Instructiuni cu privire la depunerea declaratiilor fiscale si accesul in SPV
valabil la 21 Nov 2021
Intrebare: Avand un certificat digital ma pot inrola pe spatiu privat virtual si pot crea cont pentru toate persoanele juridice pentru care am imputernicire? Daca da, care sunt pasii de urmat?
Raspuns: Inregistrare pe site-ul ANAF si depunere formular 150 la ANAF
Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, daca aveti imputernicirea lor.
Dupa ce v-ati inregistrat pe site-ul ANAF cu documentul de confirmare, intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal.
Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi introduceti urmatoarele date:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica agentul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Cititi lista de termeni si conditii si apoi apasati butonul obtinere formular 150/152
Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat.. Apasati butonul Tipareste cererea pentru a obtine un formular pe hartie.
Daca aveti dreptul sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe Continuati cu inregistrarea unui alt CUI si procedura se reia ca mai sus. Va trebuie doar un singur certificat calificat, dar trebuie sa aveti imputernicire de la fiecare contribuabil.
Pregatiti urmatoarele documente:
- formularul 150 listat, pe care aveti semnatura si stampila contribuabilului pentru care veti depune declaratiile;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale); sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Apoi prezentati aceste documente la orice unitate fiscala.
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere. De regula, puteti utiliza serviciul Depunere declaratii on-line dupa cateva zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal, chiar daca nu ati primit confirmarea prin e-mail, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor. Recipisa primita in urma depunerii este o confirmare a posibilitatii tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaratii".
Completarea formularelor, validarea si depunerea formularelor, verificare index si obtinere recipisa
Completarea formularelor de declaratii fiscale se poate face fara a va conecta la Internet.
Alegeti fisierul cu declaratia pe care doriti s-o completati, apoi executati un dublu-click pentru a lansa in executie programul Adobe Reader, cu care veti introduce datele in formular.
Dupa ce ati completat datele de natura fiscala treceti la verificarea Declaratiei: se realizeaza cu butonul VALIDARE, de la finalul Declaratiei.
Validarea are ca scop sa verifice ca s-au completat campurile obligatorii. Ca sa vedeti care campuri sunt obligatorii, apasati butonul Highlight fields; ele vor apare incadrate intr-un chenar rosu.
Daca validarea nu a dat mesaje de eroare, declaratia este pregatita pentru semnarea electronica si transmitere. Semnarea electronica a Declaratiei reprezinta un element foarte important pe care va rugam sa-l tratati cu atentie. Din punct de vedere tehnic, semnarea electronica reprezinta o modalitate prin care se certifica si se protejeaza confidentialitatea datelor din formularul PDF completat ; in mod practic, semnarea electronica se realizeaza prin intermediul certificatului digital instalat pe calculatorul dvs., apasand zona albastra din campul Semnatura.
Atentie, daca folositi semnatura electronica pe baza de stick, acesta trebuie obligatoriu introdus in calculator.
Aplicati semnatura, apasand butonul Sign. Se genereaza o fereastra de salvare a formularului, cu numele denumirea fisierului descarcat de pe portalul ANAF.
Daca interveniti asupra formularului dupa momentul semnarii si salvati, atunci trebuie obligatoriu actionat din nou butonul de Validare si reluat procesul semnarii. Nu recomandam modificari repetate asupra unei declaratii semnate, deoarece dimensiunea formularului creste, iar transmiterea va dura mai mult. Formularul o data salvat trebuie transmis intocmai, deoarece orice interventie ulterioara chiar si simpla lui deschidere fara a efectua vreo modificare, conduce la vicierea semnaturii.
Pentru depunerea on-line a declaratiilor fiscale, va conectati obligatoriu al internet, intrati pe portalul e-guvernare.ro.
Se alege sectiunea "depunere declaratii"
Se ajunge pe pagina de autentificare ANAF, unde bifati Certificate Sign In (pasul 1), apoi apasati butonul Sign In (pasul 2).
Apare apoi fereastra de autentificare cu certificatul digital pe care-l detineti. Confirmati cu butonul OK:
Dupa confirmarea introducerii parolei veti fi directionati catre pagina de unde alegeti link-ul de depunere declaratii:
Cu butonul Browse selectati declaratia pe care doriti sa o transmiteti, dupa care apasati butonul "Trimite"
Ulterior, veti primi mesajul cu indexul declaratiei. Exemplu: Indexul este 297677755, pe care trebuie sa-l notati cu grija, pentru a verifica ulterior daca declaratia a fost depusa corect si nu are erori de validare.
