat firma care a avut oferta cea mai mica (pana la urma). Pentru aceste facturi care s-au facut pentru a deconta lucrarile, firma de constructii a colectat TVA pe care l-a platit catre bugetul de stat. Prin sumele respinse in urma controlului, adica firma trebuie sa restituie statului anumite sume facturate catre Conversmin SA, pe motiv ca nu exista documente justificative, desi lucrarea s-a facut si nu neaga nimeni acest lucru, se cere sa se restituie si suma de TVA aferenta, suma care s-a colectat si s-a virat la bugetul de stat si mai mult de atat se calculeaza si majorari si penalitati la acest TVA.
1) ANAF poate verifica de mai multe ori aceste deconturi (sau pana la urma toata situatia ce tine de aceste contracte), pentru ca unele dintre ele au fost verificate si de 2 ori, pentru ca lucrarea s-a efectuat in Maramures (unde totul a fost ok), de exemplu, o data s-a verificat de catre ANAF Baia Mare si o data de ANAF din localitatea unde firma isi are sediul (unde deja s-au respins anumite sume).
2) Daca aceste sume de TVA s-au colectat si s-au virat la Bugetul de stat, poate veni ANAF sa ceara restituirea lor, nu ar fi o dubla taxare? Mai mult de atat, sa se calculeze majorari si penalitati? Nu este aceeasi sursa, dar banii s-au dus la bugetul de stat pana la urma. Pe baza carei legi face acest lucru? Este ca si cum ANAF ar cere unei firme private sa ii restituie o suma unei alte firme, fie ea si de stat, pentru ca bunurile livrate nu sunt conforme (sau orice alt motiv) si sa vina dupa aceea si sa calculeze penalitati pentru TVA colectate si virate la Buget. Este normal? Ipotetic, virezi inapoi si TVA la firma respectiv, dar de ce sa calculeze penalitati daca banii sunt la stat?
3) Cum se poate lega ANAF de anumite facturi emise de o societate cu care subcontractorul tau a lucrat, adica sunt emise pentru subcontractor si nu pentru tine ca antreprenor general. De unde puteai sa controlezi ca subcontractorul tau de unde sa se aprovizioneze, orice firma care face o lucrare doreste sa castige cat mai mult, astfel este problema fiecaruia cum se gestioneaza intern, astfel incat sa iasa pana la urma cu profit.
4) Cum poate ca ANAF, daca exista vreo baza legala, sa vina si sa iti respinga procente din profit si cheltuieli indirecte (dupa ce lucrarea a fost decontata deja si verificata odata de ei, adica decontarea avizata), pe langa cele directe, mai ales ca o lucrare se face pe baza de oferta acceptate, unde sunt prevazute aceste procente maxime de cheltuieli indirecte si mai ales de profit? Ce baza legala are in spate, ca sa intervina in contabilitatea de gestiune a firmei executante, in problemele interne ale firmei?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 aug 2020.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121509 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!