Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inspectie economico financiara. Realitatea operatiunilor efectuate

valabil la 23 Aug 2020
Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Consultant fiscal

Intrebare: O societate de constructii participa la o licitatie si castiga licitatia pentru a efectua o lucrare privind o statie de epurare (sunt lucrari pregatitoare la inchiderea unei mine). Fondurile sunt alocate de catre Ministerul economiei, iar administratorul de proiect este o societate comerciala cu capital de stat (Conversmin SA), care gestioneaza proiectul si deconteaza stadiile de lucrari efectuate, pe baza de deconturi care cuprind situatii de lucrari, facturi, poze etc. Contractul incheiat este unul de tip FIDIC. Inainte de depunerea fiecarui decont, aceste deconturi sunt verificate si se da accept la plata de catre ANAF, printr-un serviciu special de inspectie economico-financiara.

Astfel, se deconteaza mai multe etape la aceasta lucrare, iar la finanul lucrarii (sau chiar dupa terminarea acestuia - 2 ani) se instituie de catre acest department de inspectie economico-financiara din cadrul ANAF, un control si se verifica inca o data toate documentele care stau la baza deconturillor depuse si platite, pana la urma, control efectuat conform OUG 94/2011.

Prin acest control se resping mai multe sume, care repet s-au decontat deja, pe motiv ca nu exista documente justificative, desi initial ele au fost verificate si decontate. In contabilitate exista documete justificative, in sensul ca societatea a subcontractat o parte din lucrarile sale unor alte societati, la care s-au descoperit ca unele dintre facturile de achizitii, nu se regaseau si nu se puteau justifica efectuarea lucrarilor, pentru ca aveau prea putini angajati, astfel s-a considerat ca nu exista documente justificative.

Totodata, ANAF apreciaza ca banii primiti pe aceasta lucrare se considera subventii si ca s-a depasit bugetul alocat, desi a existat o licitatie si a castigat firma care a avut oferta cea mai mica (pana la urma). Pentru aceste facturi care s-au facut pentru a deconta lucrarile, firma de constructii a colectat TVA pe care l-a platit catre bugetul de stat. Prin sumele respinse in urma controlului, adica firma trebuie sa restituie statului anumite sume facturate catre Conversmin SA, pe motiv ca nu exista documente justificative, desi lucrarea s-a facut si nu neaga nimeni acest lucru, se cere sa se restituie si suma de TVA aferenta, suma care s-a colectat si s-a virat la bugetul de stat si mai mult de atat se calculeaza si majorari si penalitati la acest TVA.

1) ANAF poate verifica de mai multe ori aceste deconturi (sau pana la urma toata situatia ce tine de aceste contracte), pentru ca unele dintre ele au fost verificate si de 2 ori, pentru ca lucrarea s-a efectuat in Maramures (unde totul a fost ok), de exemplu, o data s-a verificat de catre ANAF Baia Mare si o data de ANAF din localitatea unde firma isi are sediul (unde deja s-au respins anumite sume).

2) Daca aceste sume de TVA s-au colectat si s-au virat la Bugetul de stat, poate veni ANAF sa ceara restituirea lor, nu ar fi o dubla taxare? Mai mult de atat, sa se calculeze majorari si penalitati? Nu este aceeasi sursa, dar banii s-au dus la bugetul de stat pana la urma. Pe baza carei legi face acest lucru? Este ca si cum ANAF ar cere unei firme private sa ii restituie o suma unei alte firme, fie ea si de stat, pentru ca bunurile livrate nu sunt conforme (sau orice alt motiv) si sa vina dupa aceea si sa calculeze penalitati pentru TVA colectate si virate la Buget. Este normal? Ipotetic, virezi inapoi si TVA la firma respectiv, dar de ce sa calculeze penalitati daca banii sunt la stat?

3) Cum se poate lega ANAF de anumite facturi emise de o societate cu care subcontractorul tau a lucrat, adica sunt emise pentru subcontractor si nu pentru tine ca antreprenor general. De unde puteai sa controlezi ca subcontractorul tau de unde sa se aprovizioneze, orice firma care face o lucrare doreste sa castige cat mai mult, astfel este problema fiecaruia cum se gestioneaza intern, astfel incat sa iasa pana la urma cu profit.

4) Cum poate ca ANAF, daca exista vreo baza legala, sa vina si sa iti respinga procente din profit si cheltuieli indirecte (dupa ce lucrarea a fost decontata deja si verificata odata de ei, adica decontarea avizata), pe langa cele directe, mai ales ca o lucrare se face pe baza de oferta acceptate, unde sunt prevazute aceste procente maxime de cheltuieli indirecte si mai ales de profit? Ce baza legala are in spate, ca sa intervina in contabilitatea de gestiune a firmei executante, in problemele interne ale firmei?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4110

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 aug 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121509 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria TVA

29Mar2024

Regim TVA prestari servicii medicale

de Vera Constantin valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala SRL cu sediul in Romania are ca obiect de activitate prestarea de servicii medicala in baza codului CAEN 8622 - Activitati de asistenta medicala ambulatorie. In conformitate cu prevederile codului fiscal aceasta activitate este scutita de plata TVA, indiferent de cifra de afaceri realizata.Aceasta societate se hotaraste sa efectueze si alte activitati, si anume:- ...
29Mar2024

Facturare catre un client caruia i s-a anulat codul de TVA

de Anca Bilas valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Am emis o factura cu TVA catre un client. La transmiterea prin e-Factura am primit eroare pentru ca acel client are codul de TVA anulat sau in alt caz nu a fost inregistrat niciodata in scopuri de TVA.Cum trebuie procedat cu raportarea acestor facturi?
29Mar2024

Data emitere factura prestari servicii

de Anca Bilas valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea presteaza servicii in luna februarie. Conform art. 319 alin. (16) din Codul fiscal: "persoana impozabila are obligatia de a emite o factura cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa". Mentionam ca procesul verbal de receptie a fost primit in data de 13.03.2024 ...
29Mar2024

Vanzare teren. Platitor de TVA

de Mugur Durgheu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O societate comerciala platitoare de tva a achizitionat in anul 2017 un teren in valoare de 200.000 lei. Acest teren a fost parcelat obtinundu-se numere cadastrale pentru fiecare parcela. Terenul (parcelele respective) conform certificatului de urbanism poate fi construibil. Achizitia in anul 2017 a acestui teren a fost facuta de la o persoana fizica. In anul 2024 s-a luat hotararea vanzarii ...
29Mar2024

Deductibilitate TVA factura de reparatii pentru un utilaj. Decontare factura de catre asigurator

de Gina Popescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O firma primeste de la service o factura de reparatii pentru un utilaj. Utilajul fiind asigurat, firma trimite o copie a facturii si a devizului de lucrari firmei asiguratoare care face plata catre service. Ce regim are TVA din punctul de vedere al deductibilitatii? Firma detine exemplarul facturii emise de service pe numele ei, in original.
29Mar2024

Deducere TVA dupa reinregistrarea in scopuri de TVA a furnizorului

de Anca Bilas valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: In luna noiembrie 2023 o societate comerciala platitoare de TVA achizitioneaza 2 camioane de la un furnizor cu cod de TVA anulat din oficiu. Facturile sunt emise cu tot cu TVA de catre furnizor. Are si RO la cod fiscal pe factura, fara a face nicio mentiune pe factura ca are codul de TVA anulat. Facturile au fost inregistrate si la primarie in momentul achizitiei. In luna noiembrie noi nu am ...
x