Pentru vizualizarea declaratiilor depuse pe internet, accesati www.anaf.ro/StareD112 .
Introduceti codul de identificare fiscala pentru care ati transmis declaratia si indexul pe care l-ati primit la transmitter si apasati butonul verifica
Observati ca pentru fiecare depunere exista asociata o recipisa. Daca faceti click pe aceasta, se va deschide un fisier PDF in care veti gasi informatiile dupa prelucrare.
Trebuie sa aveti un mesaj prin care se confirma ca declaratia respective nu are erori de validare si ca a fost depusa cu succes
Apoi salvati, aceasta recipisa si o listati, impreuna cu declaratia fiscal, intrucat aceasta contine informatiile cu privire la depunerea declaratiei respective.
Puteti consulta link-ul de mai jos, pentru instructiuni delaliate cu privire la intrebarea dvs:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/instructiuni/instructiuni2.6.htm
Acces SPV (Spatiu privat virtual) cu certificat digital
Pe site-ul ANAF gasiti intructiuni detaliate cu privire la accesul in Spatiu privat virtual ANAF.
Aceasta procedura poate fi consultata, accesand link-ul:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/Instructiuni_utilizareSPV_08032018.pdf
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Intrebari similare din categoria Documente
12Feb2024
Bonuri fiscale
de
Gina Popescu
valabil la 12 Feb 2024
Intrebare: Pentru bonurile fiscale emise cu RO < 100 euro/400 euro si care contin produse cu risc fiscal (apa minerala, fructe..) trebuie sa cerem obligatoriu factura? Pentru a fi primite prin e-Factura, dat fiind ca bonurile cu RO nu se raporteaza prin e-Factura?
18Ian2024
Radiere firma fara activitate
de
Gina Popescu
valabil la 18 Ian 2024
Intrebare: Cum se radiaza o firma fara activitate? Pana acum am depus doar declaratia 100, cu valoare 0. Care sunt urmarile daca nu se mai depun declaratii? Se inchide din oficiu? Sunt urmari in cazierul fiscal al asociatilor?
22Ian2024
Declarare ca punct de lucru spatiu inchiriat
de
Anca Bilas
valabil la 22 Ian 2024
Intrebare: O firma platitoare de TVA lunar, microintreprindere cu administratorul angajat are sediul social intr-un apartament cumparat pe firma, cu declaratie ca desfasoara activitate la sediu (impozitul la taxe locale a fost foarte mare din acesta cauza). In octombrie 2023 a inchiriat de la o persoana juridica un spatiu de 27 m, pe care l-a aranjat frumos si de acolo face diverse postari on-line, ...
21Ian2024
Deducere TVA de pe bonurile care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate
de
Anca Bilas
valabil la 21 Ian 2024
Intrebare: Avand in vedere obligatia privind e-factura, achizitiile in baza bonurilor fiscale pe care sunt inscrie RO cumparator mai sunt considerate documente justificative pentru deducerea TVA si deducerea cheltuielii sau doar in baza facturilor fiscale solicitate pentru aceste bonuri fiscale?
23Dec2023
Trecere de la cooperativa agricola la contribuabili mijlocii
de
Anca Bilas
valabil la 23 Dec 2023
Intrebare: Suntem cooperativa agricola inregistrata ca platitoare de tva si ca platitoare de impozit pe profit si se afla in primii 5 ani de functionare. Incepand cu 01.01.2024 trece la contribuabili mijlocii.Ce declaratii se intocmesc in momentul treceri la contribuabili mijlocii?
21Dec2023
Contract de prestari servicii contabile. Termen depunere declaratii
de
Ionut Jinga
valabil la 21 Dec 2023
Intrebare: Evidenta contabila si depunerea declaratiilor se face externalizat. Cum as putea ca administrator sa cer de la compania de autsport ca declaratiile sa fie prezentate pana in data de 20 la aprobare si depuse la ANAF pana in data de 23 a lunii precedente lunii declarate?